Openluchtmuseum voor Beeldhouwkunst Middelheim

Openluchtmuseum voor Beeldhouwkunst Middelheim

8Fantastisch

4.5km van centrum

Op vakantie geweest naar Openluchtmuseum voor Beeldhouwkunst Middelheim?

• 8Istatwetta30-04-2014

Mooi park, prachtige beelden

Het Middelheimpark maakt deel uit van het Nachtegalenpark, een gebied van 90 hectare ten zuiden van Antwerpen. Die parken werden aangelegd rond het kasteel Middelheim. Het Middelheimpark is het meest bekend om de grote beeldentuin met meer dan 330 beelden van bekende kunstenaars als Auguste Rodin, Henry Moore, Ossip Zadkine, Rik Wouters , Alexander Calder en Panamarenko.

Gereisd met partner in maart 2014

• 8Bart15-01-2011

Modern openluchtmuseum

Ik was al vele malen gepasserd maar onlangs voor de 1ste maal binnengegaan. Het Openluchtmuseum is een gratis museum, gelegen in een groene omgeving. Schitterend op een herfst of zomerdag om een wandeling te maken. Het enige spijtige vind ik persoonlijk dat 99% van de kunst Modern is. Te modern voor mijn smaak. Maar zoals al gezegd, dat is persoonlijk. Maar ondanks zijn modern karakter zeker een aanrader

Alleen gereisd in januari 2011

• 8rainbow19-10-2010

216 prachtige beeldhouwwerken

In dit openluchtmuseum combineer je op een fijne manier een wandeling in een mooi aangelegd landschapspark, met het bekijken van 216 prachtige beeldhouwwerken, die verdeeld zijn over 2 locaties, Middelheim Laag, het kleine gedeelte, met 24 werken en Middelheim Hoog, een vrij uitgestrekt domein met de overige 192 kunstwerken, dit van verschillende hedendaagse kunstenaars. Deze beelden worden permanent tentoongesteld en zijn bovendien gratis te bezichtigen.

oktober 2010

• 8sasja17-10-2008

Het zijn interressante beelden. we hebben er een werkstuk over gemaakt (vrijwillig, zo interresant vonden we het)

Gereisd met vrienden in oktober 2008