bed-and-breakfasts in Genua (Genova)

Reviews over Genua (Genova)

• 8Monique Schouten10-04-2019

We zijn vanuit Genua een cruise gaan maken met de MSC Meraglivia.

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 5Stranden
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in maart 2019

• 8Steven09-07-2016

Een stad die echt leeft kan niet overal mooi zijn.

Sommige steden zijn een mooi doods museum. Genua geeft (met uitzondering van enkele straten met paleizen) niet de indruk een zeer mooie stad te zijn. Maar je voelt dat er veel te doen is, dat mensen er leven, en het is toch ook een stad met een rijke geschiedenis en één zeer goed bewaarde "oude binnenstad"... En ja, die is niet overal even mooi en proper, maar je voelt wel dat het niet doods is. En laat ik nu meer van actieve steden met een vuil randje houden, dan van steden met valse schoonheid en minder inhoud. Het openbaar vervoer is - ondanks de wat oudere infrastructurr - geweldig. De bussen rijden zeer frequent, de metro (1 lijn) maakt een Z-beweging onder de stad, dus bereikt veel plekken (dicht om 23u !) - en met de Genova-pass rijd je voor 4,50 euro gedurende 24u op alle treinen, bussen, metro, maar ook op tandradtreinen, funiculaires, en zelfs een aantal bijzondere stadsliften (een belevenis op zich, zeker die tussen Balbi en Dogali). Leuke herinneringen aan Genua !

• 9Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur
    • 9Cultuur

Alleen gereisd in juli 2016

• 1Maaike25-02-2016

Afschuwelijk

De meest verschrikkelijke stad waar ik ooit ben geweest. Het is er oud, industrieel, vies, lelijk, het stinkt, er is niks te beleven en de inwoners zijn onvriendelijk. Geen enkele reden om er naar te te gaan dus. Ik raad het je echt heel erg af om ooit een bezoekje te brengen aan Genua.

• 2Sfeer in stad
    • 2Stranden

Gereisd met partner in augustus 2015

• 8f_chelseafc05-11-2015

Gezellig

Genua is een gezellige en drukke stad. Er zijn vele smalle straatjes en er zijn veel mensen. De stad heeft mooie plekken maar ook een hoop vuile plekken. Mijn broer en ik hebben een rondleiding gehad door het stadion van Genoa en Sampdoria en dat was ontzettend leuk. Als Italië liefhebber moet je Genoa een keer gezien hebben maar er zijn wel veel mooiere steden in Italië te vinden.

• 10Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur
    • 8Stranden

Gereisd met vrienden in juli 2015

• 10mauro12-04-2015

bellissima

una città tra il moderno e lo storico bellissima

• 8Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in januari 2015

• 10Marjolein29-07-2014

Geweldige stad!!

Echt een geweldige stad. Wij zijn er twee weken geweest. Zo konden we de stad en de omgeving goed ontdekken. In de stad kun je naar de prachtige paleizen, lopen door de smalle straatjes, heerlijk eten in de haven en er is zoveel meer te ontdekken in de stad. Vanuit de haven hebben we een walvissentour gedaan. Tijdens die tour potvissen en dolfijnen gezien. We zijn naar het dorpje Nervi geweest erg mooi. We hebben de Cinque terre gewandeld. Deze kun je niet helemaal uit wandelen, omdat er een deel is ingestort. Maar de route is echt prachtig. Met de boot naar dorpen geweest. San Frutosso is echt prachtig, kun je alleen met de boot bereiken. Je kunt daar heerlijk zwemmen in helder blauw water. Echt een geweldige stad met een geweldige omgeving!!

• 8Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2014

• 7arija24-05-2014

mooie historische stadskern

Grote havenstad met een rijke historie. Mooie historische stadskern.

Alleen gereisd in mei 2014

• 7Yvonne swinkels24-09-2013

mooie oude stad met smalle steegjes

Dagje besteden aan de haven, alle gebouwen bekijken en aquarium meepikken. Traditionele gerechten proeven: foccacia en pesto.

• 6Uitgaanslevenn
    • 2Stranden

Gereisd met partner in september 2013

• 3Nina Los20-07-2013

Niet aan te raden

Een vieze en overbevolkte stad, een paar mooie bezienswaardigheden, maar dat is het dan ook wel. Onvriendelijke mensen ook.

• 2Sfeer in stad
    • 2Omgeving
    • 5Cultuur

Gereisd met partner in juli 2013

• 8Octavian19-06-2013

Così così

Genova e bellina ma certi genovesi si dovrebbero vergognare per il degrado della città . Comunque bellina

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2013