Akumal

Zeewatertemp (℃)26°27°26°27°28°28°29°29°30°29°27°27°
Dagen regen000100000000

Reviews over Akumal

• 8J. van Oeveren23-10-2006

Een verblijf van 14 dahen in Akumal was een van de beste en meest relaxte vakanties die wij ooit hebben gehad. We hebben een klein strand huis gehuurd met alle faciliteiten die je maar kan wensen. Stranden zij geweldig alleen niet zo breed. Veel leuke informatie over onze vakantie kun je vinden op islaescape.com een aanbevelertje!

• 7Cultuur
    • 7Stranden

Gereisd in oktober 2006

• 9Yvonne01-01-2016

Heerlijk

Als je van stappen houdt tot diep in de nacht is dit niet wat je zoekt, maar wanneer je een magisch strand met een azuurblauwe zee vol tropische vissen en de beroemde schildpadden ( akumal betekend in maya-taal plaats van de schildpadden) dan is this the place to be 😆

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in december 2015

• 10vanessa moreno28-12-2013

Increible las tortugas en akumal

precioso pueblecito de pescadores.... lo mas impresionante es ver las tortugas en la orilla de la playa! fantástico el restaurante la cueva del pescador que se encuentra justo en la entrada.

• 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 4Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in december 2013

• 9betty jansen21-09-2013

zeker een aanrader

wij hebben er verschillende dingen bekeken, Chitzen Itza, Ek Balam, de ruines in Tulum en cenotes en alles was even mooi en ook werd alles goed onderhouden. Hele vriendelijk mensen overal

• 10Sfeer in stad
    • 8Omgeving

Gereisd met vrienden in september 2013

• 8Erwin27-09-2012

Paradijs

Prachtige natuur ...zowel voor aktieve vakantiegangers als voor rustzoekers.

• 6Uitgaanslevenn

januari 2012

• 8boris25-10-2011

neusbeertjes

akumal is een erg leuke bestemming als je de grote toeristenmassa wil mijden en toch op een mooie en gezellige plek wilt zitten. stuk of 10 restaurantjes in akumal, mooie stranden, goed snorkelen vanuit de kust, koraal en zeeschildpadden, en heel leuk zijn de neusbeertjes die er rondlopen. wel een keer meegemaakt dat de deur van onze hotelkamer (vista del mar) open stond, maar er was niks weg. het openbaar vervoer is prima geregeld, met kleine busjes, en brengen je voor weinig overal naartoe, bv. mayatempels van tulum.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in december 2010

• 10R. Huntink08-10-2013

Rustige omgeving

Ideale plek om een vakantie dor te brengen

• 8Omgeving

september 2013

• 8Jan en Karin Versagen18-07-2007

Isla Escape is echt en er valt niets op af te dingen. We hebben de eigenaren ontmoet en zjn zeer vriendelijk en gastvrij. De cottage ligt in de tuin van hun huis en dat gaf ons een zeer "thuis" gevoel en we konden bij de "buren" terecht voor onze vragen. De cottage is voor onze begrippen duur maar je krijgt er dan ook wat voor. Door met z'n vieren te gaan valt het wel mee. Een heerlijk tropisch ontbijt werd elke dag voor ons geserveerd! Omdat we hier waren tijdens het schildpadden seizoen (de periode dat schildpadden hun eieren leggen) Hebben we s'avonds laat uitgebreid kunnen genieten van dit wonderlijke gebeuren. Schildpadden van meer dan eenmeter lang kruipen over het strand en maken grote gaten om hun eieren te leggen en af te dekken, geweldig om te zien. Uitgaan deden we in Paya del Carmen wat gemakkelijk met openbaar vervoer, taxi of eigen auto is te bereiken (20 minuten) Playe del C. is geweldig om uit te gaan maar veel drukte en weinig natuur. Isla Escape is top!

• 7Omgeving
    • 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met vrienden in juni 2005

• 9Paul11-11-2014

Schitterende bestemming

De hele Maya Riviera is erg mooi en indrukwekkend om te zien.

• 8Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in november 2014

• 8Peter en Anneke11-01-2007

Wij zijn eind december naar voor twee weken naar Mexico vertrokken voor een strandvakantie en om te proberen ons openwater duikcertificaat te halen. Voor ons was het de eerste keer in Mexico en het was echt geweldig. Na een verblijf van twee nachten in Cancun zijn we op de gok verder naar het zuiden gereisd en hebben we Playa del Carmen bezocht (erg druk maar wel gezellig) Daarna hebben we Puerta Adventuras bezocht en gezwommen met dolfijnen, echt geweldig hoe die beesten zijn getraind. Akumal, ongeveer 30 km verder naar het zuiden, is erg verassend. Veel strand en heerlijk rustig. In Akumal zijn veel vakantiehuizen en appartementen beschibaar. Via het internet cafe zijn we terecht gekomen bij Isla Escape, echt gaaf. Isla Escape is een klein en zeer compleet strandhuisje in de tuin van een prive woning met veel exotische planten en palmbomen en 15 meter van het strand. Het strand is ongeveer 2km lang. Wij hebben ons PADI duikcertificaat gehaald! De internet site is www.islaescape.com

• 8Stranden

Gereisd met partner in december 2006