Rakovica (Plitvice Lakes)

appartementen in Rakovica (Plitvice Lakes)

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

appartementen Rakovica (Plitvice Lakes)

Reviews over Rakovica (Plitvice Lakes)

• 7Gerrit van Pommeren06-07-2018

Plaats de Plitvich meren op je Buckit list.

De keuze die wij maakten, op redelijke afstand van de Plitvich meren, was een goede keuze. Gezellig hotel met restaurant, vriendelijke mensen. het complex heeft ook een kleine camping die druk bezocht werd. De Plitvich meren zijn werkelijk geweldig, wij waren hier eerder zo'n 40 jaar geleden, maar nog steeds erg indrukwekkend je kunt afhankelijk van je conditie van 4 km tot 19 km je tocht kiezen. Wij kozen voor route B 4 km en maakten meer dan 100 foto's, geweldig.

• 3Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Jeanita28-08-2017

Schitterend natuurgebied om te wandelen

Je kunt kiezen uit vier wandelroutes die je leiden langs de meren in veel tinten blauw, turqoise en groen. Dit afgewisseld met mooie watervallen. Je ziet orchideeën en veel mooie natuur. Ga bij voorkeur in het laagseizoen, of probeer in juli of augustus vroeg te gaan ( 7.00 uur). Begin als je kunt bij ingang 1. Je hebt het gevoel alsof je door een klein paradijsje wandelt.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

augustus 2017

• 8Monique08-08-2017

Mooi maar wel erg druk

De meren zijn prachtig maar je moet er wel vroeg zijn (rond 8.00) want anders sta je uren in de rij voor de kassa. Start bij ingang 2 want daar is het veel rustiger. Soms is er ook een kassa open bij de bussen naar boven en daar staat bijna niemand. Het loont de moeite om dat na te vragen. In het park staan verschillende routes aangegeven. Wij hebben H gedaan en dan zie je het hele gebied. Neem dan eerst de gratis bus naar boven, loop naar beneden naar P2. Vervolgens neem je de gratis boot over het meer en loop je terug naar P1. Vandaar neem je de gratis bus terug naar uitgang 2. Als je vroeg komt zijn er geen parkeerproblemen en loop je hele stukken alleen. Als je laat komt loop je in drommen over de steigertjes en sta je in de rij voor elke waterval. Dan is het park een stuk minder mooi. Ovenachten in de buurt dus! Totaal is het 3 uur lopen. Voor mensen die slecht ter been zijn of met kinderwagens zou ik het niet aanraden.

• 7Sfeer in stad

juli 2017

• 10Trea Besseling22-09-2016

prachtig park, mooi aangelegd, goed te wandelen

Zelf eten en drinken meenemen. Het is een verademing dat er geen restaurants zijn op elke hoek. Het gaat echt om de natuur. Op regenachtige dagen is het park ook heel mooi. Wij hebben het in twee dagen gelopen. Eerst de lage meren en dag twee de hoge meren. Fanatieke wandelaars lopen het in een dag. Dat is 5 uur. Met een gezin kun je dus beter 2 dagen er voor uittrekken. Dan is het heel relaxed. Drie dagen is teveel, na 2 dagen heb je genoeg watervallen gezien voor een lange tijd. Wij hebben in Plitvice overnacht in huize Sara. 2 nachten voor 80 euro. Ideaal. Lopend ernaar toe. Bij kleine kinderen moet je even de auto pakken. Perfecte parkeerplekken. Lekkere pizzas in bistro buiten het park. Daarna, na 2 nachten doorgegaan naar de kust, wat mij betreft een perfecte planning. Onderweg nog langs een berenopvang geweest.Ook leuk, er leven nog wilde beren in het gebied.Daarna genieten van de kust en de mooie plaatsjes. topvakantie.

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Sfeer in stad

juli 2016

• 9Sietske28-08-2016

Fantastische plaats

Mooi klein plaatsje met appartementen eetgelegenheden

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

augustus 2016

• 10Marlies21-08-2016

Ga vroeg!

Geweldig mooi. maar ga vroeg. De rijen voor de kassa zijn eindeloos. Er is ook maar 1 kassa open dus zelfs als je vroeg bent sta je zo een half uur in de rij. Later op de dag is dat veel meer. We hebben hier een hele mooie wandeling gemaakt van ongeveer 5-6 uur. Is heel goed te doen. De meren zijn echt zeldzaam mooi.

augustus 2015

• 8Taz18-07-2016

Mooi, maar erg druk

Prachtige watervallen, goed onderhouden park. Wel erg druk, veel Chinese toeristen die 15 foto's op dezelfde plek maken waardoor het doorlopen soms stokt. Het helpt om er vroeg te zijn, dan loop je voor de grootste drukte uit. Parkeren voor motoren gratis.

• 8Omgeving

Gereisd met partner in juni 2016

• 8ingrid17-09-2015

fantastisch

een zeer mooi natuurpark. We hebben route C gedaan, dit is een wandeling die ongeveer 4 uur in beslag neemt, incl boottochtje. Goed te doen, maar niet als het 35 graden is denk ik. Wel heuvelachtig. We zijn vorig jaar bij de krka watervallen geweest, dit vond ik zelf indrukwekkender.

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2015

• 8moniquevandenbrink_102-09-2015

Echt mooi

Het nationaal park is zo groot, dat je hier wel twee dagen kunt rondlopen. Je kunt er voor kiezen om een rondje te lopen of om met een treintje heen of terug te gaan. Routes staan goed aangegeven, maar een plattegrond is wel handig, als je alles wilt zien. In hoogseizoen is het erg druk. Je loopt in een rijtje. Wandelpaden zijn netjes en goed aangelegd en makkelijk begaanbaar. Echter niet geschikt voor wandelwagens, want er zijn veel trappen.

• 2Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur
    • 8Sfeer in stad

september 2015

• 8Bert06-06-2015

Plitvicka meren

De meren zijn een bezienswaardigheid en een absolute must als je daar in de buurt bent. Wel is het ontzettend toeristisch en struikel je over de toeristen maar zeker een bezoek waard.

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur