appartementen in Sharjah

Reviews over Sharjah

• 10Mohamed14-01-2017

Heerlijk veel te zien en lekker shoppen

Shoppen en bezienswaardigheden. Enige min punt is de spits, maar hier hoefde ik me niet aan te storen.

• 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Stranden
    • 8Zorg voor natuur

februari 2016

• 7paul_harts29-09-2014

heel bijzonder

Tjsa, heel bijzonder. Stranden genoeg, maar je mag niet zwemmen. Uitgaan genoeg, maar zonder alcohol, musea genoeg, maar met vreemde openingstijden, Dubai is in de buurt genoeg, maar moeilijk te bereiken. Echter...je bent hier 100% meer toerist tussen de locals dan je in Dubai ooit zult zijn, en alles is hier echt en authentiek. Zelfs de historische gebouwen zijn hier niet nagemaakt, maar "echt".

• 6Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 7Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Zakelijk gereisd in september 2014

• 7albert22-05-2013

te ver van Dubai

goedkoper dan Dubai, geen alcohol !!!!

• 7Cultuur
    • 7Omgeving

Gereisd in mei 2013

• 7Rick18-11-2012

Iets minder hoogbouw vergeleken met Dubai zelf.

Prima plek om de ergste drukte van Dubai te ontlopen

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Stranden

oktober 2012

• 8Micha08-10-2009

compacte broertje van Dubai

1e week in UAE zaten wij in Sharjah(2-e in Dubai).stad ligt amper 20 km van 'big brother Dubai'..toch is Sharjah beter bevallen vermoedelijk o.a. omdat wij zaten in redelijke hotel al seef beach,amper 100 meter van de strand..verder;veel hoogbouw,veel aziatische import arbeidskracht..eten met plastiek vorkje in shopping centra..historie,musea?.vergeet het..vrijdagavond(hun zondag) is in de stad heksenketel,iedereen winkelen,maar toch,op de een of andere manier is het leuker dan in Dubai,4 enorme shopping centra niet ver van elkaar..elektronika net zo duur als hier..rampstad voor Heineken klanten(zeer streng islamitisch)..schoon,asbak op de straat om de 20 meter..vlakbij City Mall kan men zeer goedkoop winkelen in 5 dirham shop(onze euro winkel)..alles bij elkaar genomen eerst teleurgesteld,maar toen wij 2e week in Dubai zaten,dachten wij..geef ons maar Sharjah..

• 6Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 5Omgeving

Gereisd met partner in oktober 2009

• 6Leon10-03-2009

Aardig

Sharjah heeft aardige stranden maar veel meer is er niet te zien. Er is wel het een en ander aan cultuur te zien maar voor het echte vertier moet je naar Dubai (ong. 20 km maar veel file!).

Doordat Sharjah is drooggelegd (geen alcohol) is het uitgaansleven nihil, ook daarvoor moet je naar Dubai.

In het voorjaar en najaar is de temperatuur het beste. In de zomer wil je niet buiten zijn en in de "winter" kan het soms koud zijn.

• 3Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 5Omgeving

Zakelijk gereisd in maart 2009

• 8Jeanet20-11-2008

Stad in aanbouw

Sjahrjah,een stad met veel nieuwe wolkenkrabbers in aanbouw.snel verplaatsen per taxi, dump prijzen voor de electronica,textiel,parfum etc.Temperatuur boven gemiddeld in de zomer.Smeltkroes van culturen en nationaliteiten.De moeite waard om mee te maken.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 8Omgeving

Gereisd met familie in november 2006

• 9Kutscheidt Brigitte13-05-2008

Sehr schöner gepflegter Ort, direkt neben Dubai aber mit deutlich weniger Baustellen. Viele Museen und Shopping Möglichkeiten, aber die Reisezeit Ende April bis Anfang Mai war schon zu spät, die Hitze zu gross um viel Sightseeing zu betreiben. Taxifahren ist sehr günstig und es ist bei der Hitze empfehlenswert sich zu den Souks u. Ä. fahren zu lassen. Allerdings nicht zwischen 9 u 11 oder 18-20 Uhr, da ist Stau ohne Ende. Für 12 km nach Dubai kann man mit 2,5 Stunden rechnen. Es gibt keinen öffentlichen Nahverkehr. Unser Hotel Radisson SAS hat uns sehr gut gefallen, teilweise etwas alt aber sauber und sehr gepflegt. Das Personal ist überfreundlich. Essen ist sehr gut und verträglich, allerdings kein Alkohol. Ca. 80 % der Hotelgäste sind Russen, aber kein Problem, sehr ruhige und angenehme Gäste. Schöne Pools, und schöner Hotelstrand. Getränke am Besten im Supermarkt gegenüber kaufen sind wesentlich billiger. Einziger Kritikpunkt - es ist eine Werft neben dem Hotel

• 9Cultuur
    • 9Omgeving