St. Peter Port (Guernsey)

We hebben een aantal aanbieders voor St. Peter Port (Guernsey) voor je op een rij gezet:

Buro Scanbrit

Reviews over St. Peter Port (Guernsey)

• 8Lianne01-08-2017

Ontspannen vakantie

Langs de kust kun je prachtig, rustig, wandelen. Eiland was veel dichter bebouwd en bevolkt dan we verwacht hadden. WEggetjes zijn smal en druk, bewegwijzering zit nog weleens achter boom of struik, fietsen hebben we dan ook maar niet gehuurd. ENkele kleine activiteiten zijn geschikt voor kinderen, kaarsenmakerij, havenstad. Verder kom je hier vooral om te relaxen en dat hebben we in hotel volop gedaan. Aantal winkels in Peter Port voor shoptour is zeer beperkt. horeca is er voldoende maar je moet buiten de havenstad wel even zoeken naar plekje voor een boodschap of snack. DAgtocht naar Sark was prijzig maar zeer de moeite waard. je kunt er heerlijk wandelen en fietsen en van de natuur genieten, ook de boottocht was prachtig.

• 8Sfeer in stad
    • 6Cultuur

juli 2017

• 8Petra16-04-2004

Heel erg mooi eiland!! Zeer aan te raden!! Misschien iets minder voor jongeren want het uitgaansleven valt wat tegen. Wel prachtige natuur en mooi stranden. Vooral L'Ancresse Bay is de moeite waard. St. Peter Port is een erg gezellig stadje. Vooral in de schemering is de haven erg mooi en gezellig!

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 10Stranden

Gereisd in april 2004

• 8Linda10-07-2006

Prachtig eiland. We zaten in St. Peter Port in Ilex Lodge, een klein appartement voor vier personen. Zwembadje en ligweide erbij en prachtig weer gehad. Een dagje naar Herm en een dagje naar Sark geweest. Over het eiland gereisd met de bus (wel heel veel autoverkeer!). Vreselijk vriendelijke mensen, wel duur.

Gereisd met familie in mei 2006

• 9Andrew02-02-2009

Beatiful country lanes. laid back and friendly

I would have ranked general impression with a 10 except for the airport customs staff who need to learn basic manners.

Everyone else we met was kind and helpful.

A lovely place for long weekend or a week.

Relatively cheap rent a cars.

• 9Stranden

Gereisd met partner in juli 2008

• 9Niek27-05-2016

Vriendelijke plaats!

Leuke plaats met een vriendelijke bevolking. Veel musea en een mooi Kasteel. Leuke winkels en voldoende te doen. Let wel; Guernsey en de overige eilanden zijn niet goedkoop.

• 8Sfeer in stad
    • 10Omgeving

Gereisd met partner in mei 2016

• 9Diana en Rik19-10-2003

Het was een geweldige vakantie. Klimaat is prima en er is van alles te doen. Hotel Grange Lodge is zeker aan te raden. 2004 wordt voor ons "Guernsey!!

• 10Omgeving
    • 6Stranden

Gereisd in oktober 2003

• 0Patrick vd Veen23-08-2011

Veel te zien, wel druk

Typische havenstad. 3/4 van alle inwoners van Guernsey woont hier. Binnenland van het eiland is prachtig. Zeer de moeite waard voor een gezin met jonge kinderen (veel natuur en veel te zien). Ook voor oudere kinderen is het leuk. Stranden zijn meestal pebble-beaches (steenstranden), dus het ligt niet heel comfortabel. Vooral langs de kust is het fantastisch wandelen. Zeewater is koud (rond 15 graden) maar glashelder. Overal langs de weg zijn verse groenten en fruit te koop; je hebt vrijwel geen supermarkt nodig. Op de fiets is het prima te doen (beetje heuvelachtig, maar afgezien van direct langs de kust valt het wel mee). St. Peter Port is een drukke stad, met een prachtige haven en een schitterend fort (Castle Cornet). De moeite waard om een dagje rond te slenteren (of 2), maar voor je rust moet je er niet komen. Dan kun je beter een klein stukje verder het eiland op, daar zijn voldoende campings (Fauxquets Valley Campsite is een aanrader!) of pensions.

• 7Stranden

juli 2011

• 6mirjam27-07-2011

Echt havenstadje

stadje was niet veel bijzonders. Iets meer 'het binnenland'in was een mooie natuur met smalle wandelwegen, weinig auto's. Nauwe straatjes en wat steilere heuvels waardoor fitsen moeilijk (en zwaar) werd.

• 7Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in juli 2011

• 8Marga en Vincent21-05-2015

Romantisch eiland

Guernsey is in een paar dagen goed te bekijken. Wij hebben het met de bus gedaan, dat is goed te doen met busboekje bij de hand. Wegen zijn allemaal erg smal en door de hoge muren langs de weg is er vaak aan de rit zelf niet veel te beleven. Het heeft een rustige landelijke sfeer met veel geschiedenis.

• 9Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 6Stranden

Gereisd met partner in mei 2015

• 9Peter03-11-2009

Fantastisch eiland

Wij hebben vrienden wonen op Guernsey, dus komen er 3x per jaar, sinds 1979. Hebben het eiland wel zien veranderen maar is voor ons nog steeds een paradijsje op aarde. Vriendelijke mensen, lekker eten, veilig en een goed klimaat. Blijven zeker terug komen. Peter

• 7Cultuur

januari 2009