Luik

Reviews over Luik

Fascinerende chaos.

Smulders
    21-2-2019

Laten we zeggen dat Luik geen aangeharkte stad is 😉. Het begon al toen we de parkeergarage st. George inreden: zilverpapiertjes en aanstekers: junkie-alert ! Veel zwervers en dronken torren op straat, ook een bewusteloze man in een rolstoel die alles had laten lopen. Gewacht op twee agenten die slechts constateerden dat de man nog leefde en die vervolgens schouderophalend doorliepen. Lekker betrokken. Veel vervallen panden, wat een armoede. Gelogeerd in een leuk appartement in het centrum en als je zoekt vind je leuke kroegen en restaurantjes. Weinig toeristen gezien en dat is heel begrijpelijk. Kan iemand het stadsbestuur een harkje cadeau doen ?

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2019

Lekker slenteren in zuidelijke sfeer

Jeroen
    1-12-2018

De zondagmarkt in Luik biedt vlakbij Nederland een Zuidelijke sfeer. Natuurlijk is de voertaal Frans, wat helpt, maar het wemelt van de kramen met echt Italiaanse kruidenierswaren, kazen en vleeswaren. Verse groente is aanmerkelijk voordeliger dan in Nedeland en er is teveel van om op te noemen. Rond het middaguur afsluitend een grote friet en je hebt een heerlijk ochtend ‘buitenland’ gehad.

Gereisd Met partner in Sun Apr 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Gezellige kerstmarkt

KATTIE
    11-12-2016

Waren hier voor de kerstmarkt. Gezellige sfeer, veel eettentjes en cafe-achtige kerststallen. Mooie versieringen rond plein. Druk, maar toch goed te doen. Vind belgische kerstmarkten ( brussel en luik) erg leuk en wat gastronomischer dan de duitse.

Gereisd Met partner in Thu Dec 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Gezellige stad Luik met autovrij centrum

Hans
    17-1-2016

Leuke en gezellige stad met mooie oude gebouwen en veel cultuur,musea etc. Lekker autovrij shoppen behoort hier tot de mogelijkheid met gezellige restaurantjes in overvloed. De wereldberoemde kerstmarkt in Luik is een echte aanrader !

Gereisd Met partner in november 2015

Veel te zien en te doen in deze smutsige stad!

I DO
    22-10-2014

Op cultureel gebied veel te doen maar je ziet ook veel armoede en het verkeer rijdt als een dolle. Ook al staat het licht op groen bij een zebra, kijk eerst om je heen. De stad doet aan de herfst denken, grauw met verbouwachterstand. Ondanks dit veel te zien en te doen en leuk om te shoppen dus voor een paar dagen een aanrader.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Oct 02 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Luik scoort een 5,6 uit 10, op basis van 72 reviews