appartementen in Dijon

We hebben een aantal aanbieders voor Dijon voor je op een rij gezet:

Reviews over Dijon

• 10Linda04-09-2018

Sprookjesachtig mooi!

Het centrum van Dijon is sprookjesachtig mooi, vooral in de avond als alle gebouwen verlicht worden, de terrassen vol zitten en er hordes kindertjes gierend van de lach door de fonteintjes op het plein jakkeren. Ook kun je hier erg leuk winkelen en zijn er goede betaalbare hotels in het centrum en ook daarbuiten.

• 10Omgeving

augustus 2018

• 8Bax30-07-2017

Super leuke stad!

Dijon is een mooie en gezellige stad met mooie gebouwen, kerken en musea. Ook kun je er leuk winkelen, ideaal voor een tussenstop. Zowel in de zomer als winter.

Gereisd met partner in juli 2017

• 10Barbault27-06-2017

Une ville pleine de vie

On peut aussi bien visiter les musées (gratuits pour la plupart) que se promener dans le centre ville, faire du shopping ou se restaurer; car les établissements gastronomiques abondent.

• 10Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2017

• 7Eva30-07-2016

Niet heel bijzonder

Wij vonden Dijon een beetje tegenvallen. Het is geen onaardige stad maar wij vonden het zeker niet heel bijzonder. Dan is het noordelijker gelegen Metz veel meer de moeite waard om te stoppen als je zin hebt in een citytripje of als je op weg bent naar het zuiden. We hebben wel begrepen van anderen dat we in Dijon echt het paleis van de hertog van Bourgondie hadden moeten bezoeken (niet gedaan) en we hadden het museum van de schone kunsten willen bezoeken, maar dat was helaas gesloten ivm werkzaamheden toen wij er waren. Misschien hadden we Dijon dan meer kunnen aanbevelen.

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2016

• 9Jack27-12-2015

Fantastische stad

Dijon is vooral bekend als afslag op de Route du Soleil maar het loont zeker de moeite om hier een dag heen te gaan. Het is een vrij kleine stad, 140.000 inwoners en heeft een compact centrum. Alles is op loopafstand van elkaar. Als hoofdstad van het Hertogdom Bourgogne had het een centrumfunctie en was rijk wat ook te zien is aan de bouwwerken die er zijn. Veel van de geschiedenis is te zien in de musea die grotendeels gratis te bezoeken zijn. Probeer de stad eens te bezoeken tijdens één van de vele activiteiten die er zijn. Wij waren er toevallig tijdens het mondiale muziekfestival, overal muziek uit alle windstreken, wereldwijd. Erg gezellig. De stad heeft een rijk winkelaanbod met veel lokale ondernemers en producten, erg verrassend soms.

• 8Omgeving

Gereisd met partner in september 2015

• 9Truus Hermkens31-08-2015

prachtige stad

Tot voor kort kenden we Dijon alleen vanaf de snelweg. Wat een prachtige sfeervolle stad. meer dan de moeite waard om de reis naar het zuiden te onderbreken.

• 6Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Hans05-08-2015

Leuke mooie stad die met haar tijd is meegegaan

Dijon is een perfecte bestemming voor 1 of 2 dagen. Wij vetbleven hier 2 nachten, kwamen aan op zaterdag en vertrokken op maandag. Zaterdag de leuke autovrije winkelstraten verkend en heerlijk gegeten bij een restaurant naast de markthal. Zondag ons meer gericht op de vele mooie gebouwen (sommige stukjes lijken klein Parijs, op andere stukken lijkt het een groot dorp v.w.b. de bebouwing). Ook zijn we nog langs de rivier via een park en groenstrook naar het Lac Kir gelopen (daar heb je een strand). De sfeer in de stad was begin augustus vrij rustig, maar lekker levendig. Wat ons erg aansprak waren de autovrije straten, het goede ov (trams) en de mogelijkeid om via het systeem Velidi fietsen te huren. Zaten in hotel Adagio op loopafstand van het centrum in een studio. Auto lekker in parkeergarage en lopend naar centrum. Erg goed bevallen.

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Van Bouwel27-07-2015

zeer mooi

heel mooi, authentiek niet te toeristisch heel gezellig centrum

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Zorg voor natuur

juli 2015

• 4Paola05-08-2014

wat een teleurstelling

Dijon is een leuke stad voor een nacht, alleen zodra de winkels sluiten zie je heel veel zwervers.

• 4Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 5Zorg voor natuur

januari 2014

• 8Eric - Lars31-07-2014

Mooie stad

Mooie stad waarin veel oude gebouwen bewaard is gebleven maar waar je toch ook hier en daar verval ziet

• 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad