bed-and-breakfasts in Brussel

stedentrip bed and breakfasts Brussel

Reviews over Brussel

• 9Chris Bos05-07-2019

Brussel is echt een fantastische stad!

Op het eerste oog is Brussel misschien niet de mooiste en meest groene stad. Maar als je net even verder kijkt is het een fantastische plek om een weekend of een week mooie dingen mee te maken. Er is veel aanbod op het gebied van cultuur, gastronomie en politiek natuurlijk. Mar het heeft ook echt onverwacht mooie groene plekken, zoals parken. Dwaal rond in deze stad en je staat versteld van wat deze stad aan geheimen met zich meedraagt. Bovendien is het echt stads gezellig. Het bruist!

• 9Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2019

• 9J.Verbraecken08-06-2019

Brussel een mooie historische heuvelachtige stad

Mijn ervaring met Brussel is geweldig We maken dan een lange wandeling van ca. 15 km door Brussel We beginnen altijd bij het Zuidstation richting Louisalaan de dure winkelstraat als de PC Hooft straat in Amsterdam Dat stuk is heuvelachtig We steken daarna over naar het Paleis van Justitie een mooi oud hoog gebouw Daar buiten kijk je over heel de Brusselse heuvelachtige stad bijzonder mooi Daarna gaan we dalend naar enkele straten met leuke antieke winkels en het gesloten Joods museum. Dankzij antisemitische terreuraanslag 24 mei 2014 Brussel 4 doden De Zavel wijk een wijk in het historische hart van Brussel Daar is een mooie kerk Onze-Lieve-Vrouw-ter-Zavelkerk, bij de Zavel Behalve dat we vals zijn beschuldigd in de Zavelkerk te Brussel door een zogenaamde toezicht houder .Reeds vermeld bij reviews Zoover Onze-Lieve-Vrouw-ter-Zavelkerk, Dan gaan we verder richting het Koninklijk Paleis van Brussel is een paleis in het centrum van Brussel, gelegen op de Koudenberg, vlak voor het Warandepark. Het paleis is formeel de voornaamste koninklijke residentie in België. De koning gebruikt het als werkpaleis Het Waranda park erbij is zeer mooie met zijn natuur fonteinen en drink gelegenheden Aan de andere kant van het park is de Wetstraat waar de regerings In de verte zie je daar de EU gebouwengebouwen van de Belgie zijn Daarna dalen we verder af naar de Kathedraal van Sint-Michiel en Sint-Goedele .Goedele is een kerkgebouw in het oude centrum van Brussel 114 m lang 64 m hoog met 2 stompe torens Ook bekend van de trouwpartijen en begravenissen het het Koninkelijkhuis Belgie Zo verder afdalen naar de bekende winkelstraat Nieuwstraat alle straen zijn 2 talig NL en Franstalig In die omgeving vele monumenten Die omgeving is zeer interessant met het Beursgebouw daarna loop je vanzelf in de De Beenhouwersstraat met zijn mooie romantische restaurants een genot om te zien bij avond verlichting. Vele mensen vergeten daar een bezoek te brengen aan Jeanneke Pis in een zijstraat daarvan ipv Manneke Pis De Grote Markt sluit daar op aan wat een genot is om te zien voor bij verlichting Daarna vinden we het goed en pakken te trein huiswaarts.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in mei 2019

• 8Chantal Witteman13-01-2019

Mooi stad voor een weekend weg.

Leuke stad voor een weekendje weg. Wel aan te raden om een metrokaart te nemen. En het natuurhistorisch museum is een aanrader.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in december 2018

• 8Youp10-01-2019

Heerlijk

Hotel aan de rand van het centrum. daarna loop je gemakkelijk de stad in. of pak je de metro die dichtbij zit.

natuurhistorisch museum is een echte aanrader. grote dino collectie op meerdere verdiepingen.

alleen een beetje jammer van alle rellen en protesten. maar daar kan de stad zelf niets aan doen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in december 2018

• 9Louis31-12-2018

Een echte wereldstad in België

Brussel is een stad vol tegenstellingen. (oud - modern, lelijk - mooi, hoog - laag, vuil - proper, rijk - arm, ....). Het is een heel boeiende, bruisende stad. Brussel is verdeeld in verschillende wijken. Elke wijk heeft wel iets speciaals. Je hebt de multiculturele wijken, maar ook de Europese wijk, de 'chique' wijk, de Noordwijk (kantoorwijk), historisch centrum vol met waardevolle gebouwen,...

Deze stad is een echte aanrader voor mensen die houden van een echte wereldstad. Het openbaar vervoer is heel goed geregeld (tram, bus, metro, trein,..).

Verschillende bezienswaardigheden zoals het Atomium, de prachtige Grote Markt, verschillende parken, Jubelpark, Europese wijk, 'Manneken Pis',...

Laat Brussel op je afkomen en probeer er van te houden. Bruxelles ma belle!

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 3Witte15-10-2018

Voorlopig niet weer

Een ongelooflijke smerige stad. En schrijnde gezinnen gezien die massaal op straat leven. Kinderen van nog geen 5 jaar bedelen om geld. En niet eentje maar heel veel. Hele gezinnen leven achter opgestapelde dozen. Echt heel schrijnend. En bovendien buitengewoon veel zwerfafval.

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 1Omgeving
    • 1Sfeer in stad
    • 1Zorg voor natuur

Gereisd met partner in oktober 2018

• 9wimcoenen20-06-2018

gezellig-gemoedelijk-toffe winkels gewoon happy

eeen heel gezellige stad met leuke terrassen en een hele leuke binnentuin terras

Gereisd met partner in juli 2017

• 10Jenny03-05-2018

Fantastisch en zeker voor herhaling vatbaar!

Prachtige stad. In de weekenden is een bezoek zeker aan te raden om het doordeweekse verkeer te mijden. We hebben als groep o.a. het Jubelparkmuseum, Autoworld en het Koninklijk Museum van het Leger en Krijgsgeschiedenis bezocht. Er werden imposante exposities tentoongesteld tegen een leuke entreeprijs . Er was zoveel te zien en te doen dat we een bezoek aan de drie musea over twee dagen moesten verdelen. In de omgeving zijn voldoende restaurantjes om lekker te kunnen eten en er is gratis parkeergelegenheid in de omgeving. We hebben het de tour afgerond met een rondleiding die eindigde boven op de triomfboog. Met het geweldige uitzicht over Brussel vanaf de triomfboog hebben we dit weekend af kunnen sluiten. Ik kijk er met veel plezier op terug, kan het iedereen aanraden en ben zeker van plan de stad vaker te bezoeken.

• 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juni 2016

• 9Amber13-01-2018

Gezellig

Mooie oude stad, gratis rondleiding. Openbaar vervoer goed geregeld. Alles goed te lopen (oude centrum). Vriendelijke mensen.

Gereisd met vrienden in december 2017

• 8Angelique02-12-2017

Leuk voor een daagje rondlopen

Met mijn zoon van 11 zonder plan met de trein naar Brussel gegaan. Je stapt echt midden in het centrum uit, ideaal. Zonder plan was uiteindelijk niet zo'n goed idee. Eerst een beetje doelloos rondgedwaald. Gelukkig heb ik familie in Brussel wonen dus even wat tips gevraagd Natuurlijk even langs Manneke Pis. Stelt niks voor maar je moet er geweest zijn. Patat gegeten bij de beste patatwinkel van belgie. De kunstberg op geweest, echt een hele klim. Souvenirwinkeltjes afgeweest, verschillende bekende gebouwen bekeken enz. We hebben ons goed kunnen vermaken. Het is een gezellige mooie stad. Het enige wat wel een beetje een minpunt is, zijn de vele militairen die overal rondlopen. Op het station staan ze op elk hoekje. Misschien voelen mensen zich er veilig door maar ik werd er ongemakkelijk van.

• 7Omgeving
    • 8Sfeer in stad