bed-and-breakfasts in Te Anau

Reviews over Te Anau

• 8Conny17-03-2017

goede overnachtingsplek

Te Anau is gelegen aan de oevers van Lake Te Anau en een geschikte overnachtingsplek als je bijvoorbeeld naar de Milford Sound wil. Je vindt er veel accommodaties, winkels, restaurantjes en al wat je verder nodig hebt.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in januari 2017

• 8Netty02-04-2013

Dorp aan het water

Uitstekende bestemming om te overnachten voor de trip naar Milford Sounds.

• 5Uitgaanslevenn
    • 8Omgeving

Gereisd met partner in januari 2013

• 8NANCY08-06-2012

mooi maar simpel plaatsje

vooral meer is mooi maar je hebt er wel veel last van zand vliegen

• 8Omgeving

Gereisd met vrienden in november 2006

• 8MaschaG05-05-2012

Gateway to Fjordland

Uitvalsbasis voor onze trip naar Milford Sound.

Je kan er ook (met een bootje) naar de Glowworm Caves. In Manapouri vertrekt de Doubtful Sound boot vanaf Pearl Harbour.

Klein toeristisch dorpje.

• 7Cultuur

Gereisd met partner in maart 2012

• 8Alex12-03-2012

Een leuk klein plaatsje

Nooie omgeving en de tocht door een fjord is aan te bevelen

• 9Cultuur

Gereisd met vrienden in februari 2012

• 7Rinus09-10-2011

Uitgangspunt voor tochten

Te Anau is een dorpje aan het gelijknamige meer, het is een echt toeristendorpje met wat restaurants, hotels en winkels, maar verder is er ook niets te beleven. Het landschap in de omgeving is erg fraai, men heeft zicht op (besneeuwde) toppen van de Southern Alps. We maakten een tour met de boot over het meer naar de glimwormgrotten, de ingang van de grot is erg nauw en men kan er alleen gebukt naar binnen, men wandelt dan een stukje langs een ondergronds riviertje om vervolgens in het aardedonker nog een klein stukje met een bootje over dit ondergronds watertje te varen naar de grot waarin de glimwormen zich bevinden, we vonden het niet echt spectaculair, het ziet er een beetje uit alsof men naar een nachtelijke hemel vol sterren kijkt.

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in november 2008

• 9Risteyn20-01-2011

Mooi stukje natuur op aarde!

Zijn hier een 4tal dagen gebleven tijdens onze rondreis op het Zuidereiland. Zo'n prachtige natuur... rust... omgeving. De uitstappen die we hier gedaan hebben waren ook zeker de moeite waard. Ook het zicht op Lake Te Anau straalt een enorme rust uit. Kortom, wij zijn verkocht aan dit stukje Nieuw Zeeland en hopen hier ooit voor altijd te kunnen blijven!

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

december 2010

• 0Annemarie27-07-2010

Maak een cruise vanuit Te Anau!

Te Anau is de vertreklocatie voor een bezoek aan Doubtful sound. Dat is werkelijk schitterend. Een overnight cruise met Real Journeys kan ik aanbevelen. Je vaart diep de sounds in en overnacht daar aan boord. Prima eten, prima verblijf, leuk programma en de beste indruk van de sounds die je maar kan krijgen. Bij zonsondergang en 's ochtends vroeg. Wat een stilte! Je hoort echt alleen maar dierengeluiden en watervalletjes enzo. Zeehonden en pinguins gezien. Je vaart door tot het eindpunt bij de oceaan. Dit is veel leuker dan een hotelovernachting in Te Anau zelf!

• 10Omgeving

Gereisd met partner in november 2008

• 9Wim02-03-2010

Een rustig vakantieplaatsje,met veel natuur.

Onderweg van Dunedin naar Te Anau nog in het dorpje Lumsden geweest. Daar hebben we een boerderij bezocht die 550 ha groot was, de boer bezat nog 2500 schapen, 1300 stuks roodwild en 300 stuks slachtvee. In Te Anau hebben we gelogeerd in het hotel "The Village Inn" en dat was een nagebouwd western dorpje, heel leuk. De andere dag naar de Milford Sound, een soort fjord. Daar hebben we een rondvaart gehad en van alles gezien, veel zeeleeuwen, dolfijnen en pinguins. Het was jammer dat het wat mistig was zodoende viel het uitzicht tegen. Na de rondvaart zijn we naar Queenstown gereden via het derde grootste meer van Nieuw Zeeland, "Lake Wakatipu", het meer is 35 km lang.

• 9Cultuur
    • 10Omgeving

Gereisd met partner in januari 2010

• 5ronald01-01-2010

Te Anau is niks, maar omgeving is alles

In Te Anau en omgeving valt per jaar circa 7 meter (!) regen, en daarom zijn de sounds (vooral milford sound) zo geweldig mooi, want daardoor zijn er schitterend veel watervallen als het regent, of net heeft geregend.

Te Anau zelf stelt niet veel voor. Een straat met wat winkels en restaurantjes en mooi zicht op een meer.

• 2Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2010