Karijini Nationaal Park

Karijini Nationaal Park

8.7Fantastisch

We hebben een aantal aanbieders voor Karijini Nationaal Park voor je op een rij gezet:

vakantie Karijini Nationaal Park

Reviews over Karijini Nationaal Park

• 8Bart03-12-2010

Onontdekt park

Karijini is een prachtig national park dat gelegen is in het westen van Australië. Het is zo onwerkelijk om van de weskust ineens hier te belandden. Prachtige kloven, meertjes, watervallen etc en heeel weinig toeristen. Er woont in en rond het park ook nagenoeg niemand dus zorg ervoor dat je genoeg eten/drinken mee hebt want dat is daar niet te krijgen. Je rijdt dagenlang over onverharde wegen, wat werkelijk prachtig is, maar ook echt álles onder het stof komt te zitten. Dit is iets dat je gezien moet hebben!!

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 6Cultuur

Gereisd met vrienden in april 2010

• 10Martin25-07-2009

Mooiste park van Australië

Karijini was één van onze eerste parken die we bezochten in Australië, en vrijwel het mooiste dat we tijdens onze reis gezien hebben. Vooral vanwege de ligging aan de (veel minder toeristische) westkust en het feit dat alle wegen in het park onverhard zijn. Echt een outback gevoel zonder dat je persé een 4x4 nodig hebt. Schitterende gorges, watervallen, rode rotsen en kloven, super wandelingen te maken enz. We hebben er 3 dagen rond gereden van de ene naar de andere kant en overnacht op eenvoudige campings. Maar wat een ervaring; met alleen je binnententje op tegen de muggen naar de sterren kijken, en bbq-en op de gratis bbqs die op de kampeerplaatsen staan. Sanitair is wel heel eenvoudig (1 toilet per kampeerplaats) maar dat hoort erbij. Douchen doe je onder een waterval, heerlijk! Kom je daarna in Kakadu of Litchfield in het noorden, dan is dat ook schitterend, maar door de asfaltwegen en bussen toeristen toch een andere beleving. Karijini moet je zien!

Gereisd met partner in maart 2006

• 8Irene16-03-2008

Je kunt hier verblijven in een compleet ingerichte tent met Eco toilet en zonnedouche. De tenten staan in een prachtige omgeving midden in het National Park. Er is ook een restaurant waar de bestelde vleesgerechten door de klant zelf gebarbecued worden. Een goed maar wel prijzig uitgangspunt om het park te verkennen.

• 9Omgeving
    • 1Uitgaanslevenn