bed-and-breakfasts in Marseille (Bouches du Rhône)

Reviews over Marseille (Bouches du Rhône)

• 9Jans24-05-2018

Mooie stad

Mooie stad grote haven veel eetgelegenheden proper en veilig in de stad veel om te doen

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2018

• 9Jean Jacques06-12-2017

Comme je le pensais

Marseille est une ville spéciale. Accueillante et pleine de diversité. Vous avez la montagne, la mer, et il fait tous les jours beau sauf quand il y a du vent

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving
    • 10Stranden
    • 10Zorg voor natuur

Alleen gereisd in november 2017

• 8wibrand02-09-2017

Een hele leuke stad.

De stad heeft éen slechte reputatie. En ja, er lag op sommige plaatsen rommel en er lagen her en der zwervers (net als in Parijs, Cannes en Nice).

Maar, wat hebben we genoten ! De haven was fantaschtisch. We hebben heerlijk gewandeld richting de zee, de diverse kerken en in het centrum. Af en toe éen drankje op éen van de vele terrasjes (met schappelijke prijzen).

We waren maar 1 dag in deze stad, maar we hadden makkelijk langer kunnen blijven, want we hadden veel meer willen zien.

Er is veel te doen, musea, leuke boottochten (niet duur), leuke kerk op n heuvel met n prachtig uitzicht, winkelen etc.

Marseille is ook de stad om mosselen te eten.

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 10Omgeving
    • 8Stranden
    • 7Zorg voor natuur

juli 2017

• 4Piet19-07-2017

Helaas. Mindere Franse stad

Helaas, lijkt een grote achterbuurt. Vol gemiste kansen vanuit een toerist dan. Ook wel een stad met best wel mooie uithoeken. Stad heeft ook geen identiteit, het wordt wel geprobeerd maar het gaat niet meer lukken. Ongeinteresseerd, smoezelig.

• 6Cultuur
    • 7Omgeving
    • 4Sfeer in stad
    • 4Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2017

• 3Hanneke16-09-2016

Afrader

Marseille is een afrader vinden wij. Wat leuk is is de haven en een paar straten er om heen. Bouillabaisse eten op een terras in de zon, dat geeft een zuid-Frankrijk gevoel. Voor de rest is de stad niet gezellig, vies en slecht onderhouden en er lopen en zitten veel bedelaars. In sommige straten stinkt het. In de avond uitkijken, wij spraken een Belgisch stel in ons hotel die beroofd waren van een tas. Wij vonden het vergelijkbaar met Napels dus geen fijne sfeer.

• 3Cultuur
    • 7Omgeving
    • 2Sfeer in stad
    • 3Stranden
    • 2Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2016

• 9Rose22-07-2015

Geweldige onontdekte stad

Vanwege recensies op internet waren we voorbereid op een vieze en onveilige stad. Vies was het op sommige plekken wel (vooral in kleine straatjes buiten het centrum) maar onveilig hebben we ons niet gevoeld. De stad heeft ontzettend veel te bieden zoals de stranden die rustig zijn en van alle gemakken zijn voorzien. Bezoek de wijken Le Panier (kleine knusse oude straatjes), Cours Julien (kunstig deel van de stad met prachtige kleuren en mooie graffiti) en natuurlijk de oude haven met zijn vele pleintjes. Er zijn ontzettend veel restaurantjes en cafe's waar je voor weinig geld kan eten (een pan verse mosselen met friet gemiddeld 10 euro). Leuk is dat er in de ochtenden visserbootjes verse vis verkopen aan de oude haven en s'avonds is er altijd wel muziek en dans op straat. De stad voelt gemoedelijk en ondanks de omvang knus. En wat wij heerlijk vonden, het is totaal niet toeristisch! Toch zijn er musea in overvloed en prachtige gebouwen die een bezoek meer dan waard zijn.

• 9Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 9Sfeer in stad
    • 10Stranden
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2015

• 7Janssen09-06-2015

Vies

Vieze stad. Ratten over straat, veel rotzooi, veel troep in het water, veel bedelaars, vieze en onhygiënische bevolking. Jammer, want het zou een hele mooie stad kunnen zijn!

• 7Cultuur
    • 6Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 7Stranden
    • 4Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2015

• 8David11-11-2014

Beau cadre en bord de mer

La ville est dans un très bel environnement en bord de mer. Dommage que cela soit sale, les travaux en centre ville n'arrangeant rien.

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Sfeer in stad
    • 3Zorg voor natuur

november 2014

• 8Els8023-08-2014

Prachtige stad.

Maak bij het bezoek van de stad zeker een boottochtje langs de kust (Marseille-cassis).

• 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

augustus 2014

• 8janssens_jerry20-04-2014

De poort naar Africa

Ideaal om in het najaar of voorjaar te bezoeken (milde klimaat)

oktober 2013

10 van de 53 reviews gezien