bed-and-breakfasts in Matera

We hebben een aantal aanbieders voor Matera voor je op een rij gezet:

Reviews over Matera

• 9Yvonne19-07-2019

Op zoek naar historie, vind je geschiedenis

Als culturele hoofdstad van Europa houdt Matera deze titel letterlijk hoog! Naast hooggespannen verwachtingen en een klein beetje hoogtevrees kunnen wij beamen: voor deze wonderschone stad hoeft deze titel zich niet te schamen!

Wij kwamen aan in een westerse samenleving binnen Matera: taxi’s, bussen en toeterende scooters raasden aan ons voorbij! Waar was nu deze wonderlijke en historische stad? Deze drukke bedoening leek toch nergens op? Totdat wij ineens voor een smalle doorgang stonden, waardoor meerdere mensen verdwenen. Zouden wij dit ook durven? Ja, natuurlijk durfden wij dat. Wij traden naar binnen, daalden via een smalle trap naar beneden en waanden ons in een Narnia film. Waar geen westerse wereld meer leek te bestaan. Dit was zonder meer het decor uit de middeleeuwen. Één en al schoonheid voltrok zich voor onze ogen. Door middel van kleine straatjes in rotsgesteentes werden wij in het hart van de geschiedenis gezogen ...

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2019

• 8Heel apart, zeer de moeite waard01-12-2018

Prachtig dorpje. Culturele hoofdstad Europa 2019

Dorpje in de rotsen (oudere gedeelte) prachtig om te wandelen. Veel trappen en klimpartijtjes. Zeer de moeite waard. Met de auto kun je het oude dorp niet in.

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2018

• 9Heidi Vermeer18-08-2018

Een heerlijk avontuur terug in de tijd!

Wat een ontzettend mooie en leuke stad! We verbleven in een echte grot, wat een hele toffe ervaring was. Heerlijk om door alle straatjes te dwalen en alle oude gebouwen en grotten te bekijken. Niet voor niets dat deze stad is uitgeroepen tot cultureel hoofdstad.

• 8Cultuur
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2018

• 9AH16-04-2018

Prachtig om nooit te vergeten

Fantastisch stadje in de bergen. Daadwerkelijk IN de bergen. Logeren in een grot. Unesco project. Je moet het zien gezien hebben.

• 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2017

• 9givago01-07-2016

Prachtig

De stad bestaat uit 2 delen:De moderne stad met grote pleinen en winkelstraten,met mooie kerken en gebouwen.En de beneden stad,die is vooral bekend vanwege de sassi,dit is een wijk van huizen die deels uit de bergen zijn gehouwen.Deze huizen of grotten zijn om gezondheid redenen niet meer bewoond.Tegen betaling (3€) kan men een sassi bezoeken,men ziet dan hoe de mensen hier vroeger leefden,samen met hun dieren.In sommige grotten zijn nog muur schilderingen aanwezig..De sassi nabij de kloof staat op de werelderfgoedlijst van de unesco .Op deze plaats zijn al verschillende films opgenomen.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2016

• 10Patricia21-10-2014

Adembenemend mooie stad.

Matera is een eeuwenoude stad waar al verschillende films zijn opgenomen vanwege de authenticiteit-> Passion of de Christ. Matera bestaat uit een bovenstad met zeer veel winkels en de benedenstad 'de Sassi ' waar de mensen tot 1960 in uitgehouwen woningen woonden in zeer schrijnende omstandigheden. Sommige van deze woningen zijn te bezichtigen zodat je kan zien hoe deze mensen vroeger leefden. Tegenover de 'Sassi' liggen de grotten of holen waar ze woonden tot 50 VC. Matera is een stad vol cultuur en geschiedenis, waar je eindeloos kan rondslenteren. s' Avonds prachtig verlicht.

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2014

• 9m16-10-2012

Mooi

Zeker de moeite waard om daar te logeren! Eten bij onder/overbuur. ( eindelijk een italiaan die weet hoe hij een steak moet klaar maken!)

• 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in oktober 2012

• 9Robbert Zoon26-09-2012

Mooiste plek van onze Italië reis

Matera, wat een bijzondere stad met een boeiende geschiedenis. Prachtige oude huizen en gebouwen tussen de rotsen. Goede restaurants, prima hotels en hostels en puur Italiaans. Wel veel Italiaanse toeristen maar nog steeds niet te druk. Matera was het hoogtepunt van onze Italië reis!

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in augustus 2012

• 9R. Schouten27-07-2012

interessant stadje

vriendelijke mensen ,lage prijzen -zoals overal in zuid-italie- en een lekker rustig tempo

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2012

• 9Kawafabio15-04-2012

Una cornice suggestiva

Una bella città che ha saputo valorizzare la sua storia

• 9Uitgaanslevenn
    • 8Omgeving