Baarle-Hertog

We hebben een aantal aanbieders voor Baarle-Hertog voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Baarle-Hertog voor je op een rij gezet:

Reviews over Baarle-Hertog

• 5Fam. EricHans08-05-2016

Leuk om gezien te hebben, maar nooit weer.

Weinig glans voor bezoekers. Heel druk verkeer midden in het centrum....daar waar de drie terrasje zijn.......ja drie. En volgens mij komen daar voor de rest van Baarle nog zo'n drie bij. Leuk en gek is de grensloop België/Nederland. Dwars door huizen heen enzo. Jammer dat je daar weinig of niets kan lezen of zien in een museum. Omgeving fantastisch mooi en heerlijk om doorheen te fietsen/wandelen.

• 2Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 6Zorg voor natuur
    • 2Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur

Gereisd met vrienden in mei 2016

• 7Madeleine-C227-02-2016

België /Nederland

Zeer apart dat je het ene moment in België loopt en met een paar stappen je weer in Nederland. Je kan zelfs wijdbeens met elk been in een ander land staan. Aan de nummerbordjes kan je zien in wel land je loopt. De voordeur moet in dat land staan maar ja er is zelfs een huis waar de grens door de helft van de voordeur gaat. Baarle Nassau is het leukste deel met de vele winkeltjes en terrasjes. Helaas loop wel de doorgaande weg er doorheen en met mooi weer is het reuze druk. Dan zit je niet prettig op een terras. Door de tabak en vuurwerkwinkels merk je dat je in Baarle Hertog loopt. Daar is naast de St. Remigiuskerk ook een Kaarsenmuseumpje. Baarle Hertog is apart door de enclaves maar qua plaats alleen niet echt spectaculair. De omgeving is wel prachtig en er hier veel gefietst.

• 6Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur
    • 6Cultuur

Gereisd met vrienden in september 2015

• 7Rinus12-08-2014

Meer bijzonder dan bezienswaardig

Dit dorp vormt een geheel met het Nederlandse Baarle-Nassau die met elkaar in een ingewikkeld enclavepatroon zijn verweven, de beide dorpen vormen dan ook een bijzonderheid die veel bezoekers aantrekt. Toch zijn deze enclavedorpen meer bijzonder dan bezienswaardig want behalve de fraaie St. Remigiuskerk zijn er maar weinig historische monumenten. Er heerst wel een gezellige sfeer door de vele winkels die op alle dagen van de week zijn geopend en door de vele gezellig terrasje in het centrum, nadeel is wel dat een hoofdweg met veel verkeer dwars door de dorpen loopt. De omgeving is een mengeling van weidse agrarische akkers en weiden en boslandschappen, het is een aangenaam landschap om er te wandelen en te fietsen.

• 8Sfeer in stad
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in augustus 2014

• 8Wim26-06-2014

Omgeving heel mooi

Met het dorp Baarle Hertog heb ik niet zoveel, maar wel met de omgeving, die is heel mooi. Vooral rond Zondereigen, wat overigens ook een aardig en rustig dorp is. Het is ook een verleden met de eerste wereldoorlog, de beruchte Dodendraad. Zie www.dodendraad.org Rond de gemeente Baarle Hertog/Nassau zijn verschillende enclaves, de kleinste is 28 are groot en is Belgisch

• 9Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in januari 2014

• 8anita07-03-2013

gezellig dorp

niet zo heel veel te bezichtiggen

• 7Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2013

• 8Josje06-02-2013

Leuk winkelen

Ideaal om fijn te winkelen of gezellig een hapje te eten

• 8Sfeer in stad
    • 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

• 8Leo13-09-2012

Leuk dorp voor een hapje en een drankje

Baarle Hertog ingevlochten als enclaves in Baarle Nassau blijft bijzonder.

Gereisd met partner in september 2012

• 7arija09-07-2012

grensplaats

Het heeeft wel wat, zo'n grensplaats. Vooral zondags gezellig druk op straat, winkels open en terrassen vol. In de omgeving volop wandel-en fietsroutes.

• 7Sfeer in stad
      • 7Omgeving

Alleen gereisd in juli 2012

• 8William17-02-2012

Als je in de buurt bent, ga Baarle bezoeken

Ik was in Baarle op een koude februari namiddag. Ik vond het een gezellige plek en heb met plezier fotos genomen van de curieuze grens toestanden. In een kleine gemeente, spreekt iedereen gewoonlijk +- het zelfde taal. In Baarle hoor je zeer duidelijk wie Nederlander is en wie de Vlamingen zijn.

• 8Uitgaanslevenn
      • 6Cultuur

Alleen gereisd in januari 2012

• 8Betty14-10-2011

Gezellig tweelingdorp

gewoon gezellig met al die terrasjes

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in januari 2011