Brecht

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Brecht

Reviews over Brecht

• 8arija10-07-2012

typisch Kempense gemeente

Brecht vonden wij een typisch kempische gemeente met een boeiend verleden. Wij fietste de Jan van der Nootroute, en hebben daar enorm van genoten (vertrek bij de Gemeenteplaats). Langs weiden, akkers en ook bosgebied. In het dorp zelf is het centrum fraai en gezellig met veel terrassen.

• 8Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in juli 2012

• 8Ria13-06-2010

Erg mooi plein onder renovatie

Je kan zo zien dat het plein van Brecht erg mooi gaat worden. Nu ligt het er erg jammerlijk bij. Heel de dorpsplein is onder renovatie. Het beeld van de humanistische rechtsgeleerde Mudaeus vinden we er niet terug, het blijkt beschadigd tijdens de restauratiewerken. We vinden er wel een verrassend mooi park, met daarin het neogotisch oud gemeentehuis dat dateert uit 1860 en even verder een Stenen beltmolen met bovenkruier uit 1842, die je op zondag kan bezichtigen. je wordt hier ontvangen door een zeer vriendelijke molenaar. In de molen is ook een taverne brasserie gevestigd. In het Kempisch Museum vindt u werken van vier bekende humanisten die in Brecht het levenslicht zagen. De Sint-Michielskerk, waarvan de bouwgeschiedenis teruggaat tot de 15de eeuw, is majestueus en mooi om er eens rond te wandelen. Je kan er achter glas een kijkje nemen. Even buiten het centrum dan het trappistinnenklooster, dat officieel de Abdij van Onze-Lieve-Vrouw van Nazareth heet.

• 9Cultuur
    • 9Omgeving