Blegny Mijn

9.1Fenomenaal

1.5km van centrum

Op vakantie geweest naar Blegny Mijn?

• 9Wilma23-06-2019

Makkie die audiotour leuk en leerzaam

We waren wat vroeg bij de mijn voor de rondleiding hebben we een wandelingetje om de mijnafvalberg gemaakt. Met Nederlandse audio tour, leuk leerzaam en mooi uitzicht . Ik benngeen wandelaar maar dit is prima te doen ! Kleinzoon van 7 vind het ook leuk !

juni 2019

• 9Angelique van Kan30-07-2017

Leuknedicatief uitje!

Vandaag een 2 uur durende rondleiding gehad door de Blegny mijn. De rondleiding was geheel in het Nederlands, zijn bezig geweest van 10.30 uur en om 12.10 uur stonden wij weer buiten. We hadden een gids die al 22 jaar rondleidingen verzorgde door de Blegny mijn en zelf vroegen heeft gewerkt in Eijsden. Goed verzorgd allemaal!

juli 2017

• 10Lookotje08-08-2016

Super interessant en leerzaam in gewezen mijn

Super om te kunnen ervaren hoe het is. Was om een mijnwerker te zijn Hadden een zeer bekwame ex mijnwerker die met hart en. Ziel vertelde .in het Nederlands. Echt een. Bezoek waard😀😀 Je ziet van. Het begin tot het einde het proces steenkool SUPER

augustus 2016

• 9rick23-05-2015

Superleuke mijn

Wat een leuke tour ! Toffe gids met goede uitleg in het vlaams. Zelf mijnwerker geweest hier. Leuke anekdotes. En vooral, het is een Echte mijn (die in valkenburg is nep, gewoon een omgebouwde toeristische mergelgrot). Je gaat 60 meter onder de grond in een echt schacht ! indrukwekkend. En maar een half uurtje van Maastricht.

mei 2015

• 10Marcel Bangma31-07-2014

Ook leuk voor kinderen

De mijn is erg leuk en interessant, ook voor kinderen. Vooral dankzij het enthousiasme van de gids, een voormalig mijnwerker.

juli 2014

• 8Nancy01-03-2014

Leerzaam

Goede rondleiding er is voor de kinderen een speeltuin, er is een kleine kinderboerderij

februari 2014

• 10de roo07-08-2013

super bezoek

heel mooie uitstap ,heel goede gids bij rondleiding in de mijn ,mooie speeltuin ,mooie randactiviteiten (golf - e.d.)zeker doen als je in de buurt bent

juli 2013

• 9Arjan17-02-2013

Leuk uitje voor het hele gezin

Vandaag met ons gezin naar de blegny mijn geweest. Leuke uitleg en doordat we vroeg waren had de gids alle tijd voor ons jonge gezin met kinderen van 2 en 4 jaar. De gids gaf een duidelijke uitleg mede omdat hij zelf in de mijnen gewerkt heeft. De site is mooi opgeknapt en er zijn leuke dingen omheen zoals een speeltuin en restaurant. Zeker een aanrader in de zomertijd, want dan zijn er nog meer mogelijkheden met een toeristentreintje en rondvaarten.

februari 2013

• 10Annette van Essen04-01-2012

Toen wij op vakantie waren in het dorpje Butgenbach in Belgie gingen wij ook even de Blegny mine bekijken! Het was heel leuk & interessant! Zeker de moeite waard!

Gereisd met vrienden in augustus 2010

• 10Ann30-06-2011

Onder de grond...

De mijn van Blegny is een van de 4 authentieke koolmijnen van Europa waar de ondergrondse galerijen nog toegankelijk zijn voor bezoekers. Met een gids (en gewezen mijnwerker) daal je af in de mijn tot -30m. Later zak je nog naar -60m. Zo kan je het volledige proces ontdekken hoe steenkool werd boven gehaald. Daarna breng je een bezoek aan de schachttoren en ontdek je het sorteer- en wasproces van de boven gehaalde kolen.

Gereisd met vrienden in juni 2002