Reviews over Wilsons Promontery

Grote camping op mooie lokatie

Rob_Cindy_Post,
    20-1-2013

Deze camping is gevestigd op het terrein van een voormalige commandobasis uit WOII, alles hierover staat te lezen op de herdenkingsplek.

Deze camping in Wilsons Promonotory is een staatscamping, hoewel wij hierover niets konden vinden is van tevoren inboeken wel mogelijk wat in het hoogseizoen aan te raden is, er zijn slechts 12 'powered sites' te boeken. Vanaf de camping zijn diverse wandelroutes te maken, oa naar Sqeeky beach waarbij het kraken van het zand aanvoelt als het lopen op vers gevallen sneeuw. Op de camping loopt het wild s'avonds tussen de tenten door, Possums en Wombats zelf gezien op 1 avond, en een Wombat op 1 mrt afstand op 1 van de wandelpaden naast de camping. Het strand is super, loopt heel flauw af dus geschikt voor kids en anders in de uitloop van de Tidal river het water ingaan is ook een optie. Houdt je van natuur en wandelen: Zeker voor meerdere dagen bezoeken.

Mooie omgeving

Rob & Cindy Post,
    13-1-2013

Een enorme camping Die is ingericht op het voormalige terrein van Australische commando's uit WOII, dit is allemaal te lezen op een gedenkteken. Slechts 12 plaatsen met stroom maar wel gelegen in mooi natuurpark, direct gelegen aan het strand. Vanuit de camping zijn er een paar wandelingen te maken naar bv. Squeeky beach (voelt aan als het lopen op vers gevallen sneeuw) en diverse uitzichtpunten. Op de camping en in natuurpark is volop wildlife te zien, Wombats en Possams naast camper en op paadje naar douche gelegenheid. Douche en toiletten zijn verouderd maar worden wel meerdere keren per dag gereinigd. Als je van stevige wandelingen/mountainbiketochten en natuur houdt een echte aanrader als uitvalsbasis op Wilsons Promonotory NP. Wij hebben geen gebruik gemaakt van overige (horeca) faciliteiten en kunnen hier dus geen beoordeling over geven, het is wel aanwezig.

Midden in de natuur

Joke,
    17-1-2011

Dit was onze fijnste camping tijdens onze reis in Australie.Het terrein ligt in het Wilsons Promontery NP, een groot schiereiland, waar behalve deze camping helemaal geen bebouwing is, alleen maar natuur.

Het is nog echt kamperen hier, geen huisjes em slechts een paar plaatsen met stroom.

De sfeer is heel rustig, er waren ook groepen scholieren, die een eigen stuk van het terrein hebben. Het strand dichtbij is heel mooi en het hele gebied is zeker een bezoek waard. Dikke aanrader!

Wilsons Promontery scoort een 9 uit 10, op basis van 3 reviews