bed-and-breakfasts in Wellington

Reviews over Wellington

• 8Conny13-04-2017

de hoofdstad van Nieuw Zeeland

Wellington is de hoofdstad van Nieuw Zeeland en de eerste plaats waar we aankwamen na onze overtocht vanaf het Zuidereiland. Helaas sliepen we niet in de stad zelf en hadden we dus maar een paar uur de tijd om de stad te bekijken. En die hebben we voornamelijk besteed in en bij het fantastische Te Papa Museum. Maar het lijkt ons een aangename stad met mooie gebouwen en een gezellige boulevard, bij een eventueel volgende bezoek willen we het zeker beter leren kennen!

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in februari 2017

• 9Hotze23-07-2014

Mooie stad

Op doorreis hier geweest. Zeker de moeite waard.

• 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2009

• 8Jaap04-08-2013

Windy Wellington

Wellington heeft een mooie ligging rond een natuurlijke haven. Over de boardwalk langs die haven kun je een mooie wandeling maken waarbij je ook diverse culturele en culinaire attracties passeert. Wellington staat bekend als een stad waar het nogal eens stevig waait; vandaar de bijnaam "Windy Wellington". Wij hebben kunnen vaststellen dat die bijnaam niet onverdiend is. Vooral de aankomst per vliegtuig (aanvliegen over zee tussen twee rotspartijen) kan bij stevige wind een avontuur zijn.

Gereisd met partner in juli 2013

• 8gezustersheemskerk18-07-2013

Mooie stad met veel mogelijkheden

Na aankomst in Wellington zijn wij van de haven naar de stad gelopen en hebben zo een eerste indruk gekregen. Bij de VVV werd ons geadviseerd om een rondrit door Wellington en omgeving te maken. Hier hebben wij geen spijt van gekregen. Tijdens de rondrit met bus kwamen wij op verschillende plaatsen met een schitterend uitzicht over de stad en de baai (onder andere op MT Victoria). Uiteindelijk kwamen wij bij de kabeltrein en hebben er het museum van deze kabeltrein bezocht. Vervolgens zijn wij op advies naar beneden gelopen door de botanische tuin. Hoewel wij geen deskundigen zijn, konden wij deze wandeling zeer waarderen.

• 9Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in februari 2011

• 8bremerseefahrer20-04-2013

Windige Hauptstadt mit lebendiger Kulturszene

Als wir frühmorgens in W. einliefen, war es windig+nur 12°C warm, es könnte bald regnen. Wir hatten keines der teuren Landprogramme gebucht, wer will schon für 3 Std. Safari 300$ ausgeben, bei dem Wetter wäre es sowieso keine Freude. Wir sind zu Fuß in die Stadt gegangen, Bewegung ist bei der guten Verpflegung immer nötig. Die Hpt.Stadt von Nz machte einen sehr geschäftigen Eindruck, Parlamentsgeb.+Regierungsflügel (Bienenkorb) waren wirklich keine Schönheiten, aber sie sind Nz-Stolz, Erdbebensicher auf Gummilagern ruhend. In der Innerstadt sieht man viele hist.Gebäude, neben den Hochhäusern ein wohltuhender Kontrast. Der öffl. Verkehr ist gut ausgebaut, aber eine Schönheit so wie Auckland ist Wellington nicht. Hier werden Geschäfte gemacht,regiert+gearbeitet,aber die Freizeit+den Urlaub verbringt man hier nicht, da fährt man nach Auckland-Coromandel oder zur Bay of Island. Man hat ja die Stadt an der Cookstr. wegen der zentralen Lage zur Hpt.Stadt gemacht+nicht wegen dem guten Wetter.

• 7Uitgaanslevenn
    • 5Omgeving

Gereisd met partner in maart 2013

• 8paulpb30-03-2013

De moeite waard!

Wellington is interessant om een paar dagen te verblijven... The waterfront met zijn geweldige restaurantjes en het Te Papa museum 'kosten' meer tijd dan je aanvankelijk inschat.

Gereisd met partner in maart 2013

• 8Patty22-12-2012

Leuke stad, mooie omgeving

Wellington is een leuke, gezellige stad. Niet heel groot, maar toch een leuk centrum met wat winkels en restaurants. Te Papa museum zeker de moeite waard. Ook met het trammetje meegaan, boven prachtig uitzicht over de stad. Ook de rondleiding door het parlement was interessant. Dessert restaurant strawberry fair is een echte aanrader, vol met locals, gebruikelijk is dat je een voorgerechtje eet, en als hoofdgerecht een toetje (die zijn zo groot dat men ze als hoofdgerecht eet).

• 8Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in januari 2012

• 7gaston_marloes21-06-2012

the windy city

wat waaide het hier, onvoorstelbaar. gelukkig was het niet koud. leuke en compacte stad, niet heel veel te doen. maar leuk om even door te wandelen

• 6Cultuur

Gereisd met partner in december 2011

• 7NANCY08-06-2012

vooral savonds mooi

Overdag is het een saaie stad. maar s avonds leeft ie echt . gezellig in een cocktail barretje iets drinken is dan ook een echte aanrader. let wel op je mag hier pas alcohol als je 21 bent

• 7Cultuur

Gereisd met vrienden in oktober 2006