Hortamuseum

7.8Goed

1.7km van centrum

Op vakantie geweest naar Hortamuseum?

• 10ton01-07-2013

prachtige Art Deco

Als Art-Deco fan is dit prachtig om te zien. Horta's woonhuis helemaal ingericht met unieke details. Hier heb ik stijlelementen gezien die ik nergens zag. oa gevlochten trapleuning uiteinden. ook een stuk over het verdwenen Art-Deco in Brussel.

Gereisd met vrienden in januari 2006

• 8Chris 10-09-2012

woonhuis van Horta

Het Hortahuis geeft de bezoeker een goed beeld van een art-nouveauhuis. Victor Horta ontwierp dit woonhuis rond de eeuwwisseling 1900 als reactie op de ‘neo’-stijlen. Opmerkelijk is de harmonie tussen architectuur en binnenhuisinrichting, met een perfecte integratie van zichtbaar gelaten structuurelementen die bijdragen tot de ornamentiek. Even opmerkelijk is het kwaliteitsvol siersmeedwerk, in aaneengeklonken ijzerelementen met karakteristiek art nouveau. Voor een museum biedt het huis weinig informatie over de art-nouveau en over Horta zelf. Wel een heel behulpzaam onthaal.

Gereisd met partner in september 2012

• 4i.xel29-06-2012

Jammerlijke tegenvaller

Wij gingen met de verwachting naar dit "museum" om naast het interieur/exterieur meer te weten te komen over de persoon, zijn leven en zijn werk. Helaas hebben wij hier weinig tot niets over kunnen vinden. Wij stonden binnen 30 minuten weer buiten waarvan 10 minuten zijn opgegaan aan kaartjes kopen, jas weghangen en tas/apparatuur inleveren. Wat ons betreft mag het de naam museum niet dragen. Wel moet worden aangemerkt dat de medewerkers moeite hebben gedaan en nog steeds doen om inboedel uit de desbetreffende periode te vergaren.

Gereisd met partner in januari 2012

• 10thijs14-10-2008

geweldig wat een huis! echt de moeite waard om een keer te bezoeken.

Gereisd met partner in oktober 2008

• 7kim b.11-02-2008

de gids was zeer ongeduldig, de rest was wel goed en mooi :-)

Gereisd met vrienden in februari 2008