Onze-Lieve-Vrouwekathedraal

Onze-Lieve-Vrouwekathedraal

7.9Goed

• 7Peter Buhre14-07-2012

aardig

Entre geld wordt geheven om de kerk te kunnen onderhouden. Mooi schilderij van Riubens. De antiekmarkt op zaredag bij de kerk stelt niets voor.

Gereisd met partner in juli 2012

• 8Lisa11-06-2008

Ik vond de kerk echt supermooi, echt een bezoekje waard! Ik vond de inrichting facinerend! Zeker een aanrader.

Gereisd met vrienden in juni 2008

• 9AK03830-03-2016

Iconisch

De markante Onze-Lieve-Vrouwekathedraal is een symbool voor Antwerpen. Dit belfort staat zelfs op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Ook leuk is dat de kathedraal voorkomt in de albums van Suske en Wiske.

Gereisd met partner in april 2015

• 10Chris 22-09-2010

De mooiste Gotische kathedraal van de Nederlanden

De kathedraal is hét pronkstuk van Antwerpen. Zij beheerst met haar hoge toren niet alleen de sky-line van de stad, maar heeft ook een prachtig interieur, met als kroonjuwelen de werken van Rubens. Toeristisch maar heel stemmig is het pleintje voor het westportaal van de kathedraal, met het 'Putteke' van Quinten Metsys.

Gereisd met partner in mei 2010

• 8jan21-08-2009

Uniek in de wereld

maar het mooiste plekje is boven op de toren alleen op woensdag kan je er op en dan alleen in de zomer kaartjes te verkrijgen in de toeristische diens (op voorhand reserveren)

Gereisd met vrienden in augustus 2008

• 6carinamij11-02-2014

Mooi van buiten

Bespaar jezelf de 6 euro entree, en werp vanaf de ingang een blik in de kerk, Dat volstaat

februari 2014

• 7Bart15-08-2011

De moeite waard!

Ik woon op enkele kilomters van Antwerpen en kom regelmatig in "t stad" zoals wij zeggen. Toch ben ik nog nooit de Kathedraal binnen geweest. Maar volgens mij spreekt de buitenzijde boekdelen. De moeite waard.

Gereisd met partner in augustus 2011

• 8Conny10-05-2012

supermooie gebrandschilderde ramen

In de grote kathedraal vind je prachtig mooie gebrandschilderde ramen en natuurlijk de nodige religieuze schilderingen en beeldhouwwerken. Ook de buitenkant is een lust om te zien met de ranke klokkentoren.

Gereisd met partner in november 1998

• 8J. A. 13-08-2012

Mega kerk

De buitenkant van deze kerk is bijzonder imposant te noemen. Neem er rustig de tijd voor om de hoogte en grootte op je in te laten werken. Ook de binnenkant is een bezoek waard. Je kunt van achter uit de kerk gratis een blik in de kerk werpen. Tegen betaling kun je de kerk verder in. Er worden ook rondleidingen gegeven.

Gereisd met vrienden in augustus 2012

• 8jos11-06-2011

Mooie kathedraal

De Onzxe Lieve Vrouwe Kathedraal is een mooie Kathedraal is zeer zeker de moeite van een bezoekje waard. Alleen is de entreeprijs van 5 Euro wel wat aan de hoge kant.

Gereisd met partner in juni 2011

10 van de 19 reviews gezien