bed-and-breakfasts in Cambridge

Reviews over Cambridge

• 10Kenneth Etnel26-01-2019

Cambridge , kennismaking met mijn familieverleden!

Mijn man's cadeau voor zijn jaardag. Een lang weekend naar Londen. Wij hebben een dagtrip vanuit London naar Cambridge gemaakt. Wij hebben 3 nachten in hotel Crown Plaza King Cross overnacht. Cambridge was overweldigend en niet alleen om de vriendelijkheid van de locals maar de historische waarde. Als nazaat van Afrikanen heb ik heel veel indrukken en informatie over mijn voorouders kunnen opdoen. De rijkdom van Cambridge is immens en jammer dat Nederland het verleden angstvallig probeert weg te poetsen en te ontkennen ipv deze te documenteren in musea vorm. Eerlijkheid boven alles en dat is wat Cambridge is voor mij. Ik ga zeer zeker terug in 2019. Het verleden mag niet verloren gaan!

Gereisd met partner in juli 2018

• 9H. Wolf24-08-2018

Rijk voorzien, maar niet massaal

Een vrij grote stad, die kleinschalig aandoet. Heel veel leuke boekwinkeltjes en hippe eettentjes. De stad is duidelijk een studentenstad, met veel fietsers en een groot cultuuraanbod. De vele colleges van de universiteit zijn een bezoek waard: het vele groen achter de muren is een verrassing. In de parken waren overal openluchtspelend, ook de moeite waard. Elke toerist maakt een rondje door de grachten in een punter: niet roeien, maar bomen. Wie dat niet kan, kan zich ook door een student laten rondvaren. Heerlijke terrasjes langs de rivier. In het centrum wel opvallend veel Chinese toeristen, die schijnen een constante factor te vormen. Ook buiten het centrum is genoeg te doen en te zien.

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9rtvd16-08-2015

Colleges!

Wat moeten we hier nog meer over zeggen. Je kunt hier meerdere dagen langs de diverse colleges wandelen. En natuurlijk, daar waar mogelijk, deze ook bezoeken. Wat een historie samengebracht op een paar vierkante mijlen. Tip: maak gebruik van een stadswandeling. Ze zijn niet goedkoop, maar het levert wel flink wat extra informatie op.

Gereisd met partner in juli 2015

• 9menmcs21-09-2014

Indrukwekkende stad

Mooi universiteitsstad. Echt Engels. Leuke sfeer. Schoon. Goed te doen in één dag. Uitstekende busverbindingen met Park and Ride-locaties. (Parkeren nét buiten de stad en dan met de bus het centrum in. Goedkoop!) Maakt een boottocht over de River Cam met Scudamore (met de beste gidsen). Ga even langs de VVV voor de stadsrondwandeling (op papier), waarbij je langs alle highlights komt.

• 7Omgeving

juli 2014

• 9Jahnjahn14-08-2013

Fraai

fraai en bijzonder. Compacter dan Oxford.

• 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2013

• 8effie03-10-2012

Boeiend.

Mooie stad, genoeg te zien. Vooral de gondelvaart was een belevenis, omdat we geen gebruik maakten van de ervaren "gondeliers". Prachtige gebouwen, heel indrukwekkend!

• 8Sfeer in stad

• 8Charles02-10-2012

Fijne stad

Gezellige stad. Overal eet mogelijkheden.

Gereisd met vrienden in september 2012

• 9Jodewa24-08-2012

Zeker de moeite waard om te bezoeken.

Cambridge is zeker en en vast een omweg waard. Deze mooie stad met de vele "College's" behoort tot de top van de universiteiten van de wereld. Dit is dus ook duidelijk te merken in heel de binnenstad. Het oude gedeelte en de nieuwere wijken worden perfect verzoend. Je kan er vrijwel een hele dag rondkuieren en bezoeken brengen aan vele college's, musea of market places zonder te zoeken. Er zijn ook vrij veel shoppingmogelijkheden, waardoor een massa volk aanwezig is. Gezien de grote toeloop van toeristen is het een dure stad om te parkeren, het loont de moeite om zich hierover vooraf te informeren. Verder kan men in de nabije omgeving het Imperial War Museum te Duxford bezoeken waar een heel grote collectie vliegtuigen (voornamelijk uit WO 2) te bewonderen valt. Veel van deze toestellen zijn nog luchtwaardig, worden gerestaureerd of geconserveerd. Dit is allemaal toegankelijk binnen 1 bezoek. Beide op één dag bezichtigen is onmogelijk, voorzie minimum 2 dagen.

• 10leenders23-08-2012

Een belevenis!

Ter orientatie van de studie van onze zoon voor 2013. Prachtige gebouwen(en allen gewoon in gebruik),zeer aardige mensen,open en behulpzaam.Weinig autoverkeer wat rust geeft.Prachtige parken voor wandeling /picnic/sport. Leuk "punter"vervoer over de Came.Lekkere eetgelegenheden,zeker Italliaanse.Gezellige Cafeekes.Mooie winkels,kleding-en interieurshops.Dit alles op welgesteld niveau.

• 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

• 8Hen22-07-2012

fijne universiteitsstad

rustige stad met veel winkelgelegenheid en veel parken

• 8Cultuur
    • 8Sfeer in stad