appartementen in Paxos

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

appartementen Paxos

Reviews over Paxos

• 6MBE14-06-2018

Ontspanning en natuur

Heerlijk relaxt eiland waarover ik eigenlijk niet wil schrijven omdat het nog niet zo toeristisch is (behalve ‘s middags in Gaios als de boten van andere eilanden en vasteland aankomen). Er is in de maand juni nog niet veel te beleven, maar dat zochten wij juist. Het is erg groen met prachtig blauw water.

• 2Uitgaanslevenn
    • 2Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Stranden
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2018

• 10Esther21-07-2017

Stukje paradijs op aarde!!!

Geen massa toerisme, prachtige strandjes en baaitjes en idyllische dorpjes. Echt een aanrader. Boek een bootje en ga zelf varen langs de mooie grotten en strandjes waar je geweldig kunt snorkelen. Het eten op Paxos is verrukkelijk en niet duur.

• 4Uitgaanslevenn
    • 7Zorg voor natuur

juli 2017

• 10Wisi02-03-2016

In de top-drie Griekse eilanden

Van de 32 Griekse eilanden die wij hebben bezocht staat Paxos zeker in de top drie. Het is klein (10 x 3 km), knus en heeft vrijwel alles wat de Ionische eilanden zo aantrekkelijk maakt: schitterende kalkrotsen aan de westkust, kleine maar prachtige groene baaien aan de oostkust, mooi, schoon binnenland met hoge (niet gesnoeide) olijfbomen en leuke dorpjes. Lakka in het noorden heeft aardige pleintjes en ligt aan een hoefijzervormige baai waarvan het water de mooiste turquoise kleur heeft die we in Griekenland zijn tegengekomen (we hebben er een week vanuit onze villa op mogen uitkijken). Het piepkleine havenplaatsje Loggos - met zijn smalle kade waar de enige bus van het eiland zich twee keer per dag langs wringt - is de echte Navel van het Heelal en het hoofdstadje Gaios is net groot genoeg om voor wat langere tijd aantrekkelijk te blijven. In het binnenland kom je verrassende kerken (google eens op Paxos + Church + Ypapandi) en Venetiaanse landhuizen tegen en het makkelijk bereikbare buureilandje Anti-Paxos heeft met Voutoumi het "misschien wel” mooiste strand van Griekenland. De Engelsman Bleasdale heeft zijn halve leven gewijd aan het maken van een wandelkaart van Paxos waarop ieder huis en pad aangegeven staat en het boekje van de Britse acteur Peter Bull, "It isn't all Greek to me" (helaas bijna alleen nog maar in Lakka verkrijgbaar), geeft een zeer liefdevolle en humoristische kijk op het dorpsleven van Corfu en Paxos in de jaren '60 van de vorige eeuw. Kortom, ga er asjeblieft NIET naar toe. Of, als het echt moet: één dag met de excursieboot vanuit het razend drukke Corfu of Parga, zodat wij er gewoon drie weken van de rust en de natuur kunnen genieten. We sparen daar een jaar voor, want – dat is de keerzijde – er zijn op Paxos voornamelijk villa’s te huur en ook in de winkels en restaurants is het duurder dan op de andere Ionische eilanden.

• 3Uitgaanslevenn
    • 9Stranden
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2011

• 9Nicole04-08-2014

leuk eilandje

Paxos is een leuk eilandje om 1 of 2 dgn te vertoeven.

• 4Uitgaanslevenn
    • 8Stranden
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2013

• 0ivano leccisi07-09-2011

L'isola piu'Bella Del mondo.baciata dal Signore.

ideale per gli amanti del mare,della quiete e della tranquillita',

• 7Uitgaanslevenn

januari 2011

• 6anenroy02-07-2011

Kort bezoek vanuit Corfu

We hebben Paxos bezocht vanuit Corfu in combinatie met Parga. Een lange zit op de boot en te weinig tijd op Paxos. Bij aankomst hebben we een bustoer naar Lakka bijgeboekt, dit hadden we beter niet kunnen doen. Het plaatsje stelt niets voor. Gaios, de havenplaats waar je met de boot aankomt, is veel gezelliger. Misschien hebben we Paxos te kort meegemaakt maar wij vonden de natuur hier ook niet bijzonder tov Corfu.

• 6Omgeving

Gereisd met partner in juni 2011

• 7Denise01-03-2011

Leuk stadje

Leuk stadje om een paar uurtjes te verblijven. Met de boot vanaf parga kun je hier komen.

• 6Cultuur
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2010

• 8Waldemar20-02-2011

Ładne wysepka

Paxos najmniejsza z wysp jońskich, na której tłoczy się oliwę uchodzącą dziś za najlepszą w Grecji. Natomiast Gaios-stolica wyspy to miasteczko z wąskimi uliczkami oraz posiadające kilka XIX wiecznych domów z weneckimi balkonami.

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 7Omgeving
    • 8Sfeer in stad
    • 7Stranden

augustus 2009

• 10Vlastik19-11-2010

Lakka

Vynikajici dovolena pro ty, kteri hledaji opravdu klidnou dovolenou s minimem turistu! Krasne plaze!

• 3Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur

Gereisd met partner in september 2010

• 8Jose14-09-2010

Mooi eiland

Vanuit Corfu een boot excursie gedaan. Volle boot (150 p) en een lange zit. Om 9.00 vertrokken en om half 2 pas daar. Van te voren langs de grotten van Anti Paxos en half uurtje zwemmen vanaf de boot. Mooie grotten waar je met de boot helemaal in kunt. Water kristal helde en azuur blauw. Gaios (hoofdstad van Paxos is een klein gezellig haventje waar je heerlijk ijs (en andere gerechten) kunt eten. De achterliggende winkelstraatjes zijn erg gezellig en wederom tegen normale prijzen. In de haven luxe boten en jachten. De moeite waard om er een dag of twee te blijven. Het echtpaar van de bakker hebben een ganzenhok gemaakt voor de ganzen in het haventje. Er staat ook nog een standbeeld van een vrijheidsheld in Griekenland die op 23 jarige leeftijd stierf. Verder mooie Venetiaanse gebouwen langs de kade.

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Stranden