Camping Kampeerdorp Sy

Meer camping info

16 reviews over Camping Kampeerdorp Sy

• 8S.10-08-2020

heel goed

Heel leuke gezellige camping. Wij verbleven met onze eigen tent, je hebt een ruime kampeerplaats. Drinkbaar water en 18 ampere voorzien op elke kampeerplaats, fantastisch gewoon. De ligging is perfect, vlak aan de Ourthe waar de kinderen zich naar plezier vermaken met dammen bouwen, met de luchtmatras dobberen. Vanuit de camping zijn er heel leuke wandelingen in de bossen! Wij deden ook een kajakvaart via Adventure Valley, ook zeker een aanrader!

Een minpuntje in deze Coronatijden, de toiletten en sanitair werden volgens ons bijna niet ontsmet. Het mondmasker is enkel verplicht in de receptie, op andere plaatsen niet.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2020

• 8Ineke04-08-2020

Erg leuk voor een actieve vakantie

Deze camping ligt in de prachtige vallei van de Ourthe. Erg leuk voor een actieve vakantie. Adventure Valley is vlakbij en beschikt over goed verzorgde outdoor-activiteiten als kayakken, een klimpark, mountain biking etc. Ook in de buurt is het verlaten Sanatorium du Basil; urban explorers komen hier graag. Vanaf de camping kun je langs de prachtige Ourthe en de kalkrotsen van Sy wandelen naar La Palogne voor ijsjes, een mooie oude burcht-met-speurtocht, een roofvogelshow en verhuur van mountain bikes. De camping zelf is eenvoudig, met erg aardige mensen. De ligging is top, aan de Ourthe waar je met je luchtbedje van relaxte stroomversnellingen af dobbert. Even het parkeerplaatsje over en voilá: een leuke ligweide aan het water. De trein rijdt achterlangs, maar het is een boemel die een keer per uur langs tuft. Echt geen last van gehad. En voor de culinaire liefhebbers: naast de camping liggen twee restaurants met uitstekend eten.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 2019
    10Paul21-10-2019

Geweldige omgeving en zeer vriendelijke beheerder!

Het appartement is nieuw, modern en met goede bedden ingericht. De locatie is prachtig, direct aan de rivier, midden in de natuur maar wel genoeg ruimte voor parkeren, strand en prima horeca. Terras heerlijk in de zon en de eigenaar die bereid is om het ons gezin bevers te gaan spotten nabij het schemeren van de avond, met resultaat. Kortom geweldig!

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

• 10Erik Hakkeling09-08-2019

Geweldig leuke camping!

We werden zeer gastvrij ontvangen op de camping, die gastvrijheid was er de hele tijd gedurende ons verblijf.

De ingerichte tenten zijn ruim en netjes, goede matrassen.

Camping heeft niet de extra voorzieningen als een zwembad, wifi op de hele camping, activiteiten. Maar dat maakt het verblijf zo heerlijk. Kinderen hebben niet veel nodig om zich te vermaken en die vermaken zich hier meer dan prima! Het beekje bij de camping zorgt voor veel vertier, ‘s avonds kampvuur of bevers spotten met de eigenaar.

Omgeving is ook prachtig. Leuke wandelroutes vanaf de camping.

Wij hebben hier een super vakantie gehad, konen er graag nog eens terug!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Marieke03-05-2019

Fantastisch!

Wat een heerlijke camping! Een goed verzorgde camping, lekker warm sanitairgebouw, hele aardige eigenaren en beheerders, mooie kampeerplekken (afgebakend), fijne safaritenten die gloednieuw zijn (lijken). De camping ligt aan een rivier. Waar kinderen en honden lekker in kunnen spelen. Bij genoeg water kan je er kayakken. Maar ook de grotten en de wandelingen zijn super. Je mag zelf een kampvuur maken, marshmallows roosteren etc. Er zit een restaurant bij en ze hebben heerlijke cappuccino's! Ik kom als stewardess op veel plekken in de wereld, maar deze plek (zo dichtbij huis) vind ik echt bijzonder!

Gereisd met jonge kinderen in april 2019

• 9Lisette26-03-2019

Héérlijk

Super gezellige plek. Fijne eigenaar, die klaar staat voor een praatje en weet veel van wat er te doen is in de omgeving!

Gereisd met partner in maart 2019

• 2018
    7Ilse18-08-2018

Leuk weekend gehad/safaritent te sober ingericht

Onze safaritent was naar onze begrippen erg summier ingericht. Er was 1 eettafel/stoelen, dus als deze buiten stonden, dan was er binnen in de tent praktisch geen meubilair. Persoonlijk vonden wij wat meer meubilair wel gepast en ook wat meer sfeer-items zoals wat meer verlichting of een leuk tafelkleed zouden een groots effect kunnen hebben. Op de camping is geen speelgelegenheid voor de kinderen. Net buiten de camping is een speeltuintje en natuurlijk de Ourthe. Prachtige omgeving en genoeg te doen, maar voor ons was de gehuurde tent niet wat we ervan hadden verwacht.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8els roodhooft16-08-2018

fijne camping, en rustig gelegen

al 2 x naar deze camping geweest, en gaan zeker nog eens terug fijne camping als je van rust en natuur houd rustig en mooi gelegen, je kan mooi wandelen langs de ourthe niet te ver rijden met de auto (niet heel ver in de ardennen) mooie plaatsen (wij mochten kiezen : tussen de haagjes of op een open veld), beide prima! proper sanitair vriendelijke eigenaar mogelijkheid om iets te eten en te drinken prijs - kwaliteit is zeker in orde enig minpuntje is dat er geen winkeltje is opde camping, maar wel in de buurt zon 6 km van de camping je zit ook heel kort bij durbuy ook op 2 km van de camping : domaine de la palogne (hier kan je minigolfen, kano huren, mountenbike huren, ..) kortom een hele fijne camping

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2018

• 6G. Van Rijn23-07-2018

Mooie locatie maar niet onze camping!

De plekken zijn ruim maar zijn afgebakend met hoge hagen zodat je niets ziet. Vóór onze plek was een strook gras waar de mensen hun auto’s neerzetten, dus met een beetje geluk kijk je aan de enige kant waar geen haag is tegen auto’s aan. Stroom en water zat helemaal tussen de haag en was moeilijk bij te komen.De eigenaar is vriendelijk. Locatie is mooi maar wat ons betreft kan er op de camping nog wel het een en ander gewijzigd worden. Tip: bij de entree van de camping staat een informatiebord met een paar vergane papiertjes uit 2017. Hang daar voor de campinggasten wat recente info over wat er te doen is op de camping en in de omgeving.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2018

• 9L Borst22-07-2018

Super relaxte vakantieplek!

Fijne rustige camping (combinatie van safaritenten, appartementen en vrije ruime kampeerplaatsen) voor jong en oud. Heerlijk om te plonzen in de Ourthe zo dicht bij de camping. Mijn nichtje (15) heeft bijna alle dagen met andere kinderen van de camping in het water gelegen (neem wel waterschoenen mee!). Een dagje naar Luik met de trein is ook een aanrader. Verder een mooi gebied om te wandelen, te fietsen en er zijn veel mogelijkheden voor outdoorsporten in de omgeving. Heerlijk gegeten en gedronken op het terras van de camping. Vriendelijke campingbeheerders!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018