Goed nieuws! Alle Europese landen hebben nu code groen of geel. Lees hier wat dat betekent voor jouw vakantie.

appartementen in Simonswald

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

appartementen Simonswald

Reviews over Simonswald

• 9jan vanhulle11-01-2019

kerstbomen het hele jaar door

voor iedereen die houdt van rust, wandelen, fietsen, cultuur, lekker eten en shoppen is het zuiden van het zwarte woud zeker een aanrader, eerst wou ik deze review niet schrijven en het volledig stil houden, kwestie van niet nog meer toeristen naar de regio te lokken, maar daarmee doe ik de streek geen goed. Dus voor deze die graag lekker eten: de meeste jonge chefs trokken naar het buitenland (lees frankrijk) om de stiel te leren, ze combineren de daar opga-edane kennis met hun eigen streekproducten en het resultaat is veelal een eerlijke en natuurlijke keueken en tegen een betaalbare prijs. Je kan er lekker wandelen, soms kom je helemaal niemand tegen want enkel de toerist wandelt hier, de inwoners zijn niet gek en gebruiken de wagen, maar de wandelwegen worden wel goed onderhouden omdat de meeste de brandwegen zijn in het bos. Shoppen kan men er nog in de mooie vriendelijke studentenstad Freiburg en oei hier moet ik stoppen nog 5 tek

• 10Cultuur
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8Ben31-10-2018

Wandel oase

Simonswald is uitstekend geschikt als centrale plaats van waaruit je prachtige wandelingen kunt maken door diverse dalen. Combinatie met de regionale bussen zijn er vele mogelijkheden. Daarnaast is er een goede verbinding met openbaar vervoer en ben je ook zo in Waldkirch of Freiburg

• 9Omgeving
    • 8Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in oktober 2018

• 9Anja19-09-2018

Subliem

Heerlijke omgeving om te wandelen.

• 6Cultuur
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in april 2018

• 9S. Tuinman08-03-2017

gemoedelijk dorpje in lieflijk dal

Leuke plaats als je van natuur en wandelen houdt. Het is hier niet heel toeristisch, maar er is wel een goede konditorei die daardoor zéér voordelig is.

• 10Cultuur

Gereisd met vrienden in maart 2017

• 9jan vanhulle05-09-2016

simonswald we waren er meer dan 27 keer

Simonswald is en blijft onze topbestemming, minstens éénmaal per jaar rijden we ernaartoe, wij komen in een landschap terecht die we aan onze noordzeekust niet kennen, mooie glooiende landschappen heel veel groen, en meestal mooi zomers weer. Meer en meer leren we ook de plaatselijke gebruiken en mensen kennen, allemaal harde werkers en met dezelfde verwachtingen van het leven als wijzelf. O ja feesten kunnen ze hier als de besten, het dorpsfeest is echt iets speciaal, elke vereniging heeft zijn eigen specialiteit dat alles omringd met muziek op de buhne, ook in de herfst kun je van de diverse kleuren genieten en lekker wandelen, rustige langzaam op of aflopende paadjes, niet al te lastig ook voor ongeoefende wandelaars te doen, netjes bewegwijzerd. Volgend jaar? dan gaan wij terug....

• 9Cultuur

Gereisd met vrienden in juli 2016

• 9Jos07-10-2015

Leuk dorp, mooi gelegen!

Dorp biedt genoeg voor leuke vakantie. Wandelen, leuke speeltuin, diverse restaurantjes en een pizzaria. Zwembad is helemaal top! In het dorp een kleine, maar goed verzorgde supermarkt. Ook twee bakkers waar je lekker brood en broodjes kunt krijgen.

• 6Cultuur

oktober 2015

• 10marcel vereijken21-07-2015

mooie omgeving

prima dorp met fijne bakker, restaurants, zwembad en voetbalveld

• 7Cultuur

juli 2015

• 6Jurjen23-06-2015

camping Schwarzwaldhorn

Camping is geschikt naar ons idee voor 70 plussers. Slechte matrassen in onze gehuurde stacaravan. Kleine bedompte slaapkamers. Eigenaar nam het niet zo nauw met de rekening die betaald moest worden. Heel veel mail verkeer gehad m.b.t. de prijsbepaling van de huur accommodatie!

• 8Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

juni 2015

• 8Fred Albrecht08-06-2015

Langgezogenes Schwarzwaldstädtchen

Für die Größe erstaunlich: Es gibt ein ordentliches Freibad. Von hier aus lassen sich einige schöne Wandertouren (Kandel) starten.

• 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

juni 2015

• 10Tanja van Westen 11-05-2015

Leuk dorpje

Leuk dorpje, mooie omgeving, bergen alle kanten. leuke restaurantjes, lekkere bakker en prachtig zwembad

mei 2015

10 van de 57 reviews gezien