Camping Floreal Kempen

7,8

11 reviews over Camping Floreal Kempen in het Nederlands

Geslaagd verblijf in leuke omgeving

Bob
31-10-2017

Hier een naseizoen plaats gehad in september en oktober.

Hier heeft men een zeer voordelige aanbieding voor.

Camping is mooi gelegen in de bossen, alle voorzieningen zoals winkels in de nabijheid. Veel mogelijkheden voor wandelen, (MTB) fietsen. Bobbejaanland ook vlakbij.

Terein is grotendeels bezet door vaste (sta) caravans en seizoenplaatsen.

Verder ruime plaatsen voor toerische kampeerders, 2 trekkers-hutten en huur tenten/caravans.

Ruime en verwarmde toilet gebouwen met goede douches.

Tennisbaan, speeltuintje,petanque baan aanwezig.

Groot teras en horeca voorziening bij receptie.

Vriendelijke ontvangst.

Minder vonden we:

*Matige schoonmaak toilet gebouw.

Blijft hoofdzakelijk bij vloer dweilen en een borstel door de wc.

* Verlichting toilet gebouw, alleen handmatig te schakelen, geen bewegingschakelaars.

* Onhandige voorziening legen/reinigen Chemische toilet.

(is gereserveerde gewone toilet, werk zeer onhandig)

*Geluid van naastgelegen weg (niet overal op camping).

*Meerderheid aan vaste plaatsen.

*Slechte friet van (afhaal) restaurant, slap,niet gaar.

Ondanks enige minpunten prima en fijna camping voor kort en langer verblijf.

Hoop te doen in omgeving voor jong en oud.

Redelijk comfortabel verblijf in huurcaravan

Vanhaverbeke- Verhoye
13-9-2017

positief : douchedeur (tg gordijn). receptioniste kwam de t.v. aanschakelen.

negatief: slechts 2 niet sluitende oude kookpotten. geen recipient om te gebruiken in micro. geen matje voor bad. geen kurkentrekker. notities brandveiligheid : alleen in 't frans. geen vuilbak in de keuken of in de badkamer. zelf moeten de containers zoeken. Geen noodnummer 's nachts? geen nummer dokter van wacht . muggen : geen jaloezie. Gewoonlijk krijgt men bij de incheck een mapje met plan, gegevens... hier alleen onduidelijk plaats plan. Verschrikkelijke oprit met de fiets en ook een beetje met de wagen.

Geschikte Camping voor uitstapjes

Hans
26-5-2015

Camping Floreal Kempen in Lichtaart is een ideale Camping als je meerdere dagen naar Bobbejaanland wilt gaan of niet direct een lange rit wilt doen na een dagje Bobbejaanland. Zelf hebben we hier een aantal weken verbleven. Wat opvalt is dat het sanitair wat gedateerd is maar wel schoon. Personeel is er vriendelijk en behulpzaam. Er worden allerlei activiteiten op de camping georganiseerd. Bij de receptie ligt een grote speeltuin waar kinderen zich zeker zullen vermaken. Er is ook huur accommodatie aanwezig die er nieuw en verzorgd uitzien.

Uitstekend

geert vervoort
25-8-2014

Verbleven 'als trekkers' gedurende 1 nacht met tent. Rustig plekje, zeer proper en degelijk sanitair, zeer vriendelijke dame aan de receptie, heel behulpzaam.

Zeer tevreden over deze camping !

Via touroperator een tent geboekt op deze camping. Tent was schoon en goed uitgerust, prima ontvangst bij aankomst. We misten wel een setje lucifers, zelf ook vergeten natuurlijk. Van de camping kregen we een gasaansteker te leen voor de duur van het verblijf. Bij regen (hebben we weinig gehad) stond er wel water voor de tent, ik kan me voorstellen dat bij hevige regen je geen droge voeten houdt. Voor de kinderen waren er een paar speeltuinen en een multifunctioneel speelveld, hier hebben ze veel gebruik van gemaakt. Op de camping zelf is niet razend veel te doen, je weet dan ook vooraf wat je boekt. Wij hebben ons goed vermaakt, een dagje Antwerpen is aan te bevelen, evenals een bezoek aan Turnhout tijdens de zondagse rommelmarkt.

geen 4 sterren waard

martine en dirk
16-8-2010

de plaatsen waren niet vlak , sanitair was goed in orde , rustige camping en vriendelijke uitbater , weinig te beleven op de camping en voor ons zeker geen 4 sterren waard , we hadden er meer van verwacht !

we hebben hier 3 weken gestaan op de trekkersplaatsen, weinig andere mensen die hiebij komen staan zijn waardoor het voor ons en onze kindjes iets te rustig was.

is een camping die het meer moet hebben van de jaarplaatsen.

schoonouders hebben gebruik gemaakt van een verhuurcaravan en daar is het wel toffer.

indien we terugkeren kijken we om in de nabijheid hiervan te staan.

Wel ideaal om te gaan fietsen.

kan beter

maddy mestdagh
24-7-2010

Wij verbleven voor één week in een staancaravan.

De caravan was niet schoongemaakt en ook het kookgerief was niet in orde. (dus dit kan zeker niet gecheckt geweest zijn na het verblijf van de vorige huurders)

Daarom hebben wij dan maar zelf schoongemaakt.

Het houten terras was volledig los gekomen.

De camping zelf en het sanitair blok zouden ook properder kunnen.

We zijn een paar keer iets gaan drinken in de cafetaria. Op het terras was het zelfbediening.

De cafetaria was pas open om 11.30uur. Nochtans passeren daar veel fietsers en wandelaars en zouden ze ontbijt en koffie kunnen serveren of lunchpakketten aanbieden.

Een winkeltje op de camping zou ook aangenaam zijn.

Nochtans werd camping "de kempen" in 2001 uitgeroepen tot camping van het jaar. Daar is heelaas niet veel meer van te merken. Volgens ons is er te weinig personeel en laat de directie alles maar belopen.

nooit meer

Francien
22-7-2009

Wij kwamen op de fiets en kregen een plekje op het trekkersveld. Dat veld bestond uit een stukje bosgrond, boomstronken en geen plekje dat een beetje glad was. Het enige stukje waar gras was, daar stonden de auto's op geparkeerd van de vaste sta-caravans.

De twee houten picknick tafels waren totaal vermolmd. Na een regenbui zag de tent er niet meer uit en kropen wij uit de tent zo de blubber in.

En dat voor 15.70 per nacht. En in de folder stond nog wel: fietsvriendelijkste camping van het jaar 2005!!

Nee, het was meer een grote familie camping van ons-kent-ons. Totaal niet ingesteld op fietskampeerders. Voor ons nooit meer deze camping.

2007

Zeer toffe camping met nette staanplaatsen

Marc,Tina;Jessica
10-12-2007

Zeer toffe camping met nette staanplaatsen .ideaal om met de mounten bike in de bossen te rijden.vriendelijke mensen en uitbaters zeer lekker om te eten in het restaurant. in de zomer mooi terras en voor de kleinste onder ons mooie speeltuin kortom gezellige familiecamping volop in de natuur

ANWB camping

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Floreal Kempen in Lichtaart, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Floreal Kempen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Floreal Kempen scoort een 7.79 uit 10 op basis van 11 reviews.