De Grotten van Remouchamps

8.9Fantastisch

0.5km van centrum

• 9Daan en Simone26-02-2020

Perfect!

We vonden deze grotten zelfs leuker om te bezoeken dan die van Han! Daan (11) zegt: “Fijne uitleg, de boot over de rivier in de grot was heel leuk”. Mooie grotten, veel te zien. Het dorp Remouchamps zelf is niks aan. 15 min verderop ligt Spa met restaurants, ed.

februari 2020

• 9Fiona Van Den Berg20-04-2019

Adembenemend

In elk geval warm aankleden.

Alleen gereisd in augustus 2017

• 4J03-10-2018

Mooie grot maar vervelende gids

De grot op zich is mooi om te zien, maar de voorzieningen er omheen doen aan als vergane glorie. Onze gids gaf niet de indruk er zin in te hebben. Hij wist meer feiten en grapjes over België te vertellen dan over de grot zelf. De schaarse info over de grot krijg je in moeilijk verstaanbaar Duits, Engels én Nederlands. Ruimte voor vragen was er niet. Riep nogal irritatie op waardoor wij minder genoten van de grot. Voor wie echt een mooie grot wil zien en er graag iets over leert, ga dan naar de grotten van Han.

Gereisd met partner in januari 2018

• 10martijn15-02-2018

Fantastisch!

het was fantastisch echt de prijs zeker waard......

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 6SB10-08-2017

Zeker de moeite waard, maar veel prutswerk

Het regende. 1,5 uur in de rij gestaan voor we bij de kassa kwamen. Een wachtrij met rokers om me heen, en vervelende kinderen brengt me al in mineurstemming. Het roken in de wachtrij zouden ze moeten ontmoedigen.
    Bij de kassa we te horen dat we nog ruim een uur moesten wachten. Qua organisatie prutswerk. Het was beter geweest wanneer er een paar kaartenautomaten zouden staan, zodat een wachtrij bij kassa niet nodig was en waarbij je ook zou kunnen aangeven of je een nederlandstalige of franstalige gids wil ipv tweetalig. Dan weet je alvast wanneer je er verwacht wordt en kun je nog een poos de stad in. Onnodig amateuristische aanpak met bizar slechte communicatie, waardoor mijn inhoudelijke beoordeling van een 9 niet hoger wordt dan een 6.

augustus 2017

• 10Florin20-03-2017

Un loc deosebit....

Peștera nu este foarte deosebita la inceput. Se parcurg la pas cam 800 de metri cu urcusuri si coborâșuri dar ce e într-adevăr uimitor este faptul ca intoarcerea se face cu barca pe un rau format din apa de ploaie de pe versantii muntelui. 700 de metri .

maart 2017

• 5P27-02-2017

Mooi maar duur

Entree is prijzig. Voettocht door de grot met leuke gids. Boottocht met een gids die niets verteld. En dan wordt er aan het eind ook nog geld (drinkgeld) gevraagd voor deze man. Kortom, leuk maar te duur!

Gereisd met vrienden in februari 2017

• 7fam. Zwenger21-08-2016

Fijn uitstapje bij regen

We hebben de grotten bezocht met jonge kinderen van drie en vijf. Ze vonden het erg spannend, maar goed te doen. Er moeten wel veel trappen worden gelopen, zowel spiltrappen als in het pad uitgehakte treden. De terugweg is met het bootje en qua tijd (1,5 uur) is het prima te doen. Met een veel verkrijgbare folder is een kleine korting op de entree te krijgen, wij vonden het niet goedkoop. De dag dat we er waren regende het heel erg, het was dus erg druk bij de kassa, maar daar wordt ook niet erg snel gewerkt. Het was bedoeld als 'droog' uitstapje bij de vele regen, maar we hebben dus lang in de regen in de rij gestaan. Als tip: trek niet je beste kleding of jas aan, want bij het naar beneden gaan van de spiltrappen vallen er allemaal modderdruppels naar beneden. De grotten zijn het bezichtigen waard. Er is moeite gedaan om e.e.a. mooi uit te lichten en het boottochtje in een grot is ook leuk om te doen. Houd er wel rekening mee dat het niet dagvullend is (als je wil ontsnappen aan de regen) Parkeren kan gratis, redelijk dicht in de buurt, handig, want de kinderwagen kan niet mee en kun je ook eigenlijk nergens goed kwijt.

juli 2016

• 5Bert-Jan10-05-2016

Wachttijd van 2 uur! Belachelijk

Na een reis van een half uur moesten we 2 uur wachten om de grotten in te kunnen! Men vertelde dat men afhankelijk was van de hoeveelheid bezoekers. Maar het was best druk, dus dat lijkt me een onzin verhaal.

Gereisd met vrienden in mei 2016

• 10Elisabeth Gropp02-09-2015

Ein Muss

Der Eintritt ist mit 14€ pro Person Relativ teuer, aber die Bootsfahrt unter Tage entschädigt dafür auf jeden Fall! Wenn man mit dem Rad kommt, ist die kühle Grotte eine angenehme Erfrischung. Zudem gibt es gleich bei der Grotte ein Café.

Gereisd met partner in januari 2015

10 van de 155 reviews gezien