appartementen in Xaghra

We hebben een aantal aanbieders voor Xaghra voor je op een rij gezet:

Eliza was here
Eliza was here

Reviews over Xaghra

• 8Natacha27-10-2013

Heerlijk rustig dorp

Het is een klein dorpje midden op het eiland. Met de auto of de bus is alles goed bereikbaar.

• 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd in augustus 2013

• 8Marjon Vrauwdeunt van Eijk08-09-2013

Heerlijk rustige plaats.

Enig dorpsplein met veel heerlijke terrasjes, aardige mensen, leuke restaurants, goede sfeer!

• 5Uitgaanslevenn
    • 9Sfeer in stad

juli 2013

• 10Hans van Beren20-05-2013

Weg uit de drukte

Met mijn vrouw heb ik een individueel arrangement geboekt bij reisorganisatie. Op hun advies kozen wij voor een verblijf op het eiland Gozo in een vakantievilla met huurauto, tot voor kort hadden wij nog nooit gehoord van dit eiland. Malta is erg druk en sinds de opstanden in Noordelijk Afrika erg populair als alternatieve zonbestemming. Wij wilden rust en genieten van de natuur, vandaar het advies om voor Gozo te kiezen. Wij hebben werkelijk een fantastische week gehad en hebben besloten om medio oktober weer naar Gozo te gaan! Dit eiland is ideaal om te wandelen en van de stilte te genieten, de mensen zijn zeer vriendelijk en de restaurants zijn allen goed. Het uit eten gaan is al een belevenis op zich en de prijs/kwaliteit is helemaal in orde! Kortom wij waren erg blij met het reisadvies om naar Gozo te gaan en kunnen iedereen dit aanraden!

• 9Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2013

• 5Dirk07-09-2012

Rustig

Klein dorp. Rustig maar niets te beleven en je hebt een wagen nodig om ergens vlot naar toe te gaan.

augustus 2012

• 7Rinus19-04-2011

Leuk stadje

Een leuk levendig stadje met een erg fraaie parochiekerk, vooral het interieur is bezienswaardig met de kristallen kroonluchters, veel marmer en verguldsel. Aan de noordzijde van het stadje licht de Ramla Bay met klein fraai strand

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 1994

• 8Sabine28-02-2010

Een gezellig stadje met veel cultuur

Eind februari (voorjaarsvakantie) verbleven wij aan de rand van Xaghra in een farmhouse. We hadden geen beschikking tot een auto maar hebben alles wandelend en fietsend gedaan. Als je hier niet van houdt, moet je zeker een auto regelen. Het dorp ligt op een heuvel van zo'n 100 meter, dus je hebt altijd een klim als je terug gaat naar je honk. In februari was het leven in Xaghra niet heel bruisend maar de supermarktjes en restaurants waren rond de lunch en 's avonds wel open. Er waren wat ook wat eetcafe's, een pizzeria en een banketbakker. Bezienswaardigheden: een mooie kerk, Toy Museum, Ninu's Caves, Xerri's Grotto, Ggantija Temples, Ta Kola windmill. Aan de kant van Victoria een prachtig uitzichtpunt. Vanaf het centrale plein is Victoria in 40 minuten te belopen via een steile weg. Calypso Cave en Ramla Bay zijn zeer dichtbij. Wij konden het hele eiland fietsend goed bereiken in 5 dagen. Schitterend om door de heuvels en dalen te fietsen. Soms wel zwaar. Het was heerlijk lenteweer!

• 10Cultuur
    • 10Omgeving

Gereisd met partner in februari 2010

• 7Marjan Maasen24-10-2005

Vanaf het farmhouse in XAGHRA een fantastisch uitzicht over GOZO. Twee leuke restaurantjes op het pleintje waar je vanaf het terras het dorpsleven kunt aanschouwen. Maar je kunt ook gewoon pizza of chinees halen. En prima supermarkten. Een fantastisch strand (Ramla)in de buurt met ook weer terrasjes aan het strand. In alle rust bijkomen op een heerlijk eilandje.

• 6Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving

Gereisd in oktober 2005

• 8Joost24-10-2005

Goeie uitvalsplek met auto. Lekker uit eten op plein met 2 leuke en goede restaurants. Mooi uitzicht vanauit dorp op rest van Gozo en je zit binnen 5 min rijden op het mooie strand (Rambla bay)en in hartje stad (Vittoria)

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd in oktober 2005

• 6Simone07-05-2005

Dorp voor de plaatselijke bevolking met enkele interessante opgravingen etc. Een enkel restaurant en klein supermarktje in het centrum. Met een auto (een must) ben je binnen 10 minuten op wat nabije stranden en dorpen met veel meer winkeltjes en restaurants. Vanuit een deel van de huizen van het dorp prachtig uitzicht. Prima plek om te zitten, als je een auto hebt gehuurd.

• 5Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur