Paphos (Pafos)

We hebben een aantal aanbieders voor Paphos (Pafos) voor je op een rij gezet:

appartementen Paphos (Pafos)

We hebben een aantal aanbieders voor Paphos (Pafos) voor je op een rij gezet:

Iliosreizen.nl

Weer & Klimaat Paphos (Pafos)

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)16°16°18°21°24°27°29°30°28°26°22°18°
Min. temp. (℃)12°15°18°21°21°19°16°13°10°
Zonuren7h8h8h9h11h13h13h12h10h9h7h6h
Zeewatertemp (℃)18°17°18°19°20°24°26°28°27°26°23°20°
Dagen regen14131394000271015

Reviews over Paphos (Pafos)

• 6Roy25-09-2015

Leuk voor een keer.

Er is weinig te doen. In september erg heet om dingen te gaan bekijken. Verder erg vriendelijke mensen en hele leuke restaurants bij de oude haven, kwalitatief goed, lekker en veel eten en niet zo duur. Hele leuke vakantie gehad!

• 10Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur
    • 2Stranden

Gereisd met partner in september 2015

• 8Jeanne06-09-2015

Vriendelijk!

Een prima bestemming met veel bezienswaardigheden op loopafstand. Een echt open lucht museum. Een stad met veel (sportieve) activiteiten en faciliteiten voor toeristen. Wij hebben gebruikgemaakt van het openbaar vervoer wat betaalbaar en goed geregeld is. Realiseer je wanneer je naar Cyprus wilt reizen. Tijdens ons verblijf was het uitzonderlijk warm. Wellicht is het voor- of najaar een betere periode.

• 10Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur
    • 10Cultuur
    • 6Stranden

Gereisd met partner in augustus 2015

• 7Martens04-08-2014

Kon ons niet echt bekoren

Strandregio is één betonnen gietsel. Erg Engels gericht, ook naar restaurantjes toe, Engelse ontbijten met worstjes en bonen, je moet ervoor zijn :-) Engeland alom ... niet dat we de Engelse sfeer minder leuk vinden, of eigenlijk wel, wij hadden de Griekse sfeer willen opsnuiven, die is hier op deze locatie merendeels zoek. De muziek .. u snapt het al ..

• 7Sfeer in stad
    • 5Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn
    • 3Stranden

Gereisd met partner in juni 2014

• 8Hilde01-10-2012

Paphos was een beetje teleurstellend

In het commerciële centrum is het 's avonds leuk flaneren en er zijn leuke terrasjes. Het oude centrum van Paphos is teleurstellend. Er is veel leegstand (winkels) en het lijkt wat vervallen. Er zijn geen gezellige straatjes en niet veel terrasjes. De overdekte markt is de moeite niet, veel rommelwinkeltjes toegespitst op massatoerisme en weinig artisanale dingen.

• 7Sfeer in stad
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in september 2012

• 9Dommers21-09-2013

Perfect locatie

Historie, strand en lekker eten en aardige mensen

• 9Omgeving
    • 7Stranden

Gereisd met partner in september 2013

• 8Tessa19-08-2017

Leuke plaats op Cyprus om te verblijven

Boulevard langs de zee naar de haven is gezellig ingericht, genoeg keus in restaurants en cafés. Archeologische site ligt naast de haven, goed bereikbaar. Winkelen vooral in de Mall aan Tombs of the Kings avenue. Rijden veel bussen (€ 1,50 enkele reis) voor degenen die geen eigen vervoer hebben. Uitgaan kan in Barstreet, is erg op Engelsen gericht voor mijn gevoel. Er wordt druk gewerkt aan de stad, nieuwe wegen met fiets- en wandelpaden, hotels etc. Wij vonden het erg leuk om met de auto vanuit Paphos dagjes te toeren, bijvoorbeeld naar Akamas, het strand bij Latchi (kiezels, maar heerlijk en helder water!), Kourion, de bergen in... Wel aardige afstanden, met name over de bergweggetjes duurt alles erg lang.

• 8Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur
    • 8Cultuur
    • 7Stranden

Gereisd met partner in augustus 2017

• 9H. Slothouwer25-05-2013

Fantastische plek

Zeer toeristisch maar wel voor elk wat wils.

• 9Uitgaanslevenn

• 5Stranden

Gereisd met partner in mei 2015

• 9marjoleinouwehand08-05-2013

Mooi, veelzijdig stadje!

Paphos is een veelzijdig stadje. Aan de kust, bij de haven, ligt het toeristische centrum met alle restaurants en souvenirshops. Ook beschikt Paphos over een barstreet, net achter de boulevard. Verder beschikt Paphos ook over een historisch centrum, dat zeker de moeite waard is om doorheen te wandelen. Ook het archeologisch park bij de haven is zeker de moeite waard om een bezoekje aan te brengen. De stranden van Paphos zijn minder geschikt om aan te liggen, aangezien dit kiezelstranden zijn. Voor een mooi zandstrand kan beter uitgeweken worden naar Coral Bay, plm 20 minuten rijden vanaf Paphos.

• 9Uitgaanslevenn
    • 5Stranden

Gereisd met partner in april 2013

• 8Ilse06-09-2011

Leuke Badplaats

Mooie Boulevard met veel winkeltjes en restaurantjes. De haven met de restaurantjes heeft ook een leuke uitstraling. In de haven kun je ook leuke excursies boeken. Wij hebben hier de jeepsafari naar het Trodos-gebergte geboekt. Het was een stuk goedkoper en harstikke goed. De archeologische parken zijn goed bereikbaar en de moeite waard. Met de bus kun je spotgoedkoop rondom Paphos reizen naar o.a oud Paphos, Coral Bay etc. Wij hebben in ieder geval al heimwee!

• 9Omgeving
    • 10Cultuur