Kapel Onze-Lieve-Vrouw van den Akker/ van de zeven Weeën

Kapel Onze-Lieve-Vrouw van den Akker/ van de zeven Weeën

9Fenomenaal

Op vakantie geweest naar Kapel Onze-Lieve-Vrouw van den Akker/ van de zeven Weeën?

• 9toon van bourgognie07-07-2010

zeer interessante kapel, verassend interieur

De kapel van onze lieve vrouw van den akker in Minderhout heeft een prachtig barok altaar, met onder andere de tetramorf, de symbolen van de vier evangelisten, een regina caeli, o l v op de sterrenglobe: ongelooflijk dat in zo'n kleine kapel te vinden aan de rand van belgië.

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 9Ria21-06-2010

Zwartgerookt van de kaarsen, maar erg mooi!

Het exacte jaartal wanneer de kapel gebouwd is, is niet gekend. In ieder geval stond al voor 1650 een kapel op de huidige plaats en in 1694 zijn vergrotingswerken uitgevoerd. In de achttiende en negentiende eeuw lokten de kapel en het Mariabeeld veel bedevaarders naar Minderhout(Hoogstraten) Onze-Lieve-Vrouw op den Akker, ook gekend als Onze-Lieve-Vrouw van zeven weeën, stond bekend voor het genezen van koorts en het verlenen van troost in het algemeen. In de archieven zijn enkele getuigenissen van miraculeuze genezingen opgenomen. Prachtige kapel! Zwartgerookt van de kaarsen, maar adembenemend mooi!

• 9Ria20-06-2010

Zwartgerookt van de kaarsen, en adembenemend mooi!

Het exacte jaartal wanneer de kapel gebouwd is, is niet gekend. In ieder geval stond al voor 1650 een kapel op de huidige plaats en in 1694 zijn vergrotingswerken uitgevoerd. In de achttiende en negentiende eeuw lokten de kapel en het Mariabeeld veel bedevaarders naar Minderhout. Onze-Lieve-Vrouw op den Akker, ook gekend als Onze-Lieve-Vrouw van zeven weeën, stond bekend voor het genezen van koorts en het verlenen van troost in het algemeen. In de archieven zijn enkele getuigenissen van miraculeuze genezingen opgenomen. Prachtige kapel! Zwartgerookt van de kaarsen, maar adembenemend mooi!

• 9Ria V.20-06-2010

Prachtige kapel, zwartgerookt van de kaarsen

Het exacte jaartal wanneer de kapel gebouwd is, is niet gekend. In ieder geval stond al voor 1650 een kapel op de huidige plaats en in 1694 zijn vergrotingswerken uitgevoerd. In de achttiende en negentiende eeuw lokten de kapel en het Mariabeeld veel bedevaarders naar Minderhout, nu deelgemeente van Hoogstraten. Onze-Lieve-Vrouw op den Akker, ook gekend als Onze-Lieve-Vrouw van zeven weeën, stond bekend voor het genezen van koorts en het verlenen van troost in het algemeen. In de archieven zijn enkele getuigenissen van miraculeuze genezingen opgenomen. Prachtige kapel! Zwartgerookt van de kaarsen, maar adembenemend mooi!