Lucaya (Freeport)

Vakantie in Lucaya (Freeport)

vakanties Lucaya (Freeport)

Reviews over Lucaya (Freeport)

• 10T.19-10-2012

Prachtig !

Ontzettend mooi eiland, heerlijke weer niet te heet precies goed. Super mooi strand en hele leuke aardige mensen gezellige sfeer! Kregen meteen verse cocosnoot uit de boom met een rietje, bob marley op de achtergrond. Super echt een aanrader!

• 9Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Stranden

Gereisd met vrienden in september 2012

• 7dordtboy17-09-2011

Erg amerikaans

Wij zouden in eerste instantie naar nassau gaan, maar door het weer zijn wij in Lucaya terecht gekomen. Het sfeer in het stadje was erg amerikaans, daar hebben wij geen problemen mee. De prijzen van alles is wel op toeristen gericht dus duur. Er is niet erg veel te doen op dit eiland.

• 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad
    • 8Stranden

Gereisd met vrienden in oktober 2006

• 7Jelita13-08-2008

Oke

Op Grand Bahama is niet erg veel te zien. Er zijn 2 nationale parken, waarvan we er 1 bezocht hebben. Deze bestond uit twee grotten en een strand. (Je bent er zo doorheen). Het Gold Rock Beach is wel een van de mooiste stranden die ik ooit heb gezien. In Lucaya kun je gezellig eten en drinken en je hebt er een "marketplace" waar je (dure!) souvenirs kunt scoren (15 dollar voor een kaars vind ik erg overdreven). Over het algemeen is alles op de Bahama's erg duur. Ik heb een heerlijke vakantie gehad (top weer, en een prima hotel met strand) maar ik hoef er niet meer naar terug.

• 7Omgeving
    • 7Stranden

Gereisd met partner in juli 2008

• 8Thomassen25-07-2008

Goedkoop naar de Bahamas

Port Lucaya is leuk als je even helemaal niets wilt en toch naar de Bahamas wilt. Je neemt de discoverycruis ferry naar de Bahamas voor 100, euro retour, en de prijzen van de hotels liggen vanwege de dollarkoers lager dan in holland. Er is daar niet zo heel veel te beleven, je moet daar gewoon 'niets' doen haha

• 7Omgeving
    • 9Stranden

Gereisd met partner in juli 2008

• 8Hoogwerf17-05-2008

De marketplace heeft wat winkeltjes, restaurantjes en barretjes. Zeker 's avonds is het hier gezellig als er wat te doen is op het plein (o.a. muziek, limbodanser.) De cheeseburger en de Fish & Chips bij de Ierse pub + de gyros bij de griek zijn zeker aan te raden gelet op prijs-kwaliteit verhouding. De Rum Runners Bar is ook gezellig en o.a. 2 Corona's voor $5 maakt het nog mooier! Probeer er ook zeker 1 van de vele cocktails (Bahama Mama of Yellow Bird.) Het strand van Lucaya (Our Lucaya) is wel aardig, maar het strand van Taino Beach is een stuk mooier. Dit is met de ferry (10 min.) te bereiken vanaf Hotel Pelican Bay. Als je van snorkelen hou doe dan zeker de Paradise Cove Tour. Voor $35 dollar pp wordt je heen en weer gebracht en krijg je uitrusting + uitleg. Bij dit schitterende rif zwemmen honderde verschillende vissen, maar ook roggen en childpadden. Bezoek verder Lucayan National Park met mangroeve, grotten en Gold Rock Beach. Dit strand is zeker bij eb schitterend!

• 8Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Stranden

Gereisd met partner in mei 2008

• 7Maartje11-01-2008

Aangezien we niet in het bezit waren van een auto, hebben we alleen Lucaya en de directe omgeving bezocht. Het doet amerikaans aan, wat niet zo gek is aangezien de Bahamas erg gericht zijn op amerikanen. We hebben in de drie dagen dat we er waren, de mangroven gezien en de witte stranden. Dit was erg mooi, maar niet in verhouding met wat we in Costa Rica hebben gezien. Snorkelen was heel leuk. De Bahamas zijn erg duur aangezien ze alles moeten importeren. Een tour kost al gauw 45-75 dollar per persoon. De activiteiten, naast duiken of snorkelen zijn niet spectaculair. Wanneer ik de volgende keer weer zou gaan, zou ik niet meer met de cruiseline vanuit Ft Lauder-dale gaan, maar vliegen. Vooral de terugreis was saai (al doet het personeel alles om het naar je zin te maken), met als klapstuk het lange wachten in een rij om weer terug de USA in te gaan. Dit was niet goed georganiseerd.

• 6Cultuur
    • 6Omgeving