Malle

Vakantie in Malle

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Malle

Reviews over Malle

• 8arija10-07-2012

mooie omgeving

Malle heeft natuurlijk als grote trekpleister de Trappistenabdij met brouwerij van het vermaarde Trappistenbier, met een grote hoeve en kaasmakerij. In de omgeving zijn vele wandel-en fietsroutes uitgezet, langs vele mooie plekjes. Zoals het kasteel van Oostmalle!

• 8Cultuur
    • 9Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in juli 2012

• 8Ria29-03-2010

Abdij, abdijbier, kasteel en molen in Malle

In zowel West als Oostmalle is er op cultureel vlak heel wat te beleven. In Westmalle vind je de Abdij waar trappist gebrouwen wordt, een hoeve en een kaasmakerij. Het brouwen van de trappist gebeurt maar in 6 abdijen in de hele wereld. In de abdij kwamen wij echter niet verder dan de inkomhal, waar je kaas kan kopen. Aan de overkant van de straat kan je dan weer naar hartelust trappist gaan drinken. In de buurt van deze abdij de Scherpenbergmolen, een stenen maalvaardige bergmolen. Westmalle heeft ook een kasteel, maar dit is privébezit. In Oostmalle (West en Oost, samen Malle) vind je het kasteel de Renesse, uit de 15de eeuw. Dit kasteel, eigendom van de gemeente, heeft een Engels landschapspark met 4 km aangelegde wandelwegen, een natuurleerpad, talrijke exotische bomen en een koetshuis met speeltuin. Hier kan je dus wel van genieten. Het park is vrij toegankelijk.

• 9Cultuur
    • 8Omgeving