L'Abbaye de Val Dieu

L'Abbaye de Val Dieu

2.9Onvoldoende

2.6km van centrum

Op vakantie geweest naar L'Abbaye de Val Dieu?

• 2Sandra Van Acker27-04-2019

Profiteren van toerisme

Een bezoek aan de abdij is de moeite waard zolang je geen kazen en dergelijke koopt in het winkeltje. Er staan geen prijzen vermeldt, voor 3 verpakkingen met kaas bleek het plots meer dan 44 euro. Vreemd genoeg was er geen kleingeld om terug te geven en betaalde ik plots 45 euro... ? Vreemd vreemd vreemd

Gereisd met vrienden in april 2019

• 7rainbow30-11-2013

Met mooi park

De abdij van Val-Dieu of abdij van Onze-Lieve-Vrouw van Godsdal is een voormalige cisterciënzerabdij in de gemeente Aubel in de Belgische provincie Luik. De abdij is gesticht in het begin van de 13e eeuw. De binnenplaats, de basiliek en het park (7ha) zijn vrij toegankelijk, en je kan deelnemen aan een georganiseerde rondleiding door de abdij en de brouwerij. In het restaurant de Casse-Croûte en in de abdijwinkel zijn het bekende abdijbier van Val-Dieu te verkrijgen. Er is ook een kaasmerk onder de naam «Abbaye du Val-Dieu». De kerk (In 1946 door de paus verheven tot basiliek) hebben we niet kunnen bezoeken, omdat er net een misviering aan de gang was, en de abdijwinkel was gesloten.

november 2013

• 8Bartho02-06-2013

Mooie abdij

Mooi gelegen abdij bij Aubel. We hebben de tuin en de kapel bezocht. Het was voor ons een beetje onduidelijk wat je er verder kon bezoeken. Volgens onze informatie kon je de brouwerij alleen in groepsverband bezoeken. In het er naast gelegen Bistronomie 'Moulin du Val Dieu' kun je de biertjes proeven. Daar is ook het Val Dieu bier en andere lekkernijen te koop.

Gereisd met partner in mei 2013

• 7pvelzen05-11-2012

Leuk voor een keertje

Bier, brood en kaas proeven? Kom hierheen. Mooie tuin ook, verder niet zo heel veel te doen

Gereisd met partner in oktober 2012