Vorselaar

Reviews over Vorselaar

Een beetje sfeerloos

Rinus
    3-8-2015

Misschien waren we er op de verkeerde dag, maar ons bezoek aan Vorselaar heeft bij ons niet veel positieve indrukken achter gelaten, alles was er gesloten, de kerk, de kloosterkapel en in het centrum was vrijwel niemand op straat, kortom een wat saaie sfeer die er in het dorp hing, ook de veertien kapellekens zijn niet van een dermate gehalte dat men er een omweg voor over moet hebben.

Gereisd met vrienden in juni 2015

Kleine gemeente, rijk aan bezienswaardigheden

rainbow
    24-10-2011

Hoewel deze gemeente niet erg groot is, is het toch de moeite er een bezoekje te brengen. Het klooster- en scholencomplex van de zusters van Vorselaar domineert het Frankisch marktplein, waar zich ook een prachtige arduinen schandpaal (De kaak) bevindt uit 1759. Naast de Sint Pieterskerk, met 69 meter hoge toren, een mooi gerestaureerde pastorie, en naast deze pastorie, een wandeldreef die je naar het waterkasteel van Vorselaar (of Kasteel De Borrekens) brengt. Hier zie je menig wandelaar passeren. Wat ons enorm opviel was hoe netjes onderhouden alles is in deze gemeente; nergens zwerfvuil, en prachtig onderhouden parkjes!

Gereisd met partner in oktober 2011
Vorselaar scoort een 7,8 uit 10, op basis van 4 reviews