appartementen in Sierra Nevada

Reviews over Sierra Nevada

• 9Jorge19-03-2019

Ojo con reservar con CETURSA

He estado en sierra nevada varias veces. Mi última experiencia es totalmente negativa. Realicé una reserva con el Hotel Ziryab, de CETURSA, me equivoqué con la fecha y llegué una noche antes de lo previsto. Reservé en el momento una habitación vacía para esa noche e intenté que me cambiarán una fecha por otra a lo que se negaron en redondo, intenté hablar con la dirección y no me dejaron, H ercelamado a CETURSA y se escudan en que las condiciones legales les permiten hacerlo. Usura máxima, tengo claro que no volveré.

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 8Zorg voor natuur

februari 2019

• 8Sanne20-01-2019

Fantastische eerste Snowboard ervaring in Spanje!

Ik ben begin januari een dag in Pradollano (sierra nevada) geweest om te snowboarden. Als beginner was dit een fantastische plek om dat te leren (brede pistes). Ook een erg leuk sfeertje in de avond en overdags een biertje met tapas, een hemelsblauwe lucht en de zon op je bol, wat wil je nog meer?! Ik heb het super leuk gehad en de wintersport smaak te pakken. Nu op zoek naar een mooie wintersport bestemming voor minstens een week, om echt te leren snowboarden en te genieten van een mooie winterse omgeving!

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2019

• 9arjan_2611-01-2014

Leuke wintersportplaats

Bij mooi weer zicht op de middenlandse zee!

• 7Cultuur
    • 9Zorg voor natuur

februari 2013

• 8Rinus02-04-2012

Mooie natuur

Vanuit Granada slingert de brede weg zich omhoog langs diepe afgronden en door bossen, onderweg heeft men uitzicht op de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada, het is een mooi traject om te rijden. Onze rit eindigde in het ski oord op 2500 mtr. hoogte en daar lag eind maart nog een pak sneeuw. Het was echter al fraai weer en konden op een terras genieten van de heerlijke voorjaarrzonnestralen en genieten van het fenomenale uitzicht op zowel de zee als de stad Granada. Men vindt hier winkels, hotels, restaurants en terrasjes, vanhier vertrekken de ski liften. Het landschap rondom is prachtig met al die besneeuwde hellingen en toppen

Gereisd met vrienden in maart 2008

• 9Dennis04-04-2011

Sierra Nevada

Sierra Nevada heeft een leuk centrum met een gezellig plein vol met restaurants en winkels.

De natuur is erg mooi toen wij er waren lag er sneeuw en liepen er wilde koeien en berggeiten.

Gereisd met vrienden in december 2006

• 9Jacqueline09-10-2010

Absolute rust in een prachtige omgeving

Wij hebben in de Sierra Nevada ontzettend genoten van de waanzinig mooie natuur! Geweldige uitzichten, landschappen, bergmeren en vooral ook de enorme rust die er heerst en die het geeft!

Eén ochtend hebben we een wandeling en tocht op een pony en ezel gemaakt, één middag het water (niet om te zwemmen, maar om pootje te baden, te lezen etc) opgezocht en één morgen zijn we door het prachtige landschap richting Alameda gereden, waar onze tweede accommodatie op onze Andalusië reis zich bevindt.

Hier hebben we het echte Spaanse leven nog het meest beleefd...

• 7Cultuur

juli 2010

• 9titus van Roon09-12-2009

Prachtige omgeving

In de Sierra Nevada heb je natuur en cultuur binnen handbereik. De bergen zijn schitterend om in de wandelen, paardrijden, mountainbiken, skieën etc. Granada en het strand liggen op minder dan een uur rijden hier vandaan waar je heerlijk kunt uitgaan en volop cultuur aanwezig is.

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in oktober 2009

• 9G. Telkamp25-03-2009

Bijzonder ski-oord

Tijdens ons verblijf, een week aan de kust van Andalusie, leek het ons leuk om eens kennis te maken met het skigebied van de Sierra Nevada. Na veel wintersportgebieden/plaatsen in Frankrijk en Oostenrijk gezien te hebben was dit toch wel heel bijzonder! 80 km aan pistes, hoogtste top 3100 meter! Op de pistes kijk je uit over een vlak achterland en over Granada (30 min rijden) en over de Middellandse Zee en (bij helder weer) over Afrika! Sneeuwkwaliteit was zeer goed voor eind maart! Pistes zijn goed onderhouden, liften gaan langzamer dan we gewend waren. Het leuke is de Spaanse sfeer; veel grote families + kids en schoolreisjes! Geen apres ski, maar spaanse muziek! Geen overvolle gondels tussen 9 en 11 uur! En het voordeel; de laatste lift gaat om 17.30 uur! Alleen maar zon gehad en dan is het toch wel heel erg warm (25 graden)!! Heeeerlijk! Skihuur en passen regelen gaat heerlijk snel! Voor ons zeker voor herhaling vatbaar om vanaf het strand een paar dagen de sneeuw in te gaan!

Gereisd met partner in maart 2009