Belgisch centrum van het beeldverhaal

6.4Voldoende

1.6km van centrum

• 4mijzelf381612-03-2014

Valt tegen

Kost nogal wat toegang en veel zwart/wit strips, vooral belgische strips. Weinig bekende NL strips. Geld niet waard als je alleen de NL bekende strips kent. Tip: ga er wel heen,maar ga niet langs de kassa. In de hal is het winkeltje en daar staan ook modellen van "onze" strips. Dan zie je genoeg.

Gereisd met partner in februari 2014

• 9ton01-07-2013

Prachtig museum

Alleen al voor het gebouw is het de moeite, gelukkig kun je gewoon naar binnen om de binnenhal te zien. Uiteraard veel over strips, prachtig, als je daar fan van bent.

Gereisd met vrienden in januari 2006

• 7Ronald8322-02-2012

Leuk voor een kort bezoekje

Aardig museum in mooi pand Goed voor een kort bezoekje om wat meer te weten te komen over stripverhalen.

Gereisd met partner in augustus 2011

• 7Kees24-04-2011

wel aardig

Je ziet de historie van vele stripalbums en veel schetsen. Je moet wel een fan zijn om hier lang te blijven.

Gereisd met partner in januari 1999

• 8Chris16-09-2010

Overzicht van de Belgische stripcultuur

Het 'Centrum van het beeldverhaal' is ondergebracht in een prachtig Art Nouveau-gebouw dat ontworpen werd door Victor Horta. Vooral de inkomhal is indrukwekkend. Op meer dan vierduizend m² brengt het museum alles samen wat te maken heeft met het Belgisch stripverhaal, waarbij de figuur en creaties van Hergé uiteraard een belangrijke plaats innemen. Voor een stripliefhebber niet te missen.

Gereisd met partner in september 2010

• 7jan03-10-2009

Gewoon

dit museum oogt mooi, met grote stripwinkel en ditobibliotheek maar je moet al een gefascineerd stripverslinder zijn om aan het museum echt iets te hebben. veel plaatjes uit stripboeken en dat is het dan inkomhal is wel indrukwekkend

Gereisd met partner in september 2009

• 3stefan jans30-07-2009

Ik wist niet dat strips zo saai konden zijn

Onze familie bestaat naast de ouders uit een jongetje van 8 jaar , een meisje van 9 jaar en nog een jongen van 15. Je zou toch zeggen dat wij echt behoren tot jullie doelgroep ..... We gingen dan ook met z'n allen vol verwachting richting Brussel om een kindvriendelijk en aangenaam gezinsnamiddagje mee te maken ; wat denk je anders .... alle kinderen -ook die van ons - zijn gek op strips !

Het spijt me dat ik jullie dit moet zeggen maar dit was werkelijk het saaiste bezoek dat we ooit gedaan hebben.

Ik stel me de vraag hoe jullie het klaar krijgen om van zoiets leuks als strips zo een verschrikkelijk saaie boel te maken.

Allicht doen jullie hard je best maar het is gewoon verschrikkelijk ..... stop er mee als jullie echt geen aanpak vinden die boeiender is dan dat ; jullie museum bewijst de strip-cultuur geen dienst

juli 2009