bed-and-breakfasts in Reggio Calabria

Reviews over Reggio Calabria

• 4Bernhard Müller27-03-2016

Tolle Landschaft und super Wasserqualität.

Am schönsten war die Umgebung und der Süden von Kalabrien. Nur schade dass die Bewohner ihre Landschaft so zerstören und die Umwelt so belasten . Es ist doch ihre Lebensgrundlage . Da sollte nicht nur im Hochsaommer der Strand gepflegt werden.

• 6Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 2Stranden
    • 2Zorg voor natuur

Gereisd met partner in maart 2016

• 8Madeleine01-08-2013

Straat van Messina

Als we met het cruisschip door de straat van Messina varen heb je een prachtig zicht op de kust van Calabria en de stad Reggio Calabria. Van hier gaat er ook een ferry naar Messina Sicilie. Ook de kustlijn van Sicilie is mooi te zien. Als je van hier een boottocht over de straat van Messina kan maken moet je dat beslist doen.

• 8Omgeving

Alleen gereisd in januari 2013

• 8esther21-07-2010

geweldige regio:mooie natuur,authentiek,historie

wij hebben hier een flydrive gedaan (geslapen in 6 prima hotels) met een verlenging in een simpel appartement met een super uitzicht op zee en de Stromboli in Torre Ruffa Robinson te Capo Vaticano. Prachtige natuur, authentieke dorpjes, veel historie, leuke baaien met fijne stranden, rustig, weinig nederlanders, met spreekt weinig tot geen engels of duits en dat geeft een heel authentiek gevoel!

• 9Sfeer in stad
    • 8Stranden

Gereisd met partner in september 2008

• 7Nathalie09-09-2008

Mooie Kathedraal

Wat ons bijzonder opviel was de Kathedraal. Heel mooi ook binnen écht gezellig. De boulevard is ook uniek omdat hij zo groot is. Wij hebben deze stad bezocht per boot vanuit Tropea, zijn 3uur in Reggio Calabria gebleven. Toch hier wel veel verkeer!

• 7Cultuur
    • 7Stranden

Gereisd met partner in september 2008

• 9danielvanrijswijk01-06-2008

Reggio Calabria unieke stad met een schitterende boulevard! heerlijke restaurants en gelateria's. Geen massa toerisme. ik kom er al 22 jaar.

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving
    • 10Stranden

Gereisd met vrienden in mei 2008

• 8karin02-05-2008

Typisch Nederlands om deze stad chaotisch, vies en heet te noemen. Voor de cultuur moet je ook niet in het hoogseizoen gaan, dan is Zuid-Italie veel te heet. RC is een mooie stad met een geweldige winkelstraat en veel restaurantjes met geweldig eten. Verse vis staat overal dagelijks op het menu. Sla het museum niet over, want hier vind je de prachtige bronzen beelden van Raci. De omgeving is geweldig mooi. Bergdorpjes als Stilo, Gerace en Serra san Bruno binnen handbereik en vergeet ook niet de stranden te bezoeken van Capo Vaticano, Tropea en aan de Ionische kust Davoli en Soverato. Op een steenworp afstand het geweldig mooie op een rots gebouwde Scilla. Ontzettend warme en gastvrije bevolking. Ik durf het bijna niet te vermelden allemaal, als de dood dat ik ben dat dit vrij ongerepte prachtige stuk Italie straks bevolkt gaat worden door gezinnen met pindakaas en aardappels in de achterbak en lompe bezopen Engelsen en Russen. Laten we Calabria houden voor de echte genieters!

• 10Omgeving
    • 10Stranden

Gereisd met partner in april 2008

• 8freddy23-09-2007

Zeer moie streek. Zeer vriendelijke bevolking. Taal : enkel Italiaans een klein beetje Duits. Verbleven 14 dagen in Hotel Sun Beach Resort Calabrië Squilace. Splinternieuw hotel, nog niet helemaal af maar wordt elke dag beter. AI formule zeer goed. Zeer ruime keus enorm gevarieerd. Bediening aan de bars 's avonds laat soms op zich wachten. Annimatie in orde. Ligstoelen aan het zwembad soms een probleem. Kindonvriendelijk dus zeer rustig hotel laat toe om de batterijen volledig op te laden. Zeer mooie zwembaden en tuin. Water in zwembad soms iets te koud. Nadeel hotel ligt, zoals de meeste AI nogal ver verwijderd van de omliggende dorpjes. Shuttle bus zou oplossing bieden. Gasten : overwegend Duits nochtans geen invloed op de maaltijden. Een echte aanrader. Streek gemakkelijk te verkennen met huurauto.

• 5Uitgaanslevenn
    • 9Stranden

Gereisd met partner in augustus 2007

• 9Giuseppe Martelli12-07-2006

Fanastisch, een erg mooi land.Mijn familie woond hier en die hebben we bezocht.We hebben veel dorpjes bezocht, en een hoop gezien.Kortom we hebben genoten van de 8 dagen.

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Stranden

Gereisd met vrienden in juli 2006

• 7Fred Versfeld15-03-2006

Een heerlijke grote havenstad om lekker te winkelen. In het zuiden van Italië is dit een stad met overeenkomsten van een grote westerse stad. Een hele lange winkelstraat met mooie en moderne winkels waar je heerlijk kunt flaneren. Wees op tijd want de winkels sluiten om 13.00 uur voor de siësta. Ook is er een mooie Duomo te bezichtigen. Van hier kun je ook met de boot naar Sicilië. Het is er druk maar dat is voor een grote stad in Italië normaal. Vies is het er niet. Ook heeft de stad een mooie boulevard. Het is de moeite waard om van het zuiden via de kust terug te rijden en niet de autostrada te nemen.

• 8Omgeving
    • 7Stranden

Gereisd met partner in september 2004

• 7Joyce10-09-2004

Typisch Zuid-Italiaanse stad, chaotisch, vies heet en druk. Als je goed zoekt wel leuke winkels en restaurantjes.

• 7Omgeving

Gereisd in september 2004