Bed and Breakfast De Groene Maan

Bed and Breakfast De Groene Maansterster

8.4Fantastisch

België, Antwerpen, Mechelen

Op vakantie geweest naar De Groene Maan?

8.4Fantastisch

BedAndBreakfast info

Meer bedandbreakfast info
    Tonen op kaart

7 reviews over Bed and Breakfast De Groene Maan

• 2018
      9Vos16-08-2018

Leuke b&b

B&B De Groene Maan heeft ons goed bevallen. De eigenaar zelf was op reis waardoor we vriendelijk ontvangen werden door een jonge man (naam was Bert geloof ik). De familiekamer is zeer tof met een groot heerlijk bed, een tussenkamer waar het zalige bad staat en de deur verder is de kinderkamer met babybed en stapelbed. De vloer kraakt wel redelijk fel, maar het heeft zeker zijn charme deze b&b. De ligging is zo perfect dichtbij het centrum en bezienswaardigheden. Het ontbijt wordt gebracht op de kamer op het uur dat je zelf bepaalt. We hebben dus heerlijk kunnen uitslapen. 1 minpunt (voor mijzelf): de gordijnen zijn zeer dun, waardoor het zonlicht 's morgens vroeg al de kamer in schijnt. (gelukkig had ik een slaapmasker meegebracht). Het is zeker een aanrader, ook Mechelen stad is de moeite om te bezichtigen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

8R, M en kids01-01-2013

Fantastische plek

Bed en breakfast De Groene Maan is op een mooie, rustige plek in het centrum van Mechelen. Wij werden vriendelijk ontvangen en kregen informatie over hetgeen in Mechelen te zien en te doen is. Kamers zijn in de stijl van het oude huis ingericht en het ecologische concept sprak ons aan. Vloeren kraken wel, maar met z'n vieren hadden we de hele eerste verdieping, dus geen last van andere gasten. Lekkere broodjes 's morgens voor de deur en met de biologische producten uit de koelkast hebben we genoten van een selfservice ontbijt op de kamer. Bedden waren goed, we hebben heerlijk geslapen Kortom: een aanrader! De enige aanmerking is dat WIFI niet goed werkte

Gereisd met oudere kinderen in december 2012

• 3gunter smet23-05-2012

ontbijt is een dieptepunt !!!

Goede ligging in het centrum. Slechte isolatie van plafond en vloeren waardoor er veel lawaai is. Ontbijt is een echt dieptepunt:in vivabox staat "ontbijt met huisbereide produkten". Fruitsap, choco, confituur, ... van het huismerk van delhaize is niet echt huisbereid. Op de tafel stond een lege doos hagelslag. Gerookte ham was uitgedroogd doordat de vorige gasten het pakje niet goed hadden afgesloten. Er wordt duidelijk niets gecontroleerd voordat er nieuwe gasten arriveren. 's Morgens stond een zak met pistolets en brood voor de deur, koffie moesten we zelf maken op de kamer. Tijdens ons verblijf hebben we niemand gezien. Gans het huis komt rommelig over en heeft een grondige schoonmaakbeurt nodig. Wanneer je naar een bed en breakfast gaat verwacht je toch wel iets meer dan hetgeen wij gekregen hebben.

Gereisd met partner in januari 2012

• 8Arnold03-01-2012

Prima B&B met geweldige ligging.

Afgelopen week een paar dagen met oud en nieuw in de Groene maan geweest. Beviel ons prima. We hadden de bovenste kamer, die nog niet helemaal af was hadden we het idee, maar dan hebben we het over kleine dingetjes. Maar we hadden niets te klagen. Aardige gastheer en gastvrouw! Prima ontbijt. Voor kids is het minder handig, steile trappen, en gehorig is het wel een beetje. Super ligging. Dus zeker een aanrader. Wemisten wel een tv, al hadden we die niet echt nodig, en een stabiele internetverbinding.

Gereisd met partner in november 2011

• 5Marie Demeulenaere18-12-2011

wij gaan er nooit meer terug

Heel goede locatie, ook een vriendelijk ontvangst. De kamer was ook ruim. Toch voelden we ons een beetje belazerd 's morgens. We hebben nog nooit zo'n rommelig en karig ontbijt gekregen. We kregen één pistolet per persoon. Tijdens het ontbijt kregen ook niemand te zien. Ze vroegen een veel te hoge prijs voor wat we kregen.

de groene maan, zaakvoerder, 06-03-2012

Beste, wat het ontbijt betreft, kreeg u het volgende: 2 soorten bioconfituur, biochoco, biohoning, speculaaspasta, hagelslag, biokaas, Luikse siroop, twee soorten vlees, bioboter, biomelk, nesquick, bioyoghurt, biokoffie, biothee, bioappelsap, biocornflakes, een trosje druiven, een half brood en voor ieder een pistolet en dit voor 2 volwassenen, een peuter en een kleuter. U betaalde voor jullie vieren 125 euro. U kreeg hiervoor een ruime suite van ongeveer 40 m2 met luxueus ligbad en met 2 aparte slaapkamers (inclusief bio-ontbijt, baby en kinderbedje). Voor een b&b die zich op minder dan 100 meter van de Veemarkt bevindt en op ongeveer 200 meter van de Grote Markt lijkt ons de door u betaalde prijs van 125 euro redelijk te zijn. Dat er niemand van ons aanwezig was tijdens het ontbijt klopt niet. De gastheer deed een babbeltje met de vader en het zoontje. Moeder en dochter kwamen pas naar beneden nadat vader en zoon hadden ontbeten en de orde van de ontbijttafel danig was verstoord.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 6Iris Cools15-10-2011

De ligging was het enige echte pluspunt

Alhoewel de stofzuiger en kuisproducten nog op de overloop stonden, gaf het geheel geen echt propere indruk. De handdoeken hadden ook een muffe geur. Rumoerig (straatkant maar ook in huis). We hadden graag op voorhand geweten dat we voor het sanitair de gang op moesten. Het bed was wel in orde al was het dekbed meer op de zomer voorzien en was het een beetje te koud. Het ontbijt was rommelig (broodzak op tafel, verschillende potjes met dezelfde inhoud maar geen lepeltjes voor de inhoud, plastieken botervloot voor bakken en smeren, tas zonder ondertas, kruimels op de stoelen...), de koffie niet te drinken, een appelsien naast ons bord deed ons nog meer aan een chirokamp denken. Voor 70 euro hadden we toch iets meer verwacht. De flauwste B&B die ik al bezocht.

Gereisd met partner in oktober 2011

• 8Astrid04-06-2011

Leuk B&B op loopafstand van bezienswaardigheden

Vorig weekend tijdens een stedentripje Mechelen overnacht in De Groene Maan. Ruime kamers die leuk zijn ingericht met een eigen badkamer. Het is wel een oud pand, waardoor de trap en de vloeren nogal kraken. Als andere gasten later "thuiskomen" 's nachts dan hoor je dat goed. Ontbijt 's ochtends bestond uit allerlei biologische producten en smaakte goed. Het B&B is op loopafstand van alle bezienswaardigheden en de winkels, dus prima voor een weekendje weg.

Gereisd met vrienden in mei 2011

0 tips over Bed and Breakfast De Groene Maan