Coober Pedy

We hebben een aantal aanbieders voor Coober Pedy voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Coober Pedy voor je op een rij gezet:

Reviews over Coober Pedy

• 10Peter05-03-2012

Dit mag je niet missen; een onuitwisbare indruk

Coober Pedy, de opaalhoofdstad van de wereld, midden in een desolaat maanlandschap met honderden kleine priramides van mijnafval uit (verlaten) opoaalmijnen. Vanwege het extreme landschap zijn er in de omgeving diverse films opgenomen, de restanten van de rekwisieten liggen overal verspreid. Het dorp kent een groot aantal kleine winkeltjes waar opaal etc. wordt verkocht; verder zijn er veel ondergrondse gebouwen, zoals een tweetal kerken. De omgeving, vooral het 30 km verderopgelegen Breakaway Reserve is adembenemend: felgekleurde plateuas met een fenomenaal uitzicht over het surrealistische landschap. Ook het Dog Fence, 2 meter hoog en 5300 km lang is een bezienswaardigheid.

• 9Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 3Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in november 2011

• 8H. Martini01-01-2011

Bijzondere plek

Leuk stadje, met name de ondergrondse gebouwen. Laat je vooraf informeren wat leuk is om te zien. Erg mooi is de Orthodoxe kerk. Voor een klein plaatsje best veel restaurants. De pizzeria is goed en ook niet duur, met een gezellig terras. Zorg dat je bij zonsondergang op een van de heuvels bent voor een adembenemend uitzicht.

• 8Sfeer in stad

• 6Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2010

• 7DBC17-11-2008

leuk voor de foto's

We zijn hier op weg van Adelaide naar Alice Springs gestopt voor een overnachting. Best leuk om te zien hoe alle gaat een hoe het er uit ziet. Leuk voor foto's, wat ook voor de omgeving gezegd kan worden.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in september 2008

• 9Anna M. van Nifterick Post29-03-2007

Woonhuizen, hotels, kerken, een bioscoop en museums zijn hier met het oog op de verzengende woestijnhitte in voormalige opaalmijnen gebouwd. Er wonen hier meer dan 30 verschillende nationaliteiten: allemaal mensen die rijk proberen te worden met opgraven en verkopen van opalen. Een bijkomend effect is dat je hier 'in the middle of nowhere' Italiaanse, Chinese, Griekse, Turkse, Mexicaanse en nog veel meer internationaal georiënteerde restaurantjes vindt. De opaalhandel stelt niet veel voor. De stenen zijn duur en de zettingen niet helemaal van deze tijd. Je hoeft hier dan ook niet naartoe te gaan om eens lekker te kunnen shoppen. Maar alles wordt goedgemaakt door het adembenemende landschap. Wie zich op de 65 km lange 'dirt road' rondom Coober Pedy waagt (neem voldoende water mee!), waant zich op een andere planeet. Scenes uit de film Mad Max II zijn hier opgenomen.

• 10Omgeving
    • 3Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd in maart 2007

• 8J.V.09-09-2004

Hier ga je alleen heen voor de opalen en het leven onder de grond.Als je een toer hebt gemaakt wordt je van zelf bij een opaal handelaar afgezet en misschien ook nog wel afgezet.Imposant zijn de blowers en het is leuk om zelf opalen te zoeken tussen het graaf afval (potsh)misschien vind je een leuke opaal. het is er kurk droog dus geen muggen , wel vliegen, kamperen kun je goed bij de Big4.

• 8Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn