Argentinie

1.035

vakantie Argentinie

We hebben een aantal aanbieders voor Argentinie voor je op een rij gezet:

Over Argentinie

Wordt je bestemming Argentinië, dan is je vakantie bij voorbaat al geslaagd. In dit mooie land vol uitersten vind je in het noorden de woestijn, kijk je in het westen tegen de Andes op, duik je in het oosten de zee in en tik je in het zuiden bijna de Zuidpool aan. Tel daarbij op: een bruisende hoofdstad en het lekkerste vlees en je vakantie kan eigenlijk niet meer stuk.

Parijs van het Zuiden

De Argentijnse hoofdstad Buenos Aires wordt ook wel het Parijs van het Zuiden genoemd. De kolonisatie heeft z’n sporen achtergelaten: Europese bouwstijlen en idem immigranten kleuren het straatbeeld. Ook staat de stad bol van cafés waar je koffie en medialunas (croissants) kunt nuttigen, om nog maar niet te spreken over de peñas waar tot in de nachtelijke uurtjes live muziek wordt gemaakt. Buenos Aires is daarnaast natuurlijk ook de stad van Eva Perón, voetbal en de Tango.

Gauchos, verlaten dorpjes en veel vlees

De nationale trots van elke Argentijn is, naast voetbal, de gaucho cultuur. De gaucho is de cowboy van Argentinië en leeft als vrij man - of in dienst van een estancia (Argentijnse ranch) - op de pampas en drijft vee, vaak nog in klederdracht. Omdat runderen in Argentinië vrij rondlopen, levert dat het aller-lekkerste vlees op. In verlaten dorpjes komt de geur van geroosterd vlees je tegemoet. Trek? Binnen no-time heb je een flinke, goedkope en smakelijke steak op je bord. Regelrecht van de barbecue, oftewel asado.

Wijn, woestijn en witte bergtoppen

Zoals je in het noorden woestijn en wijngaarden hebt, zo vind je in het zuiden gletsjers én het meest zuidelijke puntje van de aarde. Bezoek je Patagonië tijdens je vakantie in Argentinië, maak dan een stop in Ushuaia, de meest zuidelijke stad ter wereld. Het uitzicht op de witte bergtoppen van de Andes heb je eigenlijk overal. En Argentinië heeft nog veel meer. Er zijn in ieder geval meer dan genoeg redenen om ernaartoe te reizen.