Camping Wesertal

Camping Info

Meer campinginfo

23 reviews over Camping Wesertal

• 8Margreet Arendsen08-07-2019

Leuke mooie camping in de natuur!

Mooie natuurcamping met vriendelijke beheerders. Wij (2 volwassenen) waren met een kleine camper en 2 honden en kregen een prima en ruime plek met zon en schaduw. Vanuit de camping hebben we prachtige wandelingen met de honden gemaakt in de omgeving. De campingbeheersters voeren een stringent no-poopbeleid voor honden, hetgeen qua stank heel begrijpelijk is wat ons betreft. Verder waren ze heel lief voor honden. Aan de overkant van de camping is voldoende mogelijkheid om de honden uit te laten. We vonden de bloemen en planten op de camping prachtig en het bos en de biologische ijsjes! Vooral de choco en de kokos variant. Camping is al met al niet goedkoop per nacht maar zeker de moeite waard!

• 8Staat v/h sanitair

• 2018
    9Myrthe09-08-2018

Heerlijke plek in de natuur!

Super camping! Hele vriendelijke en behulpzame eigenaresses, relaxte sfeer en vooral een prachtige plek. Je mag je eigen plekje uitzoeken in het bos, als je met een tentje komt. Onder de bomen en tussen de vogeltjes, fantastisch! Het riviertje dat er stroomt zorgde voor extra verkoeling en ook hier hing een relaxed sfeertje onder de kampeerders. Alles netjes onderhouden. Wij komen zeker nog eens terug! Claudia en Birgitt, bedankt!

• 9Eline Burmanje12-07-2018

Prachtige omgeving en een mooi bijgehouden camping

Toen we arriveerden, meteen een hartelijk ontvangst gekregen. Er werd ons verteld waar we de volgende dag voetbal konden kijken en we kregen informatie en boekjes over wandel- en fietstochten in de omgeving. Het was ontzettend rustig op de camping, dus we konden een heerlijk rustig plekje uitzoeken aan het beekje. Het toilet- en douchegebouw zag er keurig uit en werd goed schoongehouden. Ook was de gemeenschappelijke ruimte een pluspunt. We bevelen deze camping dan ook ten zeerste aan, vriendelijke eigenaren en een mooie, natuurlijke camping voor mensen die rust zoeken.

• 9Staat v/h sanitair

Met vrienden

• 4Koen12-06-2018

Spijtig dat ik nooit meer terug kan.

Een heel mooie camping, mooi en proper ingericht, mooie tuin, veel plaats, mooi bos om te kamperen, maarrr, ik heb nog nooit voorgehad dat ik zondag (na een weekend) plotseling gevraagd wordt om te vertrekken, want het is al na 12uur! Ook hebben ze voor mijn ouders 1,5 dag aangerekend, ook voor de auto die buiten op de parking is gebleven!! omdat ze om 8uur 's ochtends zijn aangekomen. Ook zij moesten de volgende dag om 12uur vertrekken. Nog nooit meegemaakt en het is niet de eerste keer dat we gaan kamperen! Wel de laatste keer op deze camping.

• 6Staat v/h sanitair

Met jonge kinderen

• 2017
    7Kristof11-09-2017

Best OK, maar...

De camping is best OK. Het ziet er redelijk onderhouden uit en er zitten enkele mooie plaatsen tussen. Met de tent heb je vele mogelijkheden in het bos enzo. Er is een veranda met houtkachel waar boeken en spelletjes staan, zeer handig met het slechte weer dat wij gehad hebben! Het sanitair is zeker proper, maar wel heel erg basic en aan een update toe. Douchen kost 1,2 euro, dat is echt wel veel te duur voor de mini douche in vrij koude ruimte met lauw water dat je daarvoor krijgt.

Op het eerste zicht was het een vriendelijk onthaal, we mochten zelf onze plaats uitkiezen enzo. Maar voor ons hondje moesten we wel direct een contract ondertekenen dat we 20 euro boete moesten betalen moest die ook maar even loslopen... beetje raar vonden we dat. Erger werd het wanneer we vroegen om hoe laat we moesten vertrekken (bijna lege camping, heel slecht weer, laagseizoen,...) het antwoord was resoluut 'voor 12h of een halve dag bijbetalen'.... Dan maar vragen of we na 12h op de grote parking vooraan mochten staan. Maar dit mocht ook niet?! Dan zouden we waarschijnlijk toch nog eens gebruik maken van hun sanitair, en dan moesten ze dat opnieuw kuisen was het antwoord?! Nog nooit meegemaakt? Na de duidelijke verontwaardiging gaf ze toe tot 14h als uiterste, maar onze goesting was dan al over. Ook nog het vrij onbeleefde beweren dat iemand van ons elektriciteit had gebruikt terwijl dat niet zo was. Kunnen we alleen maar besluiten dat de dames op Wesertal toch niet zo klantvriendelijk zijn... Alle begrip voor afspraken en regeltjes, maar als je wil dat klanten terugkomen zal je het toch anders moeten aanpakken.

Met vrienden

• 8karel26-08-2017

fijn gefietst in mooie omgeving

ligging goed. Anderhalf uur te vroeg, kostte halve dag kampgeld. Klein tentje werd berekend.

• 9Staat v/h sanitair

• Oude reviews

5ilojem29-08-2016

Saaie bedoening en redelijk alternatief

Op zich een vriendelijke camping met diverse plekken. Wil je in het bos bij de kreek staan dan zul je echt met kruiwagens je hele hebben en houden van de parkeerplek helemaal over de camping naar het bos moeten sjouwen. Er zijn een beperkt aantal plekken waar auto's wel zijn toegestaan op de veldjes al dan niet met schaduw. Daar kan je ook stroom krijgen. Beheerster komt langs om stroomkast te openen voor je. Sanitair is schoon echter de deuren sluiten met zo'n grote kier dat iedereen je kan zien. Niet echt prettig. Geen wc papier. Douchen is op 'vertrouwen' (later vertellen hoe vaak dus) en kost maar liefst €1,20 per keer. Vrij prijzig. Plek en kraan om chemisch toilet te legen is superonhandig en slecht ontworpen. Er is in de buurt behalve wandelen en fietsen niet zo veel te beleven. Stuwdam is aardig fietstochtje maar bestel er geen fles water op het terras want die bleek maar liefst €8,00 te kosten en was niet eens gesealed.

• 3Staat v/h sanitair

• 8L&A29-08-2016

sfeervolle "groene"camping

Voor kampeerders die van eenvoud maar wel van een prachtige omgeving houden. Vooral de bloemenperken doen heel gezellig aan. Aardige eigenaars met hart voor hun camping. En s'morgens lekkere verse broodjes. Als je via een natuurpad naar de supermarkt fietst loop je de kans opgehouden te worden door een kudde nieuwsgierige koeien die van of naar de melkplaats wordt begeleid. Voor fietsers een omgeving met uitdagingen!! d.w.z. houd je wandelschoenen aan.

• 9Edith19-08-2015

Geweldige plek

Op Camping Wesertal kun je echt kamperen zoals kamperen bedoeld is, midden in de natuur. De camping ligt direct aan het riviertje de Weser, en via een avontuurlijke brug kom je aan de overkant, in het Hertogenwald, een immens groot bos. Er is ook een deel van de camping dat meer is aangelegd voor caravans en langer verblijf, daar hebben de plaatsen ook elektriciteit. De faciliteiten zijn goed en schoon, en bijzonder handig is de serre waar je kunt zitten met slecht weer en koffie en thee kunt maken. Voor kinderen liggen er spelletjes en knutselspullen in de serre en staat er een pingpongtafel buiten. Natuurlijk kunnen ze zich ook in de rivier erg goed vermaken! De sfeer is relaxt en gezellig, de eigenaars zijn heel vriendelijk. Veel fietsers en wandelaars, maar ook met het OV kun je er goed komen: de bus stopt letterlijk voor de deur. Voor eten moet je zelf zorgen, of je kunt in Eupen (3km) terecht bij diverse restaurants. Op de camping zijn alleen wat kleine dingetjes verkrijgbaar.

• 10Staat v/h sanitair

Met jonge kinderen

• 4NederlandseReiziger16-08-2015

Geen aanrader

De camping is niet ver over de grens. Als je geen stroom gebruikt dan kun je zelf een plek kiezen in het bos. We hadden een mooie plek gekozen maar helaas lieten de campingeigenaren een groep tenten opzetten midden in de nacht. Jammer dat de nachtrust niet gerespecteerd werd en we opeens op een meter afstand drie tenten hadden staan.

Daarnaast is het sanitair in een slechte staat; tot twee keer toe koude douches gehad, deuren die niet op slot gaan etc... Al met al vinden wij deze camping geen aanrader.

• 2Staat v/h sanitair

1 tip over Camping Wesertal

• carianne, 25-07-2013

ga een lekker ijsje eten in Oberstadd. HEERLIJK

1 vraag over Camping Wesertal

• feico gerretsen, 30-05-2016

internet

Is er inmiddels draadloos internet ? We hebben een 16 jarige bij ons......

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig