Kerkhof van Laken

8.2Fantastisch

Op vakantie geweest naar Kerkhof van Laken?

• 4Inge08-07-2014

tegenvaller

was een tegenvaller.alle beelden die er stonden waren besmeurd met graffiti of andere stof

Gereisd met vrienden in juli 2014

• 10Mirek05-06-2012

Katedra Notre Dame

w miejscowości Laken znajduje się słynna bazylika matki bożej pochodzi z 1812 roku jest typowym zabytkiem kultury gotyckiej. Polecam piękne miejsce.

Gereisd met vrienden in oktober 2011

• 8Robert03-06-2012

Dla miłosników historii

Miłośnicy historii i sztuki powinni odwiedzięc to miejsce.

Gereisd met partner in mei 2012

• 10therry beauprez07-03-2011

fantastische plek.

het kerkhof van laken is zowat het mooiste kerkhof die ik ooit heb bezocht ik heb er een paar uurtjes gewandeld in gezelschap van mijn Nikon D90 en heb er toch zo'n goeie tachtig foto's genomen. erg indrukwekkend en vooral het redelijk groot zeker de moeite van het bezoeken waard.

Alleen gereisd in maart 2011

• 9folieske20-02-2010

Prachtige grafarchitectuur

Voor de liefhebbers en fotografen een van de beste in België. Niet vergeten: ondergronds zijn er cryptes. Nota: om hier te fotograferen moet men een vergunning aanvragen. Het kerkhof van Laken is een stukje Père Lachaise in België, gelegen naast de Onze-Lieve-Vrouwkerk van Laken, een 13de-eeuwse, vroeg-gotische kerk en het toen omringend kerkhofje. In 1832 wordt de oppervlakte van het parochiekerkhof méér dan verdubbeld: 1ha 23a, in de richting van de huidige hoofdingang. In 1850 plannen voor een aanzienlijke uitbreiding van het kerkhof (tot 2ha 46a) in oostelijke en zuidelijke richting (vanaf de huidige Calvarie tot aan het Ghémar-mausoleum). Halfweg de jaren 1870 plaatstekort op het kerkhof. Er komt een net van ondergrondse grafgalerijen, gekoppeld aan bovengrondse monumenten. Monumentale grafzerken, kapelletjes en beelden zoals kopie van ‘de Denker’ van Rodin.

Gereisd met partner in juni 1992