Eupen

Reviews over Eupen

Mooi!

Wilfred Braspenning
    21-10-2016

Kleinschalig stadje, zo'n 19.000 inwoners. Men heeft er wel alles aangedaan om de toerist het te behagen. Op vele locaties is er info te vinden over de bezienswaardigheden. Wij houden van geocachen. Hierdoor kom je ook op plaatsen waar je anders nooit zou geraken. Hierdoor kom je nog meer te weten over Eupen. Als hoofdstad van de Duitstalige gemeenschap in Belgie toch leuk om eens geweest te zijn.

Gereisd Met partner in oktober 2016

Diamant in Oost-kanton.

Roland Snyckers
    6-3-2014

Eupen is een kleine stad met een bovenstad en een benedenstad.De omgeving is wondermooi.Het is een rustige stad .De carnavalsperiode brengt dan weer leven in het anders rustige Eupen.Het busvervoer is zeer goed geregeld.Je kunt vele andere mooie bestemmingen in de omgeving aandoen.Je kunt ook gemakkelijk naar Nederland en Duitsland.Ook de bereikbaarheid met de trein Oostende - Eupen is zeer frequent.De wagen parkeren is er geen probleem.Eupen is een historische stad met een rijke geschiedenis .Oude gebouwen,kerken,monumenten vertellen hun verhalen uit lang vervlogen tijden.Voor wie van wandelen houdt is Eupen rijk aan bossen,velden,riviertjes en fotogenieke landschappen.Gezonde lucht te over.Eupen is ook het hart van de Duitstalige gemeenschap van ons land.Dat leert je een andere reeks gebouwen.De mensen zijn er vriendelijk en behulpzaam ,zowel in het Duits,het Frans als in het Nederlands.Het is er aangenaam vertoeven ,genietend van een rustgevend landschap.

Gereisd Alleenreizend in februari 2014

Hoofstadje van Duitstalig België

Rinus
    24-12-2012

Eupen is en fabrieks- en badplaatsje in het Duitstalige deel van België, het behoorde eertijds bij Pruisen en kwam pas in 1919 bij België, het stadje heeft wat aardige patriciërshuizen van Vlaamse wevers die zich in de 14e en 15e eeuw hier vestigden, bezienswaardig zijn de kloosterkerk en het stadhuis. De natuur in de omgeving is erg mooi, het stadje ligt in de vallei van het riviertje de Vesdre en in de nabijheid ligt bij de samenvloeiing van de Vesdre en de Getz een stuwmeer, het Barrage de la Vesdre. Dit stuwmeer heeft de grootste stuwdam van België, de dam is 410 mtr. lang en 63 mtr. hoog, aan de voet is de dam 55 mtr. breed en op de top 11 mtr. breed, er loopt en weg over heen.

Gereisd Met partner in januari 1992

Grootste stuwdam van België

Paul
    12-4-2012

Gezellig stadje. Vesder en Getz zorgen samen voor het grootste stuwmeer van België. De stuwdam werd in 1950 afgewerkt. De stuw is 63 meter hoog en 410 meter lang. Het water uit het stuwmeer is bijzonder zuiver en zorgt voor drinkwater regio Luik.

Gereisd Met partner in Sun Jan 01 2006 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Prachtig vlak bij de natuur!

Lee
    18-7-2011

Al een aantal keren zijn wij afgezakt naar Eupen, telkens om er mooie wandelingen of fietstochten te maken. Over het uitgaansleven kan ik niets vertellen, maar voor de rest is het een zeer aangenaam stadje: rustig een terrasje doen in 't centrum en vervolgens een stevige wandeling door de hoge venen. Ook kan je er prachtige fietstochten maken en als bij uitzondering vind je de routes over de taalgrens ook terug op fietsnet.be Een aanrader voor de sportieve tourist! ;-)

Gereisd Met partner in mei 2011
Eupen scoort een 7,1 uit 10, op basis van 8 reviews