bed-and-breakfasts in Giverny

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

bed and breakfasts Giverny

Reviews over Giverny

• 8Edwin24-05-2013

Het bezoeken waard!

Bezoek de tuinen van Monet vroeg of tussen 16 en 18 uur, dan zijn de toeristenbussen vertrokken.

• 5Uitgaanslevenn
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2013

• 8Rinus18-03-2011

Commercie troef

Giverney is een erg groen dorp, de meeste bezoekers komen er om de tuin en het huis van Claud Monet te aanschouwen, men moet dan meestel aansluiten in een lange rij voor de kassa, wij moesten een half uur in de rij staan voordat we een kaartje konden kopen. Eenmaal binnen aanschouwt men er een kakafonie aan kleuren, de fraaie composities van tulpen en vergeet-me-nietjes vormen de onderbeplanting en zijn in goede harmonie met de gemengde borders. Bloeiende appelbomen en pergola's met clematis montana vormen eveneens een belangrijk aspect in dit deel van de tuin. Via een tunneltje onder de weg beland men in het andere deel van de tuin, een watertuin waar een beekje doorheen meandert, het is naar mijn mening het mooiste deel van het geheel. In het huis zelf kan men nauwelijks vooruit komen door de drukte en de commercie vind hier hoogtij. Tegenover het Monet huis ligt het American Art Museum met een mooie tuin

• 8Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in april 2007

• 9Chris 29-03-2010

De tuinen van Monet

In Giverny schilderde Claude Monet zijn prachtige waterlelies. In het dorpje kan je zijn huis en de door hem aangelegde bloemen- en watertuinen bezoeken. Best doe je dit tussen mei en september.

• 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in augustus 1992

• 10Elisabeth31-08-2007

Giverny is zoals de tuin van Eden: een bloemendorp, gegroeid vanuit de botanische interesses (ook en vooral voor zeldzame en exotische exemplaren) van Claude Monet.De prachtigste bloemen bloeien er aan de straatkant. Klein dorp, maar o zo heerlijk om er door te wandelen, te beginnen met een bezoek aan het huis en de bloemen- en watertuin van Monet, dan het Musee de l'art Americain (een kolonie Amerikaanse impressionisten vestigden zich hier en schilderden in de trant van het impressionisme). Ga zeker lunchen in het eetcafe verbonden aan het museum: te midden van de lavendel en heel rustig en gezellig. Een logementtip is 'Le clos fleuri', met 2 prachtige chambres d'hôtes aan 80€/kamer. En vergeet niet het kerkje en de begraafplaats waar het met bloemen overwoekerde graf van Monet te vinden is. Een ideale uitvalsbasis voor prachtige wandelingen ook.

• 10Cultuur
    • 10Omgeving