Géén boekingskosten
/Australië/Queensland/Undara/Hotels Undara/Hotel Undara Lava Lodge

Undara Lava Lodge

AustraliëQueenslandUndara

7.8GoedScore uit 4 reviews

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

4 Reviews over Undara Lava Lodge

• 9Ger Jansen21-08-2010

Unieke plek, de reis zeker waard!!

Dit verblijf zat in onze reis "Outback of the east" van KUONI. We bleven 2 nachten en dat is maar goed ook, er is zoveel twe zien, te doen, te beleven, te horen op natuurgebied. Je overnacht in treinwagons en dus heb je niet echt veel ruimte, Wij hadden gelukkig douche en wc en-suite. De coupe zijn schoon, je kan ze alleen niet afsluiten, waardevolle spullen moet je dus in je auto opbergen. Je zit midden tussen de kangoeroes (bijna op aaiafstand) en de hele dag (en ook tijdens de schemering) hoor je vogels zingen.Er zijn een paar keer per dag tochten naar de lavagrotten, je mag er niet op eigen houtje in: te gevaarlijk, je verdwaalt heel gemakkelijk). Wel kan je zelf duidelijk gemarkeerde wandelingen maken. Je moet dan bij de receptie in een groot boek opschrijven welke wandeling je doet, hoe laat je vertrekt en bij terugkomst je weer melden. Probeer zoals wij minstens 2 nachten te blijven en neem het Bushbrekkie (ontbijt in de openlucht) en het witte vlees in het restaurant: krokodil!

• 7Diana Bloemen17-02-2010

Schitterende locatie

De lokatie van deze omgebouwde treinwagons is helemaal top. De buitenste "kamers" van elke wagon hebben eigen sanitaire faciliteiten; is wel net zo prettig. Groot nadeel; men heeft op de kamers alleen enkele ventilatoren hangen, doch die kunnen de enorme hitte die in de wagons hangt niet verjagen. Resultaat: zweterige nachten; ik heb er geen oog dichtgedaan. Maar verder helemaal te gek daar; je zit midden in de bush en je kunt op eigen houtje de meest mooie bushwalks maken. Let wel goed op de markeringen (staan heel goed aangegeven); voordat je het weet ben je verdwaald. Onderschat dit niet; als je tijdens het lopen om je heen kijkt lijkt het echt allemaal op elkaar, zeker de grotere wandelingen. Men verzoekt de gasten daarom ook om bij de receptie in een boek op te schrijven welke route je loopt en hoe laat je vertrokken bent. Doen. Het is voor je eigen veiligheid. Bushbrekkie is heel speciaal, roo's en kookaburra's gaan er vandoor met je eten als je ff niet oplet. Lol.

• 7Maurits28-05-2006

Op ongeveer 3-4 uur rijden van Cairns, langs The Savanna way, ligt Undara. De weg er naar toe is even wennen, een smalle geasfalteerde strook, maar ook een belevenis op zich. Het hele complex straalt een bepaalde rust uit. Hier geen superdeluxe resort, maar alles is wel netjes verzorgd. De gidsen op de tours, de savanna guides, zijn enthousiast en weten heel veel.

• 8Rita Graff22-04-2006

1e indruk: Mijn god, waar ben ik beland. Na even wennen, geweldig!!! Ontbijten in de buitenlucht op boomstammen. Brood roosteren in houtsvuur. Kangeroes die rondhuppelen terwijl je zit te eten. Wat wil je nog meer. Sunset trip gemaakt. Goede gids. Mooie plekken gezien. Veel vleermuizen en een paar slangetjes. 's Avonds bij kampvuur veel tekst en uitleg van de gidsen. Andere dag naar de lavatubes. Erg indruk wekkend. 1 nadeel aan het park was er wel en dat was de toegangsweg er naar toe. Heel slecht. Maar het park heeft heel veel vergoed. Is een echte aanrader

• 7Matthijs21-09-2004

Overnachten in een oude treinwagon! Buiten stikt het van de luie kangoeroes. Lavatubes zijn vlakbij en erg lang.

Hotel Undara Lava Lodge info

• Adresgegevens