Hotel Club Med Columbus Isle ****

Review geschreven door Jeroen van Eijk

Een paradijs(je) op aarde

Jeroen van Eijk,
5-1-2009

Als doorgewinterde GM's tovert ClubMed ons steeds weer een aangename verrassing voor. Columbus Isle is in één woord fantastisch. Het eiland zelf stelt niets voor (een landingsbaan, een dorpje en een Club) maar de club zelf is zoals het hoort: hagelwit strand, diepblauwe zee, keurig appartement, uitstekende bars en overvloedige maaltijden. Het dorp straalt een zeer ontspannen sfeer uit. Wij waren de enige Nederlanders en dat heeft ook zo z'n charme. Duiken daar draait het om maar wij hebben eigenlijk alleen maar op het strand gelegen en van de cocktails genoten. Een bijzondere ervaring om dat met de Kerstdagen te doen. Je kunt drie keer per week met een charter naar Columbus Isle komen. Wij vlogen op vrijdag vanuit Montreal. Eén van ons woont en werkt namelijk in Canada dus dit was voor ons het handigst. Het eiland (voorheen San Salvador geheten) is bekend omdat volgens velen Columbus daar zijn eerste schreden in de nieuwe wereld heeft gezet.

Gereisd met partner in december 2008