Weelde

Reviews over Weelde

Aardig dorp, mooi omgeving

Rinus Manders,
    17-10-2017

Weelde vormt met Ravels en Poppel één gemeente, het dorp heeft alle voorzieningen en het gemeentehuis is er gevestigd, het is een rustig dorp met enkele aardige monumenten zoals de kerk, de molen en de pastorie, ook ziet men in en nabij het dorp enkele mooie wegkapellen.

Ook het dorp Ravels heeft een fraaie dorpskerk en molen en het buitengebied van Weelde heeft een fraaie natuur waar landerijen worden afgewisseld door bossen en natuurgebieden zoals langs het Bels lijntje, de omgeving is dan ook bijzonder geschikt voor het maken van fietstochten

Gereisd met partner in oktober 2017

rustig dorp

arija,
    9-7-2012

Er heerst een zekere rust in dit dorp, en je vindt er mooie plekjes. Vroeger was er een treinstation voor naar Tilburg, maar dat is vergane glorie. In de omgeving zijn velel wandel-en fietstochten uitgezet.

Gereisd alleenreizend in juli 2012

Iddylisch dorp, met mooie pastorij...

Ria,
    28-3-2010

Dit alleraardigst dorp, met nagenoeg verkeersvrij centrum is heel ontspannend om te ontdekken. Daar de doorgaande weg niet door het centrum loopt, kan je hier gezellig kuieren. De sfeer is heel relaxend. In het centrum vind je buiten de kerk, een prachtige oude pastorie, met een gracht rond, een klein parkje en de stenen stellingmolen Arbeid Adelt, uit 1850.

Gereisd met partner in maart 2010
Weelde scoort een 8,1 uit 10, op basis van 13 reviews