El Chaltén

We hebben een aantal aanbieders voor El Chaltén voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor El Chaltén voor je op een rij gezet:

Reviews over El Chaltén

Geweldige natuur en gastvrij dorp

Maaike
    18-1-2019

De rit van El Calafate naar El Chalten is het meer dan waard. Door niemandsland rij je langs fel blauwe meren door een desolaat landschap om aan te komen in een prachtig bergdorpje in een hele mooie vallei. In El Chalten kan je meerdere wandelingen maken, van kort tot lang, van makkelijk te lopen tot goed pittig. Allen hebben ze een ding gemeen, de uitzichten zijn zo mooi dat het bijna pijn doet aan je ogen. Ons hoogtepunt was de wandeling naar Fitz Roy en weer terug, 22KM waarvan het stukje naar het hoogste punt de grootste uitdaging was, maar meer dan waard! Kan het iedereen die fit is en goede wandelschoenen bij zich heeft aanraden, vertrek op tijd, neem je eigen lunch mee en geniet van alle uitzichten en veranderende landschappen. Wanneer je in het laagseizoen gaat, is de wandeling rustig en kom je weinig mensen tegen.

Gereisd Met partner in oktober 2018

Schitterende omgeving voor wandelaars

BaVor
    14-12-2014

Prachtige wandelingen te maken. Vaak heeeel erg winderig. Niet geschikt voor kleine kinderen. In het dorp wordt heel veel nieuwbouw gepleegd. Nu nog niet super toeristisch. 1 betaalautomaat in het hele dorp dus altijd contant meenemen wat het ding is nogal eens buiten gebruik en met creditcard betalen kan lang niet overal.

Gereisd Met partner in Sat Nov 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Wat een geweldig leuk dorp

Esther
    28-3-2011

El Chalten is echt heel gezellig, voelde me er thuis en mensen zijn vriendelijk, de ligging is adembenemend mooi. Leuke restaurants, leuke souvenirwinkels. Gewoon gezellig. Veel toeristen maar niet storend ervaren, niet druk maar gemoedelijk bezig.

Gereisd Met partner in februari 2011

Lelijk dorp, prachtige omgeving

Tim
    27-8-2008

El Chalten is alleen gebouwd voor de toeristen, en dat is niet bevorderlijk voor de gezelligheid. Het dorpje heeft een beetje een vreemde sfeer: de helft van de gebouwen is in aanbouw en de straten zijn nog onverhard. Maar het dorp zelf is niet waarvoor je naar El Chalten moet komen, de omgeving is waar het om gaat! Schitterende wandelingen kunnen gemaakt worden door het nationaal park waarin het dorpje ligt.

Van april tot oktober is het dorp vrijwel uitgestorven vanwege de sneeuw.

Gereisd Met partner in maart 2008
El Chaltén scoort een 8,9 uit 10, op basis van 9 reviews