bed-and-breakfasts in Vicenza

Reviews over Vicenza

• 9marlies14-08-2014

Vicenza een prachtige stad

Met een bezoek aan Vicenza maak je kennis met de Italiaanse kunst. Het wordt ook wel de stad van Palladio genoemd een bekende Italiaanse steenhouwer. Bezienswaardigheden: Basilica Palladiana, Duomo Sant Maria Maggiore, Loggia del Capitaniato,, Palazzo Chiericat, San Lorenzo, San Rocco, San Chiara, Santa Corona, Teatro Olimpico. De staten van het centrum zijn gelukkig autovrij

• 9Omgeving
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in augustus 2014

• 8walter15-08-2012

Interessant en vol cultuur

Vicenza is bekend om zijn/haar cultuur, prachtige panden en leuke straatjes

• 8Cultuur
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2012

• 9Rinus07-04-2012

Stad van Palladio

Stad met prachtige paleizen, kerken en pleinen tegen een achtergrond van fraai natuurschoon. In de stad staan veel gebouwen van de hand van bouwmeester Palladio, prachtig is zijn meesterwerk, de Basilica Palladiana, een bezoek waard zijn ook de Loggia Bernarda, het Palazzo Chiericati, de fraaie kerk Santa Maria in Araceli en het schitterende Olympisch theater. Een mooi park om door te wandelen is het Querinipark. Vlak buiten de stad kan men een bezoek brengen aan de mooie Villa Capra Valmarana, eveneens een bouwwerk van de hand van Palladio. Op de Piazza dei Signori in Vicenza staat een standbeeld van Andrea Palladio. Vicenza is een prachtige stad die weinig onderdoet voor Verona.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 1991

• 9Willy Verstraeten30-07-2011

Enig mooie stad van de architect Palladio !

Vicenza is een gezellige maar drukke toeristische stad met de prachtige paleizen en villa's van de bouwmeester Palladio, mooie pleinen zoals de Piazza dei Signori en het fantastische Olympisch theater uit 158O ontworpen door Palladio. Alles onvergetelijk mooi!

Alleen gereisd in juni 2011

• 8Remy29-08-2010

Prachtige stad

We zijn hier een dag geweest, binnenkomst in het centrum via de stadspoort het was net of we terug de tijd in gingen. Het centrum is een aaneenschakeling van oude renaissance paleizen van Paladio. Piazza dei Signioro een pareltje, met uiteraard de Venetiaanse leeuw en mooie gevels. Vanuit het Piazza doorgewandeld naar Teatro Olimpico, zeker een aanrader om te bezoeken!! Hier komen we zeker nog een keer terug!!!

• 10Cultuur

Gereisd met vrienden in augustus 2010

• 7RD24-09-2009

Città carina ma molto piccola

Vicenza è una città carina ma molto piccola. Non c'è molto da fare. La vita notturna si limita a qualche pub e un paio di discoteche che si spacciano come VIP ma frequentate da provincialotti.

Ottima cucina e tante trattorie per mangiare bene con poco, ma attenti se ordinate il coniglio (anche se è una leggenda, non mi fido!). Spritz: abusatene! Sono buoni e costano il giusto (e non quel micromiscuglio in bicchiere di plastica che si beve a Roma)

• 4Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in augustus 2009

• 8Florentina Rüffler27-05-2009

Ein Jahr Vicenza

Ich habe hier nun fast ein Jahr gelebt und kann behaupten dass das Nachtleben zum Teil zu wünschen übrig lässt. Da gestzlich geregelt ist, dass alles ausser Diskotheken um 2Uhr zu macht, ist man anschließend gezwungen nach Hause zu gehen. Auch vor 2 Uhr ist das Angebot nicht sonderlich vielfälltig. Letztendlich gibt es im Stadtzentrum nur wenige Bars oder Kneipen zu denen es sich lohnt hin zu gehen und den ganzen Abend zu verbringen. Dennoch muss ich sagen, wird ab und zu (tagsüber), etwas angeboten, das ich so nicht kannte. Sei es ein Schokoladenfestival oder ein europäischer Markt. Diesbezüglich gibt es (für gewöhnlich am Wochenende,speziell Sonntags) häufiger was zu sehen.

• 2Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 4Omgeving

Alleen gereisd in september 2008

• 7linda25-03-2009

prachtige plek

prima lokatie in Italie maar wij zijn op zieken bezoek geweest bij onze Italiaanse vrienden uit ervaring weten we dat de omgeving daar prachtig is en niet toeristische en heel ongerept

• 8Cultuur
    • 9Omgeving

Gereisd met partner in maart 2009

• 8Reowin14-05-2007

Ik ben er met een uitwisseling ooit geweest, ik heb het geweldig gehad! Mooie stad, heel cultureel! Ik ga er zeker nog een keer naar terug!

• 10Cultuur
    • 7Omgeving