Luik

We hebben een aantal aanbieders voor Luik voor je op een rij gezet:

Reviews over Luik

• 6Smulders21-02-2019

Fascinerende chaos.

Laten we zeggen dat Luik geen aangeharkte stad is 😉. Het begon al toen we de parkeergarage st. George inreden: zilverpapiertjes en aanstekers: junkie-alert ! Veel zwervers en dronken torren op straat, ook een bewusteloze man in een rolstoel die alles had laten lopen. Gewacht op twee agenten die slechts constateerden dat de man nog leefde en die vervolgens schouderophalend doorliepen. Lekker betrokken. Veel vervallen panden, wat een armoede. Gelogeerd in een leuk appartement in het centrum en als je zoekt vind je leuke kroegen en restaurantjes. Weinig toeristen gezien en dat is heel begrijpelijk. Kan iemand het stadsbestuur een harkje cadeau doen ?

• 6Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 7Sfeer in stad
    • 3Zorg voor natuur

Gereisd met oudere kinderen in februari 2019

• 7Jeroen01-12-2018

Lekker slenteren in zuidelijke sfeer

De zondagmarkt in Luik biedt vlakbij Nederland een Zuidelijke sfeer. Natuurlijk is de voertaal Frans, wat helpt, maar het wemelt van de kramen met echt Italiaanse kruidenierswaren, kazen en vleeswaren. Verse groente is aanmerkelijk voordeliger dan in Nedeland en er is teveel van om op te noemen. Rond het middaguur afsluitend een grote friet en je hebt een heerlijk ochtend ‘buitenland’ gehad.

• 7Omgeving
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in april 2018

• 5Melanie MvO24-06-2018

Station Luik, geweldig!

Luik is een smerige stad, maar bezit een prachtig wit station ontworpen door Santiago Calatrava. Dat was de enige reden waarom we Luik aandeden. Voor de rest vonden we er weinig aan. Er zijn wel historische gebouwen, maar van de details zie je weinig door de vieze achtergronden.

• 4Sfeer in stad
    • 4Omgeving
    • 4Zorg voor natuur
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in juni 2018

• 3G Bollen22-08-2017

nooit meer

Ik ben op 21 augustus voor 1 dag naar luik gereden met vrienden. Het is een mooie stad met veel opgeknapte gebouwen. Ik heb de wagen geparkeerd op de reu Feronstre en ben van daar uit te voet naar de Decatlon winkel gelopen. Het is een mooie ruime winkel met vriendelijk personeel. Op weg hier heen heb ik wagens gezien waarvan de zijruit was gebroken door dieven. (klein minpuntje van deze stad). Daarna ben ik naar de place sint Lambert gelopen. Daar heb ik in een restaurant gegeten met vriendelijk personeel en een goede bediening. Tijdens eten werd ik in het restaurant 3 keer aangesproken door bedelaars. Dit is niet aangenaam en hoort niet te kunnen in een duur restaurant. Ik heb die bedelaars te verstaan gegeven dat ik geen Frans maar Duits spreek. Daar wisten deze lieden geen antwoord op. (dit werkte perfect ) Enkele jaren geleden kwam ik vaak in luik toen waren er geen minpunten . Nu is er veel veranderd. Voor mij luik dus nooit meer.

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 5K. Oosterom07-08-2017

voorlopig niet meer

Het hotel heeft goede parkeer voorzieningen, is vlak bij het winkelcentrum en de zondags markt, maar het hotel zelf heeft weinig te bieden, erg ongezellig.

• 5Sfeer in stad
      • 6Omgeving
      • 5Zorg voor natuur
      • 5Uitgaanslevenn
      • 5Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2017

• 8KATTIE11-12-2016

Gezellige kerstmarkt

Waren hier voor de kerstmarkt. Gezellige sfeer, veel eettentjes en cafe-achtige kerststallen. Mooie versieringen rond plein. Druk, maar toch goed te doen. Vind belgische kerstmarkten ( brussel en luik) erg leuk en wat gastronomischer dan de duitse.

Gereisd met partner in december 2016

• 8Hans17-01-2016

Gezellige stad Luik met autovrij centrum

Leuke en gezellige stad met mooie oude gebouwen en veel cultuur,musea etc. Lekker autovrij shoppen behoort hier tot de mogelijkheid met gezellige restaurantjes in overvloed. De wereldberoemde kerstmarkt in Luik is een echte aanrader !

• 6Zorg voor natuur
      • 10Cultuur

Gereisd met partner in november 2015

• 10Ekaterina12-08-2015

Bon séjour !

super, belle ville, a découvrir ...

• 10Sfeer in stad
      • 10Omgeving
      • 10Zorg voor natuur
      • 10Uitgaanslevenn
      • 10Cultuur

Gereisd met partner in januari 2015

• 8carine jonckheere14-01-2015

grote stad

gezellige winkelstad , de zondag is er een wekelijkse markt langs de maas , ook de moeite. De Kathedaal is ook een bezoekje waard.

Gereisd met partner in januari 2015

• 8Travel6830-12-2014

Mooie stad

Luik is een stad die je gezien moet hebben. Mooie gebouwen, interessante geschiedenis, musea etc. Gewoon eens bezoeken en laat je verrassen

• 7Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in december 2014