bed-and-breakfasts in Monchique

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

bed and breakfasts Monchique

Reviews over Monchique

• 8Rene Coumans31-05-2019

Authentiek,rustig met verassend leuke zaakjes.

Heuvelachtig gebied om te wandelen moet je goed ter been zijn, Wel sprookjesachtig mooi

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2019

• 7Richard14-07-2018

Lief klein stadje en uitzicht vanaf de Foia

Een rustig stadje in een omgeving met prachtige natuur en erg mooi uitzicht over de kust vanaf de top van de berg Foia.

• 8Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Anke De Wal12-05-2017

Geweldig

Monchique is een rustig gemoedelijk dorpje met veel restaurantjes en ligt op de hoogste berg van de Algarve. ..je kunt alle kanten uit. ..De westkust is prachtig en de natuur ook! ! De route er naar toe is ook heel mooi en je hebt hier zeker niet het massale toerisme! !!

• 9Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2017

• 8renard danny22-02-2017

goed en rustig

Hier vind je de echte portugese sfeer, als je van de drukte van algarve naar hier reist kom je in dit rustig maar gezellig bergdorp te recht,zeer mooie natuur en rustig vriendelijke mensen, drinken en eten voor zeer goede prijzen,wij gaan zeker terug, abrigado.

• 8Omgeving
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2015

• 8Kurt 110815-06-2016

Fantastische streek voor verkenning

Dit is zeker de moeite als je houdt van het authentieke Portugal .

• 6Cultuur
    • 8Sfeer in stad

Alleen gereisd in juni 2016

• 9Dannie Broertjes12-05-2016

Een top wandelvakantie paradijs

Een prachtig wandelgebied, heel afwisselend met mooie vergezichten, vruchtbare valleien, bloemen, bloesem stromende beekjes. Ik wist niet dat de Algarve zo'n mooi gebied in zich had!

Alleen gereisd in mei 2016

• 9Janneke Daemen16-11-2015

Afwisselend puur natuur voor wandelaars

Prachtig wandelgebied, erg afwisselend, en ookal is het een beetje toeristisch vonden we Caldas de Monchique een aanrader. Verder heeft het stadje Monchique, alles, vele restaurants, supermarket en leuke terrasjes.

Gereisd met partner in september 2015

• 9Wim12-10-2015

We komen terug

Het was jammer dat het weer niet best was toen we hier waren, maar toch heeft dit dorp op mij indruk gemaakt. Het ligt mooi tussen de bergen en het heeft een mooi pleintje met winkeltjes en wat cafes en restaurantjes. Van hier uit kun je ook naar de hoogste berg, Foia, van de Algarve, maar ook daar was het niet best, veel mist en wat regen. We komen zeker nog eens terug.

• 9Cultuur
    • 9Omgeving
    • 7Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2015

• 9Nathalie Ruysschaert13-09-2015

Een geweldig verblijf in Monchique dat heel wat te bieden heeft voor natuurliefhebbers en mensen die zoeken naar rust en kalmte. Er zijn ook heel veel pittoreske dorpjes en stadjes die een bezoekje zeker waard zijn. Een aanrader.

• 10Cultuur

Gereisd met partner in september 2015

• 10joost09-08-2015

mooie streek

1. Ligging: Monchique bevindt zich op een uurtje rijden van de luchthaven in Faro, richting Portimão vervolgens 20 min landinwaarts. Eens aangekomen in Monchique centrum voert een bergweggetje geflankeerd door de kurkeiken je richting Casa Jeade. De geur van de natuur brengt je onmiddellijk in die welverdiende vakantiestemming. 650 Meter boven de zeespiegel opent zich de oaze van rust, een prachtig gerenoveerde aardappelboerderij (casa Jaeda) met het meest adembenemende panorama doet je adem stokken, ver weg van de toeristische drukte. Nu al overvalt mij het gevoel dat 7 dagen eigenlijk te weinig zal zijn.

Gereisd met vrienden in augustus 2015

10 van de 77 reviews gezien