We hebben een aantal aanbieders voor Marrakech voor je op een rij gezet:

Dagen regen856542015559

Reviews over Marrakech

• 10Nina kor12-03-2015

legendaire!

ville très typique de la culture marocaine

• 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

januari 2015

• 8broost17-05-2015

Heel prettige stad om lekker te verdwalen

Marrakesh maakt de verwachtigen waar. Verdwal lekker in de smalle straatjes van de souks. Je komt altijd weer op het grote plein terecht. ding vooral af: begin met 30% van de vraagprijs te bieden en loop regelmatig weg!

• 10Sfeer in stad
    • 8Omgeving

• 7Marja de Ruiter17-11-2014

Mooie stad.

Veel cultuur. Nog lang niet alles gezien . Met 2 vrouwen alleen wel veel lastig gevallen. Ze willen je rondleiden of van alles aansmeren .

• 6Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn

januari 2014

• 8Joost28-12-2013

Marrakech een prachtige smeltkroes

Mooie stad met een wonderlijk plein Jeema El Fna waar van alles gebeurd. Heelrijk ook dat hier geen afschuwelijke hoogbouw is en dat de Koutoubia nog altijd het hoogste punt in de stad is. En dat je dus vanuit het terras van de Riad een uitzicht over de hele stad hebt. Alles is prima lopend te doen. Scherp je onderhandelingstalenten nog eens aan in de Souk.

• 7Omgeving
    • 3Zorg voor natuur

december 2013

• 9Riet05-09-2015

Niet voor niets een van de koningssteden

Marrakech is een prachtige stad met een ommuurde, oude stadskern die uit drie delen bestaat: de medina, de kasbah en de Joodse wijk. In de souks en op het Jamaa el Fna (medina) hebben wij onze ogen uitgekeken, maar ook de Saadi-tombes, het Bahia-paleis, de Koutoubia-moskee, Menara Gardens met talloos veel olijfbomen en een waterbassin, alsmede de grootste leerlooierij van Marrakech, vonden wij indrukwekkend. De excursie die wij hebben gemaakt naar de Ourika-vallei aan de voet van het Hoge Atlasgebergte, hadden wij evenmin willen missen. Het klimmen over de rotsen in de vallei is wel een groot avontuur, maar dat wordt beloond met het aanschouwen van een prachtige natuur, inclusief watervallen. In Marrakech is nauwelijks iets geprijsd en wij hebben de indruk dat ze (aan toeristen) vragen wat ze willen. In tegenstelling tot Agadir, waar meer rekening wordt gehouden met toeristen, is Marrakech alcoholvrij.

• 9Anja26-05-2015

Unieke ervaring

Marrakech blijft ook bij een tweede bezoek een unieke ervaring. Het contrast met oud (Medina) en nieuw (Gilez) en de schitterende natuur in de omgeving (Watervallen Ouzoud) is en blijft fantastisch. De mensen zijn ontzettend vriendelijk, het zijn handelaars, maar met een vriendelijk " nee dank je" niet opdringerig.

• 9Sfeer in stad
    • 9Uitgaanslevenn

• 8Thomas08-10-2013

Wauw!

Zet je geest open en laat je verrijken.

• 3Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juli 2013

• 8Carolien27-01-2017

Indrukwekkend bijzonder, lees je wel goed in

Geweldige stedentrip gehad. Wij waren er 5 dagen en veel kunnen zien. Het is januari, temp. was tussen 15-25 graden. savonds wel kouder! Wij verbleven in Hotel Opera Plaza, een aanrader! Fijne ligging en luxe voor betaalbare prijzen. Lees je goed in over Marrakesh en de heersende cultuur, het kan je enorm overvallen. Taxi chauffeurs og zogenaamde 'gidsen' kunnen je zo afzetten, wees vooraf voorbereid. Koop ook een gedetailleerde plattegrond of download deze offline alvast op de wifi. Je verdwaald heel snel door ontbrekende straatbordjes. Verder Jardin de Marjorelle bezoeken, prachtig parkje en lopend te doen. Bezoek de souks/ medina. Wij hebben voor 1 dag een auto gehuurd en naar ait ben Haddou gereden. Super mooie omgevingen, recht door het atlasgebergte met de eeuwige sneeuw. Zorg wel dat je vroeg (8:00) vertrekt want het is een hele trip (maar zeer de moeite waard). Trip op kameel is ook leuk om eens gedaan te hebben, dit kan voor 20,- in de palmeraine op 8 km van het hotel, maar als je lange verblijf zou ik een sahara tocht boeken. Dan rij je dezelfde route als richting Ait Ben Haddou en zie je vanuit de bus prachtig het landschap. Als je graag even de 'moderne' wereld in wil, ga je naar de wijk Hilvernage of het gedeelte van de nieuwe stad. Hier vind je rustigere terassjes (cafe 16 is een aanrader) en winkels als de Zara en H&M.

• 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2017

• 8cor_duran23-09-2015

Geweldige stad

Marrakech is a must do. Ga er heen om de sfeer van Afrika te proeven

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in september 2015

• 9sergio20-09-2014

marrakech

Un buen destino de vacaciones

• 9Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn